روزنامه

در شرایطی که مردم به دنبال کمک‌رسانی به هموطنان آسیب دیده در حادثه تلخ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه بودند، اصلاح طلبان با دروغ‌پردازی سیاسی درباره تخریب گسترده مسکن مهر، بر مصیبت ملت افزودند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

اعتراف روزنامه اصلاح طلب:خرابی مسکن مهر در میان ویرانی‌های زلزله ناچیز است

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «نپاشیدن نمک بر زخم زلزله زدگان» نوشت:« در چنین لحظات تلخ و دردناکی، بهره‌برداری از احساسات مردم، در حکم نمک بر زخم آنان پاشیدن است. مشکل مردم در چنین شرایط دردناکی و پس از زلزله اخیر در کرمانشاه، مسکن مهر نیست و اشاره به آن در چنین شرایطی اگر خوش‌بین باشیم، عین بی‌تدبیری است... در شرایطی که ابعاد ویرانی بسیار وسیع و تعداد خانه‌های ویران‌شده و آوارشده و سقف‌های فروریخته بر سر مردم، خارج از شمارش است، انگشت‌نهادن بر ویرانی واحدهای مسکن مهر که در میان ویرانی‌های زلزله گم است، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا بهتر نیست پای سیاست را از این‌گونه فجایع ملی بیرون بکشیم و امکانات کشور را در کاهش آلام مردم و حل مشکلات ساختاری عدیده مدیریتی بسیج کنیم؟».

گفتنی است در روزهای گذشته و در شرایطی که مردم به دنبال کمک‌رسانی به هموطنان آسیب دیده در حادثه تلخ زمین‌لرزه در استان کرمانشاه بودند، اصلاح طلبان با دروغ‌پردازی سیاسی درباره تخریب گسترده مسکن مهر، بر مصیبت ملت افزودند.

نکته قابل تأمل این است که بی‌بی‌سی فارسی- ارگان رسانه‌ای ملکه انگلیس- نیز دقیقا همان خط خبری اصلاح طلبان و روزنامه های زنجیره ای را پی‌گرفت.

همزمان با کاسبی سیاسی اصلاح طلبان از این حادثه تلخ، برخی از فعالین فضای مجازی منتسب به اردوگاه اصلاح‌طلبان نیز به انتشار تصاویر جعلی پرداختند.

این اقدام غیراخلاقی با واکنش منفی افکار عمومی مواجه شد.

ارگان رسانه ای دولت:باید اروپا را در مسأله حقوق بشر راضی کنیم!

روزنامه ایران -ارگان رسانه ای دولت- در مطلبی با عنوان «عزم ایران و اروپا برای ترمیم روابط» نوشت:«ایران و کشورهای اتحادیه اروپا فارغ از تحولاتی که از سوی دولتمردان امریکایی درباره برجام رقم می‌خورد، به پیگیری مذاکرات سیاسی سطح بالا اهتمام می‌ورزند...این تلاش‌های سیاسی که با گذر دو سال از دستیابی به برجام و در امتداد پرکردن شکاف‌های سیاسی ایران و اروپا صورت می‌گیرد در حالی اینک اهمیتی دوچندان یافته است که تمرکز بر حل اختلافات تاریخی همچون مسائل حقوق بشر به ضرورتی ناگزیر در مسیر رو به پیشرفت همکاری‌های دوجانبه ایران و اروپا تبدیل شده است. فارغ از حضور و مشارکت جدی هیأت‌های اقتصادی اروپا در تهران و امضای توافقنامه‌های رنگارنگ سیاسی در دوره پسا برجام، باقی ماندن برخی اختلاف نظرها میان دو طرف بر سر موضوعات یاد شده همچنان می‌تواند پل ارتباط دوسویه سیاسی طرفین را معلق نگاه دارد».

این روزنامه دولتی در ادامه نوشت:«دولتمردان ایرانی بر آن هستند تا سمت و سوی دیپلماسی مقتصدانه خود را درباره غرب بر مدار حوزه‌ای متمرکز کنند که در گذشته بشدت آسیب دیده است. در چنین فضایی است که موضوع راه‌اندازی دفتر اتحادیه اروپا در تهران که در دستور کار مقام‌های دو طرف قرار گرفته است، اهمیتی فراتر از ایجاد یک کانال رسمی دیپلماتیک یافته و نشان از آن دارد که ایران و اروپا فارغ از خوابی که دولتمردان امریکا برای برجام دیده‌اند و برخلاف نگرانی‌های موجود که حاصل بی‌اعتمادی در گذشته بود، روابط خود را بدون کمترین حاشیه و در سطوح بالا برقرار می‌کنند».

گفتنی است اتحادیه اروپا درحالی به دنبال تأسیس دفتر در تهران است که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، این دفتر نه محلی برای ارتقای روابط دو طرف که به لانه‌ای برای جاسوسی و دخالت در امور داخلی ایران تبدیل خواهد شد.

در پیش‌نویس قطعنامه «راهبرد اتحادیه اروپا درباره ایران»- فروردین 93 - از هیأت‌های پارلمانی اروپا خواسته شده تا در سفر به ایران با منتقدان حکومت، فعالان جامعه مدنی و زندانیان سیاسی ایران ملاقات داشته باشند. علاوه بر این در متن پیش نویس قطعنامه موسوم به «نقشه راه عادی‌سازی روابط اتحادیه اروپا با ایران پس از برجام» آمده است: «میراث انقلابی ایران و قانون اساسی آن به عنوان یک دولت اسلامی نباید به عنوان مانعی بر سر راه یافتن زمینه‌های مشترک درخصوص دموکراسی و حقوق بشر قلمداد شود». این عبارت، حاوی این پیام است که قانون اساسی ایران (بعنوان یک دولت اسلامی) مغایر حقوق بشر و دموکراسی است! لذا تلویحا خواسته شده که پوسته آن را حفظ کنیم و از عمل به آن چشم بپوشیم!

در سند مذکور از اعمال مجازات اعدام در کشورمان ابراز نگرانی شده و از ایران خواسته شده تا به تعهدات خود بر پایه میثاق‌های جهانی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهروندان احترام بگذاریم!
برخی از رسانه‌های حامی دولت و روزنامه‌های زنجیره‌ای تاکید دارند که افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران به گسترش روابط اقتصادی و دیپلماتیک خواهد انجامید. این ادعا در حالی است که اتحادیه اروپا حتی پس از برجام نیز به اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران ادامه داده است و هیچ تغییر رفتاری در این خصوص مشاهده نشده است.

اصلاح طلبان باید همچنان پرچم دار مبارزه با فساد باشند!

«مصطفی تاجزاده» از متهمین فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه ابتکار گفت: «یکی از دلایلی که من به روحانی رای دادم این بود که فساد در این دولت به محض وقوع آشکار می‌شود و خود این مساله موجب کاهش فساد می‌شود. به ویژه اگر ما هوشیار باشیم اشتباه اصولگرایان را مرتکب نمی‌شویم و وقتی دولتی همسو با ما تشکیل می‌شود، چشم بر خطاها و فسادهای آن نمی‌بندیم. ما همچنان باید پرچم‌دار مبارزه با فساد، رانت و رشوه باشیم و سعی در حفظ اعتماد مردم داشته باشیم. بنابراین راه مقابله با فساد افشا و محکومیت آن و خواستار محاکمه مفسدان است؛ ولو اینکه از نزدیکان ما باشند».

ژست مبارزه با فساد به قیافه اصلاح طلبان زار می زند.در کارنامه اصلاح‌طلبان مصادیق بسیاری از حمایت قبیله‌ای از مفسدان اقتصادی به چشم می‌خورد. اصلاح‌طلبان در جریان برگزاری دادگاه غلامحسین کرباسچی-شهردار وقت تهران- در سال ۷۷ تمام قد از فساد کلان وی در شهرداری دفاع کردند. این جماعت، مدیران نجومی و مفسدان کلان اقتصادی همچون شهرام جزایری و مه‌آفرید خسروی را کارآفرینان شایسته و نابغه‌ای در حد «استیو جابز» (مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای apple ) دانسته و تاکید کردند که این گونه افراد باید تیمار شده و حقوق‌های هنگفت بگیرند!

بابک زنجانی -شهریور ۹۲- در مصاحبه با نشریه آسمان- رسانه اصلاح طلب و وابسته به حزب کارگزاران- تاکید کرد که با روش کشورداری اصلاح‌طلبان فربه شده است.

در تابستان سال ۹۴ نیز علیرغم اینکه مهدی هاشمی رفسنجانی به جرم اختلاس، رشوه و جعل به ۱۰ سال زندان محکوم شد، روزنامه‌های اصلاح طلب به دفاع تمام قد از وی پرداختند.

گفتنی است روزنامه آفتاب یزد-مرداد ۹۶- در مصاحبه با «شهرام جزایری» مفسد اقتصادی نام آشنای دوره اصلاحات، وی را «برند اقتصاد ایران» و «صاحب نظر بخش‌های مختلف اقتصادی» نامید.

دولت یارانه تولیدکنندگان را پرداخت نکرده است

روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «اهرم فشار روی تولیدکنندگان» نوشت:«این روزها دیگر تولیدکنندگان، رمقی برای تولید ندارند و دولت نیز همچون همیشه از کمبود منابع خود نالان است. البته هر روز خبر تازه‌ای از ارائه تسهیلات بانک‌ها به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی شنیده‌ می‌شود اما هیچ‌گاه به صورت شفاف مشخص نمی‌شود که این منابع به چه میزان و چگونه به دست تولیدکنندگان می‌رسد و این موضوع همچون معمایی همیشه در رسانه‌ها مطرح می‌شود. حالا دیگر تولیدکنندگان حتی به دریافت وام و سروسامان دادن به وضعیت خود، رغبتی نشان نمی‌دهند و حتی از دریافت تسهیلات می‌ترسند...قرار بر این بود که ۳۰درصد سهم هدفمند کردن یارانه‌ها به تولیدکنندگان اختصاص یابد اما این اتفاق عملیاتی نشد».

چنئی پیش «حسین راغفر» کارشناس اقتصادی حامی دولت گفته بود:«دولت می‌گوید سال گذشته 16 هزار میلیارد برای تولید اختصاص داده ولی واقعیت این است که هیچ گزارشی مبنی بر اینکه این 16 هزار میلیارد چه سرنوشتی پیدا کرده وجود ندارد. مشخص نیست این هزینه چه نتایجی در پی داشته است و چقدر اثربخش بوده است. هیچ تصویری از چگونگی عملکرد این تخصیص اعتبار وجود ندارد».

تنها راه نجات اصلاح‌طلبی انحلال شورای عالی سیاستگذاری است

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «آغاز اصلاح ساختاری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» نوشت:«"تنها راه نجات اصلاح‌طلبی انحلال شورای عالی سیاستگذاری است" این جمله را رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفته است که پس از انتخابات پنجمین دوره شورای شهر وروستا به یکی از جدی‌ترین منتقدان عملکرد شورای عالی سیاستگذاری تبدیل شده است. او معتقد است مردم همیشه منتظر تکرار آقای خاتمی نخواهند بود و عملکرد افراد مسوولی که تحت عنوان اصلاح‌طلبی به مسند قدرت می‌رسند، جبهه اصلاحات را تحت الشعاع قرار خواهند دادپس از انتشار لیست امید در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتقادات بسیاری به نحوه بسته شدن لیست از سوی بزرگان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب به شورای عالی سیاستگذاری مطرح شد. برخی معتقد بودند اتفاقات خاصی در مرحله بسته شدن لیست در جلسات افتاده و برخی دیگر معتقد بودند مسیر و مراحل بسته شدن لیست شفاف نبوده است».

گفتنی است شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان در آستانه هر انتخابات بدون توجه به اصل شایسسته سالاری، به سهمیه دادن به تمام گروه‌های منتسب و راضی کردن آن‌ها می‌پردازد و در نهایت بنا بر اصل «هم قبیله بودن» و با سازوکاری ناکارآمد، لیست امید بسته می‌شود. این روش تاکنون دو خروجی داشته است، لیست امید شهر تهران در دهمین انتخابات مجلس و لیست امید شهر تهران برای پنجمین انتخابات شورای شهر. به اذعان فعالان اصلاح طلب هر دو لیست تاکنون حواشی متعددی داشته است.

گفتنی است وقتی عارف از سوی برخی طیف‌های اصلاح‌طلب به خاطر نحوه چینش فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر تهران مورد اعتراض قرار گرفت، در پاسخ گفته بود تنها ۲۴ ساعت قبل از دیگران، از این فهرست مطلع شده است!

پیش از این«محمود علیزاده طباطبایی»عضو اصلاح طلب شورای شهر اول (منحله) تهران گفته بود:«برخلاف اینکه برخی از آقایان عنوان می‌کنند انتخاب اعضای لیست اصلاح‌طلبان [لیست امید برای شورای شهر تهران] به صورت دموکراتیک صورت گرفته اصلاً چنین نبوده است. به نظر می‌رسد در پشت پرده برای انتخاب اعضای جدید شورا زد و بند سیاسی صورت گرفته است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    63 1
    لاشخورهای سیاسی
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
      3 0
      داداش به لاشخور توهین نکن. در مورد این جماعت باید گل واژه آیت الله جوادی آملی رو به کار برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس