وزنه برداری

از میان ۶۲ کشور شرکت کننده در مسابقات قهرمانی جهان فقط ۸ کشور با ترکیب کامل در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد و اکثر کشورها ترجیح داده اند کم تعداد ظاهر شوند.

به گزارش مشرق، با انتشار فهرست اولیه نفرات شرکت کننده در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان۲۰۱۷ ، تعداد تیم ها  و اینکه هر تیم با چند نفر در مسابقات حاضر می شود، مشخص شد. در لیست اولیه ۶۳ کشور  در بخش مردان و ۲۱۶ وزنه بردار اعلام آمادگی کرده بودند اما بعد از چند روز  این لیست به روز شد و یک کشور از حضور در مسابقات جهانی کناره گیری کرد. تعداد وزنه برداران در لیست اولیه ( به همراه نفرات ذخیره) به ۲۱۳ نفر رسید. البته وقتی نفرات ذخیره هم از لیست حذف شوند تعداد وزنه برداران حاضر در مسابقات جهانی کمتر می شود.

در بخش مردان در حال حاضر ۶۲ کشور در مسابقات جهانی آمریکا شرکت کرده اند که از میان آنها تنها ۸ تیم ایران، آمریکا، آلمان، تایلند، کره، ازبکستان، کلمبیا و سیرالئون با ترکیب کامل( هشت نفر) در مسابقات حاضر خواهند شد و اکثر کشورها ترجیح داده اندپرتعداد در مسابقات جهانی حاضر نشوند.

۱۷ کشور با سه یا دو وزنه بردار شرکت کرده اند و  ۲۱ کشور هم فقط یک وزنه بردار در آمریکا بر روی تخته می فرستند. ۱۶ کشور هم با ۴تا ۷ وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرده اند.

از این رو مسابقات امسال نسبت به سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ شلوغ نخواهد بود. البته غیبت تیمهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکیه، بلاروس، اوکراین، مولداوی، ارمنستان،چین و کره شمالی هم در کاهش تعداد نفرات تاثیر گذار است.

*اسامی تیم های شرکت کننده در مسابقات جهانی در لیست اولیه به شرح زیر است:

- وزنه بردار دسته ۵۶ کیلوگرم ژاپن  در لیست به روز شده حذف شد تا این کشور هم با ترکیب کامل در مسابقات شرکت نکند.

-تاجیکستان دو وزنه بردار در دسته ۶۹ و فوق سنگین داشت  که درلیست به روز شده تاجیکستان دیگر نماینده ای در مسابقات جهانی ندارد.

-دنیل گودلی وزنه بردار دسته ۷۷ کیلوگرم آلبانی که درسال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شد و سپس به دلیل مثبت شدن دوپینگش محروم شده بود، دوبار برای گرفتن ویزای آمریکا اقدام کرد و رد شد. بنابراین حضور در مسابقات جهانی را از دست داد و نامش از لیست اولیه حذف شد. آلبانی هم دو وزنه بردار دیگر در دسته های ۶۹ و ۸۵ کیلوگرم اضافه کرد.

-مالزی هم یک وزنه بردار خود را در دسته ۶۹ کیلوگرم حذف کرد تا این کشور هم تنها با یک نماینده در مسابقات جهانی حاضر شود.

کشور تعداد نفرات کشور تعداد نفرات
ایران ۱۰(بانفرت ذخیره) لهستان ۳
آمریکا ۱۰(بانفرت ذخیره) آلبانی ۳
آلمان ۹ (با نفر ذخیره) اوگاندا ۲
سیرالئون ۸ عراق ۲
ازبکستان ۸ دانمارک ۲
تایلند ۸ رومانی ۲
کلمبیا ۸ استونی ۲
کره ۸ بریتانیا ۲
ژاپن ۷ فنلاند ۲
اسپانیا ۷ نیجریه ۱
ویتنام ۶ مالزی ۱
عربستان ۶ قبرس ۱
کامرون ۵ تونس ۱
چین تایپه ۵ نپال ۱
گرجستان ۵ نروژ ۱
فرانسه ۵ ایرلند ۱
هند ۵ کوبا ۱
مکزیک ۴ اسلواکی ۱
چک ۴ کرواسی ۱
کنگو ۴ شیلی ۱
رژیم صهیونیستی ۴ ماداگاسکار ۱
برزیل ۴ یونان ۱
مصر ۴ قطر ۱
لیتوانی ۴ اتریش ۱
پرو ۳ لتونی ۱
ایتالیا ۳ نیوزلند ۱
اکوادور ۳ صربستان ۱
بلغارستان ۳ الجزایر ۱
افغانستان ۳ مجارستان ۱
ترکمنستان ۳ فیجی ۱
غنا ۳
کانادا ۳
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس