نقشه

روز گذشته، تمرکز اصلی نیروهای عراقی به آزادسازی جاده راهبردی «الحضر- راوه» و بیابان های شمال غرب استان صلاح الدین در «جزیره صینیه» معطوف شد و در مجموع 16 روستا در این محور از اشغال داعش خارج شد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق در سومین روز آخرین مرحله عملیات پاکسازی مناطق آلوده در صحرای الجزیره شامل جنوب و جنوب غرب استان نینوا، شمال غرب استان الانبار و شمال غرب استان صلاح الدین، ضربات سنگینی را به عناصر تروریستی داعش وارد کردند.

روز گذشته، تمرکز اصلی نیروهای عراقی به آزادسازی جاده راهبردی «الحضر- راوه» و بیابان های شمال غرب استان صلاح الدین در «جزیره صینیه» معطوف شد و در مجموع 16 روستا در این محور از اشغال تروریست های داعش خارج شد.

«عین الطرفاوی، القریة، ام خوفه، مطفیج العلیا، راس السهول» و ارتفاعات « ازکیطه و حدید» از جمله مناطق مهمی به شمار می آیند که در جریان درگیری ها به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

چهار خودروی انتحاری تروریست ها هم در امتداد جاده « الحضر- راوه» منهدم شد؛ نیروهای عراقی در محور جنوب غرب منطقه الحضر هم توانستند یک خودروی انتحاری را در روستای «البوعادل» منهدم کنند. یک عنصر انتحاری داعش هم در این روستا به هلاکت رسید.

همزمان با انجام عملیات در محورهای مختلف، گروهی از نیروهای پزشکی بسیج مردمی عراق با ایجاد بیمارستان صحرایی، ارائه خدمات درمانی به مجروحان را در دستور کار قرار داده اند.

نیروهای عراقی شب گذشته هم پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند با پاکسازی روستاهای شمال غرب صلاح الدین، امنیت جاده راهبردی «الحضر- راوه» را به طور کامل تامین کنند.

از سویی دیگر با پاکسازی کامل جزیره صینیه، به ۳ سال اشغالگری تروریست های داعش در استان صلاح الدین پایان داده شد؛ در آخرین مرحله عملیات پاکسازی استان صلاح الدین ۹۰ تروریست داعش کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته در ۳ روز گذشته، حدود 40 درصد از مناطق آلوده در صحرای الجزیره پاکسازی شده و در حال حاضر، تنها بخش های جنوب و جنوب غرب نینوا و شمال غرب استان الانبار در اشغال تروریست های داعش است.

نیروهای عراقی شب گذشته در ساعات پایانی سومین روز عملیات، روستاهای « سحول راوة - الزرکة - محیریجة - فرحان الرفیق - کویر – مطرد - کارة الصوف - الکصر» را در شمال غرب الانبار آزاد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    5 12
    بابا دوتا بیابونه..جمش کنن سریع.چرا اینقدر لفتش میدن
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      11 1
      چشم منتظر دستور شما بودند ...بهشان گفتم ها ولی اصرار داشتند ژنرال مصطفی از داخل اتاق گرم و نرمش دستور را صادر فرماید
    • مهدی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      11 1
      گفتند 90 داعشی کشتند و 450 بمب رو خنثی کردند. باید همه جا رو از بمبها پاکسازی کنند و وقت میبره!
  • US ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    14 2
    بحث لفت دادان نیست داداش موضوع سر اینه که این کار با حداقل تلفات انجام بشه . و حساب کتاب خاص خودشو داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس