کد خبر 803876
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
حساب بانکی در روستاها

از اواخر سال ۹۵ با ابلاغ پست بانک، افتتاح حساب، احراز هویت، تایید اصالت حساب، دریافت دسته چک و کارت بانکی توسط باجه های روستائی این بانک ممنوع شده بود که این ممنوعیت لغو شد.

به گزارش مشرق، طبق اعلام مدیریت فناوری اطلاعات پست بانک ایران، افتتاح حساب های قرض الحسنه جاری، پس انداز و کوتاه مدت توسط باجه های روستائی فعال این بانک بار دیگر فعال شده است. 

اواخر سال گذشته، افتتاح حساب، ارائه دسته چک و کارت‌ بانکی در روستاها ممنوع شد.

در پی ابلاغیه پست بانک مقرر شده بود افتتاح حساب، احراز هویت، تایید اصالت حساب، دریافت دسته چک و کارت بانکی الزاما در شعب مستقر در مرکز شهرستان انجام شود و روستاییان برای این امور به شهر مراجعه کنند.

به این ترتیب از اوایل امسال، تنها خدمات قابل ارائه در باجه‌های نمایندگی خدمات بانکی شامل دریافت وجوه قبوض مصرفی، خدمات واریز و برداشت و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به صورت فراگیر (online) و خدمات به نمایندگی از بانک برای سازمان‌های طرف قرارداد می شد.

کارگزار در دفاتر ICT روستایی به این تصمیم اعتراض کردند اما پست بانک در پاسخ به گلایه کارگزاران دفاتر ICT روستایی، علت این تصمیم را بهینه‌سازی خدمات در باجه‌های نمایندگی خدمات شهری و روستایی (دفاتر) و پیرو هماهنگی با بانک مرکزی برای ساماندهی دفاتر و اخذ مجوز به ازای هر دفتر اعلام کرد.

پست بانک گفته بود: اخیرا برخی تخلفات درباره عدم رعایت مواردی ناشی از انجام عملیات خارج از سامانه این بانک مشاهده شده و این دستورالعمل جدید برای جلوگیری از هرگونه خسارت مالی ابلاغ شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس