شهادت

هیات‌های مذهبی تهران در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) به عزاداری و مدیحه سرایی می پردازند. اسامی هیات‌های تهران در جدولی منتشر شده است.

به گزارش مشرق،‌ امام حسن عسکری (ع) یازدهمین پیشوای شیعیان است که در هشتم ربیع الثانی سال 232 متولد شد. پدرش امام دهم حضرت امام هادی (ع) و مادرش بانویی شایسته به نام «حدیثه» است.


آن حضرت 23 ساله بود که پدرش امام هادی (ع) به شهادت رسید. مدت امامت آن حضرت 6 سال و در مدت کوتاه امامت خویش، سه نفر از خلفای عباسی زمام‌داری را بر عهده داشتند که شدیداً از جانب این خلفا تحت فشار و محدودیت بود به طوری که علاوه بر سکونت اجباری در محله نظامی حتی آن حضرت را در زندان نیز محبوس کردند.



وی در عین حال از مبارزه با حکومت ستمگر و حفظ یاران و شیعیان خود و ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیان مناطق مختلف ازطریق تعیین نمایندگان و ارسال پیام‌ها و پیک ها و فعالیت های سری سیاسی، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان، تقویت و توجیه سیاسی رجال و عناصر مهم شیعه در برابر مشکلات در آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت فرزند خود امام دوازدهم دست برنداشت. از آن حضرت گاه برای دلگرمی و حمایت از شیعیان و دفع منکران و احیاناً جلب آنان کرامات و معجزات فراوانی به ظهور رسیده است. سرانجام حکومت عباسی که از نفوذ و معنویت امام (ع) در جامعه نگران بود به همان شیوه دیرینه متوسل شد و آن حضرت را پنهانی مسموم ساخت. آن حضرت در سال 260 هجری قمری به شهادت رسید و در خانه خود در سامرا در کنار مرقد پدرش به خاک سپرده شد.

هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها به همین مناسبت در شب شهادت امام یازدهم به عزاداری و مرثیه سرایی می‌پردازند که اسامی هیات‌های دارای مراسم عزاداری در استان تهران طبق جدول زیر منتشر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    0 0
    السلام علی الامامین العسکریین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس