کد خبر 801024
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
دادگاه آمریکا

مقامات فدرال آمریکا یک ایرانی را به هک کردن سیستم رایانه‌ای یک شرکت تولیدکننده برنامه‌های تلویزیونی و باج‌خواهی متهم کردند.

به گزارش مشرق، دادستان فدرال آمریکا، یک تبعه ایرانی به نام «امیر مصری» را به هک کردن رایانه‌های شرکت «هوم باکس آفیس» (HBO) تولیدکننده سریال‌های مشهور تلویزیونی متهم کرده و گفته که وی، قسمت‌های پخش‌نشده فیلم‌ها را سرقت می‌کرده و در ازای عدم پخش آنها، باخواهی می‌کرده است.


در کیفرخواست امیر مصری نوشته شده که وی عضو یک گروه هکر به نام «کلاه‌ سیاه‌های ترک» است و در استخدام نظامیان ایران، به حملات سایبری علیه اسرائیل دست می‌زده است.

البته در این کیفرخواست، ادعایی مبنی بر اینکه حملات به HBO به دستور نظامیان ایران انجام گرفته، دیده نمی‌شود.

مصری متهم است که با استفاده از اکانت کارکنان شرکت HBO به قسمت‌های پخش‌نشده 3 سریال در حال پخش و نمایشنامه سریال «بازی تاج و تخت» دسترسی پیدا کرده است.

در متن کیفرخواست آمده که امیر مصری از ماه جولای، ایمیل‌های تهدیدآمیز برای HBO ارسال کرده و پس از مدتی، در ازای پخش نشدن اطلاعات به سرقت رفته، تقاضای 5.5 میلیارد دلار بصورت بیت‌کوین داده است.

HBO می‌گوید که به هیچ یک از ایمیل‌های این هکر پاسخ نداده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی حقجو IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    0 0
    چه اسم مسخره ای ، آمریکایی ها خیلی خرن ها. تابلوئه اسم این گروه مثلا هکر ساخته ذهن آمریکایی هاست "کلاه سیاه های ترک" .آدم یاد شرکت صادرات تروریسم بلک واتر می افته "آب سیاه"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس