مدرسه عشق

احمد مداحی در پایان این مراسم از برگزاری اختتامیه جشنواره «مدرسه عشق» در چهارشنبه 1 آذر ماه در سالن بصیرت لانه جاسوسی با حضور مقام های لشکری و کشوری خبر داد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره تولیدات فرهنگی هنری پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر کشور با عنوان «مدرسه عشق» صبح امروز در مرکز تخصصی هنرهای بسیج برگزار شد. احمد مداحی دبیر اجرایی این جشنواره در ارتباط با جشنواره «مدرسه عشق» گفت: طی فراخوانی این جشنواره حدود 72 هزار اثر ارسال شد و رشد آثار نسبت به دوره سوم و چهارم بسیار چشم گیر بوده است.

وی افزود: پیش‌بینی ما 30 هزار اثر در دوره پنجم بود که به دلیل استقبال روند داوری آثار زمان بیشتری به خود اختصاص داد. البته باید عنوان کنم که 12 هزار اثر به دلیل عدم ارتباط با موضوعات جشنواره کنار گذاشته شد.

مداحی با بیان اینکه بسیاری از آثار توسط هنرمندان مبتدی ساخته شد برای همین داوران جشنواره تلاش کردند به مناطق محروم نیز توجه داشته باشند، گفت: روند رو به رشد آثار جشنوار پیام‌های خوبی برای ما به ارمغان داشت که به این نتیجه رسیدیم ظرفیت‌های خوبی در استان‌ها وجود دارد که باید به آن توجه کنیم.

در ادامه نشست محمد گلریز خواننده شناخته شده به عنوان دبیر بخش موسیقی و سرود جشنواره «مدرسه عشق» با عرض تسلیت به حادثه تلخ زلزله کرمانشاه گفت: جشنواره «مدرسه عشق» نسبت به سال‌های گذشته رشد چشم گیری داشته است و این بدان معناست که همان گونه که همه می‌دانند امکانات در شهرستان‌ها کم است اما جوانان ما استعدادهای خوبی دارند که باید شرایط را برای حضور آنها در عرصه‌های بزرگتر فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه شناخت توانمندیهای شرکت کنندگان استانی یعنی سرمایه هایی در کشور داریم که نیاز به توجه اساسی در کشور دارد، افزود: با شنیدن آثار برخی از افرادی که در شهرستان‌ها و یا مناطق محروم هستند گاهی متعجب می‌شوم و تولید چنین آثاری برای خودم هم جذاب است، اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات لازم نمی‌توانیم آنها را به ثمر برسانیم تا روزی در جهت موسیقی ارزشی ما گام بردارند.

در ادامه مراسم مهدی آذرپندار داور بخش فیلم و نمایش سخنرانی کرد و گفت: کشور ما کشور جشنواره‌ها است که خروجی‌های مشخصی ندارند. و فارغ از توجه به خروجی آنها، هدف ما در این جشنواره، فرهنگی کردن فعالیت‌های سازمان‌های بسیج است.

وی تصریح کرد: آرایش سازمان مدت‌ها است که به این سمت رفته است تا بسیجی‌ها بیشتر به عنوان چهره‌های فرهنگی مطرح شوند، هدف ما در این جشنواره این است که فعالیت بسیجیان هنرمند به خوبی دیده شود. مانند گروه سرود «ارغوان» که مورد تقدیر مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

آذرپندار افزود: سازمان بسیج جزو سازمانهایی است که در بخش سرود فعالتر بوده و خروجی‌های خوبی داشته است و به لحاظ کمی و کیفی هم آمارهای خوبی در بخش‌های مختلف هنری داریم که برگزاری این جشنواره باعث آسیب‌شناسی نقاط ضعفهای ما می‌شود.

احمد مداحی در پایان این مراسم از برگزاری اختتامیه جشنواره «مدرسه عشق» در چهارشنبه 1 آذر ماه در سالن بصیرت لانه جاسوسی با حضور مقام های لشکری و کشوری خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس