کد خبر 803255
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
جیبوتی

کارشناسان سعودی برای ارزیابی همکاری نظامی بین دو کشور به جیبوتی سفر کردند و علاوه بر آن کارآموزان و دانشجویان جیبوتی در دانشکده‌های نظامی عربستان در حال تحصیل هستند.

به گزارش مشرق، «علی باهدون» وزیر دفاع جیبوتی ضمن استقبال از احداث پایگاه نظامی عربستان سعودی در خاک جیبوتی گفت که توافقنامه نظامی بین دو کشور دارای جوانب زیادی است و کمیته نظامی مشترک نیز به صورت دوره‌ای هر چند ماه یکبار برای بررسی تحولات و همکاری‌های نظامی تشکیل جلسه می‌دهد.

باهدون با اشاره به حمایت عربستان از توانمندی نظامی جیبوتی اظهار داشت که کارشناسان سعودی برای ارزیابی همکاری نظامی بین دو کشور به جیبوتی سفر کردند و علاوه بر آن کارآموزان و دانشجویان جیبوتی در دانشکده‌های نظامی عربستان در حال تحصیل هستند.

وزیر دفاع جیبوتی در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الأوسط در پاسخ به سوالی درباره نقش پایگاه نظامی عربستان در زمینه مبارزه با قاچاق از طریق دریا اظهار داشت: پایگاه نظامی عربستان در این زمینه مأموریتی ندارد این پایگاه حد و مرزی برای فعالیت‌هایش دارد که در راستای برخی اهداف و مسائل خاص است.

وی افزود: صحبت ما درباره یک همکاری استراتژیک فراگیر بین دو کشور در زمینه‌های مختلف نظامی است و تنها به یک بخش و نقش مشخص همانند قاچاق دریایی و یا غیره منحصر نمی‌شود بلکه یک همکاری نظامی کامل بین دو کشور به نفع منافع عمومی و استراتژیک منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    3 43
    عربستان با خریدن جیبوتی ضربه اساسی به برنامه استراتژیک ایران در آفریقا زد متاسفانه....
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    6 2
    جیبوتی نفهم احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس