شورای امنیت

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه به منظور بررسی پدیده قاچاق انسان در لیبی آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی شورای امنیت سازمان ملل متحد، در این جلسه که به درخواست فرانسه برگزار شد، نماینده لیبی گفت: در این نشست مقرر شد تحقیق درباره پدیده قاچاق انسان در لیبی و معرفی متهمان به دست عدالت بررسی و اجرایی شود.

نماینده لیبی در شورای امنیت با تاکید بر لزوم جلوگیری فوری از گسترش قاچاق انسان در این کشور، در این باره انگشت اتهام را به سوی اتحادیه اروپا نشانه رفت و گفت:امیدوارم اتحادیه اروپا سیاست های خود را درباره مهاجرت اصلاح کند.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به شدت از گسترش پدیده برده داری جدید در لیبی انتقاد و بر لزوم مبارزه با آن تاکید کرد.

هفته گذشته فرانسه در همین باره خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره موضوع برده داری در لیبی شده بود.

بر اساس این گزارش، چندی پیش سران کشورهای آفریقایی از جمله «محمد یوسوفو» رئیس‌جمهوری نیجر خواستار درج موضوع «تجارت برده در لیبی» در دستور کار اجلاس اتحادیه آفریقا در روزهای 29 و 30 نوامبر (8 و 9 آذر ماه) در آبیجان شدند. نگرانی رهبران آفریقایی پس از آن شدت گرفت که شبکه سی ان ان آمریکا گزارشی درباره فروش مهاجران در مزایده علنی در لیبی پخش کرد.

در یکی از این گزارش‌ها یک قطعه فیلم که با تلفن همراه فردی ضبط شده بود، دو جوان را نمایش می‌داد که در یک مزایده علنی برای کار در مزرعه به فروش گذاشته شده بودند که هر یک به مبلغ 1200 دینار لیبی (معادل 400 دلار) فروخته شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    2 0
    از افتخارات ایالات متحده که نظام این کشوررا به بهانه دموکراسی بردن به لیبی ودراصل برای نفت مرغوب لیبی سرنگون کرد مردم این سرزمین را به بردگی انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس