فیفا

سایت فیفا به ۶ اتفاق مهم و خاطره انگیز در راهیابی 32 تیم به جام جهانی اشاره کرده که در این میان نام ایران نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش مشرق، سایت فیفا به ۶ اتفاق مهم در راهیابی 32  تیم به جام جهانی اشاره کرده که در این میان نام ایران مشاهده می‌شود. سایت فیفا در این ۶ بازی به بازی خاطره‌انگیز و هیجان انگیز پاناما و کاستاریکا نیز اشاره کرد.

* پاناما ۲ - کاستاریکا یک

پاناما موفق شد در این بازی به پیروزی برسد و برای اولین بار تجربه صعود به جام جهانی را به دست بیاورد.  رومن تورس در پایان این دیدار مقابل کاستاریکا گفت: حالا ما تجربه حضور در جام جهانی را به دست آوردیم که تا حالا کشور پاناما در جام جهانی حضور نداشته است. همچنین تورس اشاره کرده که هیچوقت گلی که در بازی با کاستاریکا به ثمر رسیده از ذهن مردم پاک نخواهد شد.

در همین حین صعود پاناما برای مردم و همچنین رئیس جمهور این کشور با ارزش بود حتی به خاطر صعود تیم پاناما به جام جهانی از سوی رئیس جمهور این کشور تمام ادارات دولتی و خصوصی و همچنین مدارس تعطیل شد تا آن روز را جشن ملی بگیرند. 

صعود سوئد به جام جهانی 

* سوئد ۲ - فرانسه یک 

صعود آرژانتین با درخشش لیونل مسی مقابل اکوادور 

* آرژانتین ۳ - اکوادور یک 

یکی از بازی‌های خاطره‌انگیز این دوره از مسابقات مقدماتی جام جهانی صعود دراماتیک آرژانتین مقابل اکوادور با درخشش لیونل مسی است. زمانی که تمام بازیکنان و حتی مردم آرژانتین ناامید بودند آرژانتین با گلزنی لیونل مسی توانست به جام جهانی راه پیدا کند.

سرمربی آرژانتین بعد از صعود تیم ملی کشورش به جام جهانی معتقد بود که مسی ستاره تیمش جام جهانی را به مردم آرژانتین هدیه داد و او یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر دنیاست. او در پایان این بازی گفت این مسی نبود که آرژانتین را به جام جهانی برد، این اتفاق باعث شد تا جام جهانی مسی را هم داشته باشد.

دیدار حساس ایران مقابل سوریه

* ایران ۲ - سوریه ۲

سوریه با ۲ گلی که مقابل ایران در لحظات آخر به ثمر رساند باعث شد که برای اولین بار به دور پلی‌آف صعود کند و حتی امیدوار باشد که در جام جهانی حضور پیدا کند. 

سرمربی تیم فوتبال سوریه معتقد بود با توجه به اینکه مردم سوریه در حال جنگ کردن هستند به نظرم صعودمان به مرحله پلی‌آف یک افتخار نیست بلکه یک معجزه است. این تساوی باعث شد تا مردم سوریه بسیار خوشحال باشند و امیدوار باشند که برای اولین بار به جام جهانی صعود کنند.

از دیگر بازی‌هایی که سایت فیفا به آن اشاره کرده بازی اوگاندا با تونس که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید همچنین به بازی اسکاتلند مقابل انگلیس که با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید نیز اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صابر IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام ایران کره خوب بود البته ایران سوریه رو ندیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس