کد خبر 802542
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
تارتار

سرمربی تیم پارس جنوبی هیچ ایرادی به‌خاطر از دست رفتن پنالتی از فروزان نمی‌گیرد و می‌گوید که مسئولیت شکست مقابل پرسپولیس برعهده اوست.

به گزارش مشرق، مهدی تارتار درباره شکست روز گذشته (شنبه) پارس جنوبی مقابل پرسپولیس در دقایق پایانی، گفت: زیبایی‌های فوتبال به همین است. فوتبال یک ورزش جذاب است که این همه طرفدار دارد. ما در روزی که می‌توانستیم برنده باشیم، مساوی هم نکردیم و شکست خوردیم. مسئولیت این باخت برعهده من است، اما به هر حال ما خوب بازی کردیم و می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم. چیزی از ارزش‌های بچه‌های ما کم نمی‌شود. پرسپولیس بی‌شک بهترین تیم ایران در دو سال اخیر است، اما ما تنها تیمی بود که کمترین فرصت را به این تیم بزرگ دادیم.

وی افزود: بچه‌های من کم‌تجربه هستند. 50 درصد از آنها اولین بار بود که مقابل پرسپولیس بازی می‌کردند. 50 درصدشان حتی ورزشگاه آزادی را هم ندیده‌اند و ما باید فکری برای دور برگشت برای بازی با استقلال و پرسپولیس بکنیم. البته کیفیت بازیکنان‌مان بالاست و نگران نیستیم. سال اول‌مان است که در لیگ برتر بازی می‌کنیم و هدف‌مان بقا است، بی‌پروا هستیم و فشاری روی خود احساس نمی‌کنیم. اینکه تیم ما را تحسین می‌کنند، به‌خاطر نترسیدن از باخت است. دو بازی سخت را مقابل فولاد و پرسپولیس پشت سر گذاشتیم که هر دو تیم هم سابقه قهرمانی دارند.

سرمربی پارس جنوبی با اشاره به دیدار هفته آینده تیمش مقابل نفت تهران، خاطرنشان کرد: بازی سختی است. بازی کردن مقابل تیم‌های انتهای جدول کار خیلی سخت به‌حساب می‌آید. هر چقدر بیشتر می‌گذرد، تیم‌ها بیشتر تلاش می‌کنند؛ برخی برای قهرمانی و برخی برای نیفتادن.

«فروزان خواهش کرد که پنالتی را بزند»، تارتار با بیان این جمله در خصوص پنالتی زدن محسن فروزان در دیدار مقابل پرسپولیس گفت: پنالتی‌زن را کادر فنی تعیین می‌کند، اما برای اینکه اذهان عمومی در این مورد (پنالتی زدن فروزان) روشن شود، من یک توضیح مختصر می‌دهم. برای پنالتی زدن در آن شرایط، یکی از فاکتورهای مهم اعتماد به نفس بالا است. بچه‌های ما با توجه به اینکه در بازی قبل هر کدام به نحوی پنالتی خراب کرده بودند، درخواستی برای زدن پنالتی نداشتند، اما فروزان با اعتماد به‌نفس کنار خط آمد و از من خواهش کرد که به او اعتماد کنم. دروازه‌بان پستی است که باید وضعیت در آن روحی بالا باشد.

وی که روی خط ارتباطی رادیو تهران آمده بود، ادامه داد: با توجه به تمرینات پنالتی در طول هفته داشتیم، فروزان یکی از پنالتی‌زن‌های خوب ما بود. دو جلسه در هفته تمرین پنالتی داریم و فروزان همیشه خوب پنالتی می‌زند. من همیشه در تمرینات به فروزان گفتم که «اگر 2 بر صفر جلو بودیم، می‌روی پنالتی می‌زنی که حاشیه امنیت باشد و همان توپ برنگردد که به گل‌مان برود». در آن وضعیت من اعتماد به نفسش را دیدم و فکر کردم که اگر پنالتی را به او ندهم، شاید به هم بریزد. با آن اعتماد به نفس که داشت، گفتم با خیال راحت پنالتی‌ات را بزن. فروزان پنالتی بدی هم نزد، خیلی بهتر از پنالتی‌هایی بود که در بازی‌های قبل از دست دادیم. پنالتی هم گل نشد؛ فدای سر محسن (فروزان) و بقیه بچه‌ها. آنقدر برای ما خوب بازی کردند که مهم نباشد پنالتی را هم از دست بدهند، مسئولیت این باخت با من است.

سرمربی تیم پارس جنوبی جم در موجه شدن با سوالی راجع‌به اختلافات رخ داده میان او و اکبر پورموسوی، ترجیح داد صحبتی نکند و گفت: دوست ندارم درباره این موضوع صحبت کنم. کارهایی که لازم بود، انجام دادیم. بهتر است کمیته اخلاق خودش پیگیری کند.

تارتار در مورد هدفگذاری پارس جنوبی در لیگ شانزدهم تصریح کرد: در شروع فصل هدف‌مان ماندن بود، اما الان می‌خواهیم جایگاه مناسبی داشته باشیم. سهمیه بگیریم، بهتر است؛ قهرمان هم شویم بهتر. هدف‌مان امسال کوچک نیست.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا در نیم‌فصل تیم‌تان را تقویت خواهید کرد یا خیر؟»، گفت: در نیم‌فصل در حد سه چهار بازیکن جابه‌جایی شاید داشته باشیم؛ البته اگر بتوانیم بازیکنانی بهتر از بازیکنان خودمان پیدا کنیم. اجازه بدهید نگویم این بازیکنان در چه پست‌هایی خواهند بود. اگر جذب کردیم، همه متوجه می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس