سردار میرزا محمد سلگی - کراپ‌شده

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: اگر ما در مراکز علمی و به خصوص دانشگاه‌ها تفکر بسیجی را داشته باشیم برد آن از هزاران موشک بالستیک و کلاهک هسته‌ای بیشتر و اثرگذارتر خواهد بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار میرزامحمد سلگی در همایش «آبروی آب» با گرامیداشت ایام امامت و ولایت با بیان اینکه اگر کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفت به خاطر داشته‌های ارزشمند شهید همدانی و دیگران است، اظهار کرد: امید است که در هیچ دوره‌ای شرمنده شهدا نباشیم.

وی با بیان اینکه در تمام دوران‌ها ثابت کردیم هرگاه از ولایت پیروی کنیم پیروز میدان خواهیم بود، افزود: نیروهای بسیجی در دوران‌های مختلف نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و اگر از این مهم غافل شویم باید منتظر عملی شدن نقشه‌های شوم دشمنان بود.

*دنیای استکبار با تفکر بسیجی به دست و پا زدن افتاده است

این راوی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به سخنی از امام(ره) مبنی بر اینکه اگر مسوولان از تفکر بسیجی غافل شوند به آتش قهر الهی گرفتار می‌شوند، گفت: دنیای استکبار امروز با تفکر بسیجی به دست و پا زدن افتاده است چراکه این تفکر دشمن را به چالش کشیده است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمان او رژیم آل سعود از ما عصبانی است چراکه ما دارای یک تفکر واحد در کشور هستیم، تصریح کرد: مشکلی که در کشور وجود دارد این است که موضوعات مربوط به دوران دفاع‌ مقدس و انقلاب اسلامی را ساده از کنار آن عبور می‌کنیم و آنها را مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار نمی‌دهیم.

سلگی با اشاره به اینکه وقتی دشمن خود (صدام) را دیوانه فرض می‌کنیم باید در کنار آن محاسبات مادی دشمن را در جنگ نیز بیان و تحلیل کنیم، افزود: اگر تحلیل نکنیم نمی‌توانیم به حقانیت خود پی ببریم و معمولاً این حقانیت مفقود شده است.

وی با بیان طرح این سوال مبنی بر اینکه وقتی حقانیت جنگ تحلیل نشود چگونه می‌توان آن را برای نسل آینده منتقل کرد؟ یادآور شد: یکی از محاسبات دشمن(صدام) این بود که طی مدت چند روز بر ما پیروز شود و ما باید این موضوع را که چرا نتوانست با آن همه امکانات بر ما غلبه کند را تحلیل و بررسی کنیم.

این راوی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه از همان روزهای ابتدایی جنگ در میدان نبرد با دشمن بودم و تمام آرزویم بود که یک پاسدار باشم، خاطرنشان کرد: از همان روزهای اول ما تحریم سلاح بودیم و با یک دشمن تا بن دندان مسلح روبرو بودیم.

وی با اشاره به اینکه در عملیات مرصاد دشمن یکی پس از دیگری شهرها را پشت سر می‌گذاشت و به ما نزدیک می‌شد، گفت: رزمندگان با قدرت ایمان و اعتقاد یک تنه در مقابل دشمن ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

*به حقیقت معنوی دفاع مقدس توجه نداریم

سلگی با بیان اینکه ما هشت سال دفاع مقدس را خوب بازخوانی می‌کنیم ولی به حقیقت معنوی آن توجه نداریم، تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری باید این گنج معنوی استخراج شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند که این گنج کشف نشود، افزود: در تمام عملیات‌ها و به خصوص در عملیات مرصاد رزمندگان با ایمان و اعتقاد در مقابل با دشمن ایستادند و دشمن را شکست دادند و این گونه خداوند در دل دشمن رعب و وحشت ایجاد می‌کند.

راوی و پیشکسوت دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه در عملیات مرصاد رزمندگان حتی جنگ تن به تن داشتند، افزود: آنها با شعار اینکه «نباید حسین زمان را تنها بگذاریم» در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند و به فضل الهی نیز پیروز می‌شدند و وعده‌های الهی اینگونه محقق می‌شود.

*رونق تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی سرعت گیرد

وی با تأکید بر اینکه آمریکای مستکبر و اسرائیل بی‌دین جلسه‌ای نیست که علیه نظام برنامه‌ای نداشته باشند، ادامه داد: آنها به نقطه قوت ما پی برده و با عناوینی که رهبری فرمودند همچون ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، فضای مجازی، ماهواره و به اشکال مختلف سعی در تضعیف این نظام دارند و متأسفانه عده‌ای غافل هستند.

سلگی با اشاره به اینکه اگر ما در مراکز علمی و به خصوص دانشگاه‌ها تفکر بسیجی را داشته باشیم برد آن از هزاران موشک بالستیک و کلاهک هسته‌ای بیشتر و اثرگذارتر خواهد بود، گفت: امید است که قدرت ایمان بدرقه راه ما در آینده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس