ماریا زاخارووا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از تداوم حضور نیروهای آمریکا در سوریه و بی اعتنایی مقامات واشنگتن به موازین حقوق بین الملل گفت که مسکو اقدامات آمریکا در سوریه را به منزله«اِشغال» می داند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، در پی انتشار گزارشی مبنی بر ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه پس از شکست داعش که با هدف پشتیبانی از نیروهای کُرد محلی و اِعمال فشار بر دمشق صورت می گیرد، روسیه بی اعتنایی مقامات واشنگتن به موازین حقوق بین الملل را مورد انتقاد قرار داد.  

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنج شنبه گفت که «هیچگونه مبنای حقوقی برای حضور نظامی آمریکا در سوریه وجود ندارد».

وی متذکر شد: «آنها [نیروهای نظامی آمریکا] نه تنها بدون کسب اجازه از دمشق در سوریه حضور دارند، بلکه این مسئله در تضاد کامل با میل و خواست دولت سوریه است. در واقع، اقدامات کنونی آمریکا در سوریه را می توان به منزله اِشغال دانست».

زاخارووا این اظهارات را در واکنش به مقاله ای بیان کرد که روز چهارشنبه در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد. نویسنده این مقاله به نقل از تعدادی از مقامات آمریکا اعلام کرد که اهداف اصلی دولت ترامپ از حضور نظامی در سوریه، از شکست تروریستها به نفوذ در عرصه سیاسی سوریه تغییر کرده است.

زاخارووا در ادامه افزود: «وزیر دفاع آمریکا [ژنرال جیمز ماتیس] روز سیزدهم نوامبر آشکارا گفت که تا زمانی که در روند حل و فصل سیاسی [سوریه] پیشرفتی حاصل شود، نیروهای آمریکا در سوریه باقی خواهند ماند. ما به دفعات تأکید کردیم که بیان یک چنین اظهاراتی از سوی مقامات آمریکا اهداف واقعی ائتلاف تحت رهبری این کشور در سوریه را با تردیدهای جدی مواجه می سازد».  

گفتنی است که پیش از این، مقامات واشنگتن اعزام نیروهای نظامی خود به سوریه را به بهانه لزوم مبارزه با گروه تروریستی داعش توجیه کردند. اکنون با شکست و عقب نشینی اجباری تروریستهای داعش، مقامات آمریکا در حال تغییر دلایل توجیهی خود برای حضور در کشوری مستقل آنهم بدون دعوتِ دولت قانونی آن هستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس