کد خبر 800836
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
پایگاه ارتش آمریکا

سخنگوی یکی از گروه های ارتش آزاد سوریه گزارش داد که 180 نفر از عناصر این گروه با دریافت مبلغ دوهزار دلار تسویه حساب کرده و از پایگاه غیرقانونی ارتش آمریکا در منطقه التنف خارج شده اند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه وابسته به معارضان مسلح تکفیری سوریه از اقدام دولت آمریکا برای تسویه حساب با 200 تن از مزدوران گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد مستقر در گذرگاه التنف واقع در مرز مشترک سوریه با عراق و اردن خبر داده اند. بنابر این گزارش، ابو اثیر الخابوری سخنگوی گروه المسرح یکی از جناح های وابسته به گروه ارتش آزاد سوریه از مخالفان مسلح سوریه گزارش داد که 180 نفر از عناصر این گروه با دریافت مبلغ دوهزار دلار تسویه حساب کرده و از پایگاه غیرقانونی ارتش آمریکا در منطقه التنف خارج شده اند.

پاکسازی فوق پس از آن صورت گرفت که واشنگتن از حمایت لجستیک و مادی این گروه دست کشید و قرار است تنها از تروریستیهای تجزیه طلب چند ملیتی کرد سوریه (موسوم به قسد) به عنوان تنها همپیمان خود در شمال و شرق سوریه حمایت و پشتیبانی کند. لازم به ذکر است که آمریکا اواخر سال گذشته و با هدف سنگ اندازی در مسیر پیشروی های رزمندگان محور مقاومت در بادیه استانهای دمشق و سویداء اقدام به ایجاد پایگاه نظامی درمنطقه التنف کرده بود.

نیروهای آمریکایی پس از اشغال این منطقه از خاک سوریه اقدام به وضع منطقه ممنوعه ای به شعاع 55 کیلومتر در اطراف آن برای جلوگیری از نزدیک شدن نیروهای نظامی سوری و هم پیمانان آنها به خط مرزی این کشور با عراق و اردن کرده بودند اما پیشروی های گسترده رزمندگان سوری و عراق در دو سوی مرز موجب شد عملا این پایگاه به محاصره درامده و هیچگونه کارآیی نظامی و اطلاعاتی نداشته باشد.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    6 10
    نباید از تجزیه عمودی سوریه و عراقیزه شدن سوریه و صدامیزه شدن اسد غافل شد خصوصا که به سوریه بمانند عراق بعد از جنگ خلیج فارس هر هفته و هر ماه حمله هوایی توسط اسرائیل صورت می گیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس