ناخدا صمدی

ناخدا هوشنگ صمدی درباره بخشی از مصاحبه اخیر خود با یکی از روزنامه‌ها که برخی حواشی را به دنبال داشته است، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق،  طی روزهای اخیر انتشار مصاحبه ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش در مقاومت 34 روزه خرمشهر با یکی از روزنامه‌ها درخصوص سانحه هواپیمای C-130 حامل برخی فرماندهان ارتش و سپاه در مهرماه سال 60  (ازجمله شهیدان فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا) سبب بروز برخی حواشی شد و اگرچه ناخدا صمدی بلافاصله این اظهارات را تکذیب کرد اما حواشی تمام نشد.

مصاحبه ناخدا صمدی اینگونه منعکس شد که وی گفته است: «هواپیمای فوق توسط موشک پدافند خودی مورد اصابت قرار گرفته و ساقط شده است»؛ گزاره‌ای که  با هیچکدام از شواهد و قرائن و نیز روایت‌های مسئولین و کارشناسان و حتی خدمه پرواز مطابقت نداشت.

از سویی دیگر، روز گذشته کلیپی از اظهارات امیر «قاسم فراوان» (از فرماندهان پیشکسوت پدافند هوایی) منتشر شده که به توضیح درباره نحوه سقوط این هواپیما پرداخت و اعلام کرد که دلیل ساقط شدن آن به هیچ وجه اصابت از سوی پدافند نبوده است.

برای روشن شدن این موضوع و بررسی آنچه گفته شده، گفتگویی کوتاه با ناخدا هوشنگ صمدی داشتیم و ایشان توضیحاتی در خصوص مصاحبه خود ارائه کرد.

ناخدا صمدی در این گفتگو اظهار داشت که اولاً آنچه در گفتگو با روزنامه قانون گفته، بر مبنای شنیده ها و دانسته های شخصی بوده و پس از گفتگو با فرماندهان مسئول پدافند، متوجه این تحلیل اشتباه شده است.

ناخدا صمدی توضیح دیگری نیز درخصوص نحوه انتشار مصاحبه خود در روزنامه داده و می گوید: «من هیچگاه نگفتم هواپیما توسط پدافند خودی زده شد. بلکه گفتم توسط پدافند هوا به هوا زده شده که منظورم هواپیمای عراقی بوده است. (تحلیلی که خود جناب صمدی هم بر اشتباه بودن آن اذعان دارد) منتهی خبرنگار وقتی کلمه پدافند را شنیده، برداشت پدافند خودی کرده است.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا حاشیه‌سازان از اشتباهات این چنینی مسئولین و یا فرماندهان در جهت تضعیف نظام و ارتش سوءاستفاده نکنند.

در ادامه فیلم گفتگو با ناخدا هوشنگ صمدی و توضیحات امیر قاسم فراوان را مشاهده می‌کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 15
  • مجید IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    93 13
    من کاری به صحبت اولیه و اصلاحیه بعدی ندارم! اما فکر نمیکنید باور اینکه فرمانده ای در این سطح متوجه نباشه چه اظهار نظری در حوزه نظامی میکنه برای مخاطب خیلی سخته؟!!
  • فرهنگی بازنشسته IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    11 20
    یک ناخدا اگر ...نباشد نظری براساس برداشت شخصی نمیدهد ثانیا ایشان روزنامه قانون را هم با این همه توهین به اسلام. نمیشناخت که مصاحبه کرد
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    39 17
    فارغ از اظهار نظر ناخدا صمدی کلا این حادثه بسیار مشکوک بود وردپای خودی ها هم توش متاسفانه بوده مطمئنا
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    واقعا این فرماندهان خیلی وقتا خوب برای ضد انقلاب و اولئک الذین فی قلوبهم مرض،خوراک درست میکنند بهتر برادر اظهار نظر نکنین چی میشه مگه میگن سوادتون پایینه ،؟!! نه برادر فردا زیبا کلام میاد بههمین استدلال میکنه
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
      75 14
      اصلا ناخدای مملکت نباید بره با یه روزنامه ی اصلاحاتی مصاحبه کنه... نتیجش میشه همین ...
  • علی GB ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    39 8
    به سلامتی ناخدائی در حرف زدن هم باخدا باش و سنجیده حرف بزن ...
  • ناشناس IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    63 25
    بیخود کرده موضوعی که مربوط به او و د رتخصص او نبوده اظهار نظر کرده.
  • رحمن IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    8 10
    خوب من آنزمان را بیاد دارم و علت سقوط هواپیما بمب گذاری در هواپیمای سی۱۳۰بود.کار منافقین بود
    • جعفر IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      1 1
      عزیزم شما حالتون خوب نیست بمب تو هواپیما بترکه به زمین میرسه بعدشم کلی فرمانده ارتش و سپاه و... در این حد بی مغز بودن بعد کلی انفجار در مملکت اجازه بدن یه نفر انتحاری بره بینشون واقعا هیچوقت تا الان مسولین ما اشتباه نکرده اند همیشه یا کار منافقین بوده یا معاندین
  • مهدی IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    1 0
    ناخدا صمدی پرچمش بالاس درود بهت دلاور تکاور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس