گفت و گوی ویژه خبری

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: دومینو سقوط تروریست از زمانی آغاز شد که سردار سلیمانی موضوع نابودی داعش را مطرح کرد.

به گزارش مشرق، آزادسازی بوکمال، پایان اشغالگری داعش امشب (۲۹ آبان ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور صدر الحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا، محمدی کارشناس مسائل سیاسی و سرلشکر محمد عباس نایب رئیس دانشکده علوم نظامی سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 سرلشکر محمد عباس نایب رئیس دانشکده علوم نظامی سوریه در ارتباط  زنده تلویزیونی از دمشق با اشاره به اینکه مقاومت با اراده جدی مردم منطقه و با کمک راهبردی دوستانمان و همچنین با تاکتیک و نقشه‌های جنگی درست توانست قدرت خود را بازیابد و همه در آزادسازی بوکمال و شکست داعش نقش دارند، گفت: بدون شک اندیشه داعش در حال بخار و تبخیر شدن است.

 وی با بیان اینکه محور مقاومت مورد هدف قرار گرفته است ، بنابراین نباید یکدیگر را رها کنیم، افزود: آمریکا هیچگاه نیت خبیث خود را مخفی نمی‌کند و به دنبال بهانه‌ای دیگر خواهد بود تا در منطقه رخنه پیدا کند.

نایب رئیس دانشکده علوم نظامی سوریه با بیان اینکه محور مقاومت خوش درخشیده است، گفت: دشمنان مقاومت می‌خواستند عراق و سوریه را تجزیه کنند تا از این طریق، این دو کشور را از ایران جدا سازند.

 وی با اشاره به اینکه باید به کمک یکدیگر بیاییم تا بتوانیم در برابر تکفیری‌ها ایستادگی کنیم، افزود: محور مقاومت توانست جلوی بزرگترین حامیان تروریستی بایستد.

 سرلشکر محمد عباس با بیان اینکه در سال ۲۰۰۰ مقاومت در جنوب لبنان ارتش اسطوره‌ای و افسانه‌ای رژیم جعلی صهیونیستی را شکست داد، گفت: در سال ۲۰۰۶ خانم رایس بی نظمی در منطقه خاورمیانه را مطرح کرد و آنها به فکر نابودی ایران بودند و به همین دلیل به سراغ  سوریه رفتند تا از این طریق به ایران دست یابند.

 وی عنوان کرد: برخی از کارشناسان انگلیسی مطرح کرده بودند که اگر بتوانیم سوریه را ساقط کنیم در این صورت می‌توانیم به ایران دست یابیم.

رضا صدر الحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه برنامه با اشاره به اینکه حلب پایتخت داعش بود، اما دومینو سقوط تروریست از زمانی آغاز شد که سردار سلیمانی موضوع نابودی داعش را مطرح کرد، گفت: نابودی داعش در منطقه نه فقط برای نجات سوریه، بلکه برای نجات بسیاری از انسان‌ها بود.

 این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه سردارسلیمانی نه از سر انتقام شخصی و فردی بلکه برای هویت بخشی به بشریت قول نابودی داعش را داد و کمتر از زمان مقرر این گروه نابود شد، ادامه داد: دیگر خلافتی به نام داعش وجود ندارد.

 هادی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه داعش نوک پیکان ابزارهای راهبردی آمریکا، رژیم صهیونیستی و بلوک ارتجاع منطقه بود تا مرزهای سیاسی منطقه را برهم زند، خاطرنشان کرد: می‌توان داعش را به سر افعی تشبیه کرد، داعش اصلی‌ترین جریان تروریستی است که قرار بود اهداف غربی صهیونیستی را محقق کند.

هادی محمدی افزود: شکست داعش بر موازنه منطقه‌ای تاثیر به سزایی را داشته است. تحت چنین شرایطی عربستان و آمریکای امروز، کشورهای هفت سال پیش نیستند و محاسبات آن‌ها در منطقه دچار تغییرات أساسی شده است. عربستان دیگر جایگاه گذشته را در میان اعراب منطقه ندارد. پیروزی محور مقاومت که ملهم از تفکر انقلاب اسلامی بود بصیرت و خود آگاهی مردم سوریه و عراق را به ارمغان آورد؛ و نگاه ساده انگارانه در میان جوانان را نسبت به شاه سعودی در هم شکست.

صدرالحسینی اظهار کرد: مکتب دفاع مقدس به بخش قابل توجهی از نیروهای جوان سوریه و عراق انتقال پیدا کرده است. خودباوری. خداباوری، و اعتقاد به مردم و توانمندی داخلی از مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب دفاع مقدس است. امروز کشورهایی مانند سوریه و عراق و لبنان به حضور دوستانه ایران که فارغ از اهداف دخالت جویانه است اقرار می‌کنند علی رغم رفتاری که عربستان در منطقه در پیش گرفته است. بنابراین دفاع مقدس اقیانوسی است که جوانان حشد الشعبی و الوطنی از آن بهره برده اند.

سرلشکر محمد عباس نایب ریئس دانشکده علوم نظامی دمشق ادامه داد: وطن گرایی مهم‌ترین مؤلفه است که باید به آن اشاره کرد اگرچه هم پیمانان مانند ایران و روسیه کمک قابل توجهی به ما کردند و به نفع ما در کنار ما ایستادند، اما باید به روحیه یکپارچگی و وحدت نیز اشاره کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هدف اصلی در این جنگ هفت ساله ایران و محور مقاومت بودند که از سوریه شروع به کار شد تا به ان‌ها ضربه وارد کنند و امروزه ایران در قلب محور مقاومت است.

صادق صدرالحسینی کارشناس خاورمیانه بیان کرد: پایان داعش به معنای پایان تروریسم در منطقه نخواهد بود به دلیل اینکه عربستان هم چنان به توسعه و گسترش تفکر وهابی و تکفیری دامن میزند.

وی ادامه داد: غرب به خوبی از منافذ نفوذ جهان اسلام آگاهی دارد و به دنبال توسعه چنین تفکراتی است به همین دلیل موضوع تروریسم و افراطی گرایی به موضوع اصلی جهان اسلام تبدیل شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین افزود: شاید خلافت خود خوانده داعش به پایان رسیده باشد، اما این تفکر به صورت زیرزمینی ادامه خواهد داشت و آمریکا از تفکرات این چنینی برای انجام ماموریت‌های خود در خاورمیانه به خصوص علیه ایران استفاده می‌کند.

 هادی محمدی کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: آنچه که در بوکمال سوریه اتفاق افتاد فقط یک پیروزی نظامی صرف نبود بلکه شکست سنگین پروژه غربی عربی بود. به دلیل اینکه تمام اقدامات ایذایی برای کمک به داعش از سوی آن‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: باید منتظر بحران سازی‌های جدید در غرب آسیا باشیم. که در قالب نجات فرماندهان داعش عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در دو بخش داعش را همراهی کرده است تصریح کرد:در بخش اول سعی کرده کادر اصلی داعش را فراری دهد و در بخش دوم به دنبال حفظ هسته‌های فکری داعش در سوریه و عراق است.

در ادامه افزود:عربستان دارای رفتار تناقض آمیز با ایران است و سرمایه گذاری بر روی مسلمانان هند نشان می‌دهد عربستان به دنبال اشاعه تفکر تکفیری در فراسوی مرزها است.

صدرالحسینی ادامه داد: پیروزی در جنگ با داعش علاوه بر ابعاد نظامی مهم‌ترین ثمره اش ایجاد خود باوری در میان مردم و جوانان سوریه و عراق است در واقع حضور مستشاری ایران غرور ملی و خود باوری را برای ملتهیا منطقه در عراق و سوریه به ارمغان آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    0 0
    ماخوشحالیم وسرافرازیم که پیرو اهل بیت علیهم السلام هستیم . بدون حب اهل بیت این پیروزی ممکن نبود شهیدان ما رهروان سالار شهیدان اباعبدالله الحسین هستند . جنگ اسلام اصیل واسلام آمریکایی وکفروشرک به مدد رسول اکرم صلوات الله علیه وآله ولبیک صدهاهزار سرباز بی ادعا این پیروزی علیه فتنه سیاه نصیب امت اسلام وبلکه جهان شد . این راه ادامه دارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس