اسحاق جهانگیری

اصلاح‌طلبان، در فاز جدیدی از پروژه «عبور از روحانی» عنوان کرده‌اند که رئیس‌جمهور روحانی خطوط قرمز ترسیمی از سوی اصولگرایان را پذیرفته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

همه سیاستمدارانی که مثل جهانگیری دروغ گفتند...

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی و از فعالان اصلاح‌طلب در صبح فردای زلزله کرمانشاه در یک جلسه سخنانی را پیرامون مسکن مهر بیان کرد که چیزی جز کذب نبود و حواشی فراوانی را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت معاون اول رییس جمهور، او در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که دوشنبه‌ی یک هفته قبل برگزار شد، با ابراز تاسف از اینکه بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است! از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با دقت این موضوع که چرا خانه های نوساز تا این حد آسیب پذیر بوده اند را بررسی کند.[1]

پس از او، رئیس‌جمهور روحانی هم اظهاراتی مشابه را به کار برد.

با این وجود اما ساعاتی بعد از این اظهارات، خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا در خبری نوشت: مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب و کرمانشاه تاکنون 2 نفر بوده است، گفت: خوشبختانه در هیچ یک از واحدهای مسکن مهر در این منطقه ریزش نداشته و اسکلت‌ها سالم باقی مانده است.[2]

*اقدام جهانگیری منشأ حواشی بسیاری شد و حتی جریان سیاسی خاص به تازگی حملاتی را علیه یک مقام مسئول در دفتر مقام معظم رهبری به دلیل انتقاد شدید از جهانگیری نیز آغاز کرده است.

این در حالی است که اقدامی شبیه به آنچه که معاون اول اصلاح‌طلب رئیس‌جمهور روحانی انجام داد اگر در سایر کشورهای جهان انجام می‌شد؛ از جانب نظامات سیاسی مورد شدیدترین برخوردها قرار می‌گرفت.

در ادامه به مثال‌هایی اشاره می‌کنیم که سیاستمدارانی از سایر ملل جهان، مثل جهانگیری رفتار کردند و مورد برخورد گرفتند:

1_ چندی قبل بود که روسلین باشلو، «وزیر ورزش سابق فرانسه» طی مصاحبه‌ای؛ رافائل نادال، تنیسور مشهور اسپانیایی را به دوپینگ متهم کرد.

پس از محرز شدن دروغ خانم باشلو، دادگاه فرانسه، این وزیر سابق را به پرداخت 14 هزار یورو غرامت به نادال محکوم کرد.

دادگاه فرانسه همچنین این مقام فرانسوی را به دلیل کذب‌گویی و جنبه عمومی جرم، 500 یورو نیز جریمه کرد.[3]

2_ «تونی بلر»، نخست وزیر اسبق انگلستان، چند سال قبل در یک مصاحبه بابت دروغ‌هایی که به مردم پیرامون استفاده کشور عراق از سلاح‌های شیمیایی گفته بود، عذرخواهی کرد.

بلر گفته بود: بخاطر اشتباهاتی که در جنگ عراق داشتم و بر اساس اطلاعات غلط تصمیم به حمله به این کشور گرفتیم معذرت خواهی می‌کنم.[4]

3_ تومومی اینادا، وزیر دفاع کشور ژاپن مدتی پیش به دلیل پنهانکاری اسناد مربوط به حضور صلح‌بانان ژاپنی در کشور سودان و عدم راستگویی در این باره، مجبور به استعفا از سمت خود در کابینه شینزوآبه شد.[5]

4_ سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر اسبق ایتالیا به دلیل ارائه شهادت دروغ در دادگاه و وادار کردن برخی افراد به شهادت به نفع خود، توسط دادستان دادگاه میلان ایتالیا مورد تعقیب قرار گرفت.[6]

5_ بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که به دلیل یک پرونده غیر اخلاقی مجبور به ارائه توضیحاتی به دادگاه شده بود؛ مدتی بعد به دلیل دروغ‌گویی و ادای شهادت دروغ، در مقابل دوربین‌های تلویزیونی مجبور به عذرخواهی رسمی شد.

گفتنیست، کذب بزرگ معاون اول رئیس‌جمهور درباره مسکن مهر و تخریب گسترده آن در جریان زلزله کرمانشاه در حالیست که به گواه کارشناسان و شهادت ارقام، سازه‌های مسکن مهر در غرب کشور به دلیل زلزله دچار ریزش نشده‌اند.

***

انتقامی که جریان خاص از دفتر مقام معظم رهبری می‌گیرد...

در پی انتقاد تند یک مقام مسئول در دفتر مقام معظم رهبری از کذب‌گویی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، پیرامون تلفات بالای مسکن مهر در زلزله کرمانشاه (در حالی که تنها 2 نفر از ساکنان مسکن مهر درگذشته‌اند)؛ چهره‌های جریان سیاسی خاص انتقادات تندی را علیه این مقام مسئول بیان کرده‌اند.

الیاس حضرتی، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس شورای اسلامی طی مقاله‌ای در شماره دوشنبه روزنامه اعتماد، به تلویح یا به کنایه، حقانیان را به «بی‌تقوایی»، «جوّ گیری»، «عدم مهار عقل» و «موقعیت‌نشناسی» برای نقد او علیه جهانگیری متهم کرده است.[7]

در همین حال، حسام‌الدین آشنا،‌ از چهره‌های دولتی و از نزدیکان رئیس‌جمهور روحانی نیز در یک توییت و در کنایه به حقانیان نوشته است: «ادب مرد به از قدرت اوست؛ از ایستادن در کنار بزرگان، لزوما بزرگ نمی شویم»!

*جدای از اینکه چهره‌های اصلاح‌طلب و دولتی قصد دارند در قضیه کذب‌گویی جهانگیری پیرامون مسکن مهر، هم از ماجرا قبح‌زدایی کنند و قضیه را به گردن یک انتقاد بیاندازند و هم دهان آقای جهانگیری را به واسطه ضربه‌گیری برای رئیس‌جمهور در انتخابات 96 شیرین کنند؛ اما از این نکته نباید تغافل کرد که این طرز حرف زدن نامؤدبانه و کنایه‌های سخیف به یک مسئول خدوم در دفتر رهبر معظم انقلاب که خدمات و خیرخواهی او برای نظام اسلامی بر تمام خواص کشور مکشوف است؛ به هیچ وجه طبیعی نیست و یک دلیل مهم دارد.

آن دلیل مهم را نیز در این وادی باید جست که سردار وحید حقانیان، در تمام طول سال‌های گذشته و بویژه در مقولاتی مثل مبارزه با فتنه و یا حفاظت از خطوط قرمز نظام در قضایایی مثل اصرار دولت آقای روحانی به امضای برجام، نقشی سترگ و تأثیرگذار داشته است.

هم‌این نقش تأثیرگذار و تأکید بر دفاع از مواضع اصیل نظام اسلامی، می‌تواند یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های کینه‌توزی چهره‌های اصلاح‌طلب و دولتی علیه مسئولی باشد که در تمام طول سال‌های گذشته از فتنه، حتی یک بار هم حاضر به ملاقات با لیدر منزوی اصلاح‌طلبان نیز نشد و هم‌اکنون یکی از اصلی‌ترین چهره‌هایی است که اصلاح‌طلبان او را عامل شکست خود در پروژه‌هایی مثل فک حصر و یا انداختن برجام به گردن نظام اسلامی می‌دانند.

گفتنیست، طی هفته‌های اخیر، انتقادات فراوانی از سوی اصلاح‌طلبان به سمت برخی مقامات دفتر رهبر انقلاب گسیل شده است که منهای سطح درست یا غلط بودگی برخی از این انتقادات، اما فضای تعمدی ایجاد شده پیرامون آن به هیچ وجه نمی‌تواند اتفاقی باشد.

***

بهانه جدید برای عبور از روحانی؛ او خط قرمز اصولگرایان را پذیرفته!

احمد خرّم، وزیر راه دولت اصلاحات و فعال اصلاح‌طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز گفته است:

«به نظر من اصولگرایان خط قرمزهایی را برای آقای روحانی ترسیم کرده‌اند تا به ‌این وسیله فضای سیاسی ایران در انتخابات مجلس در سال 98 و ریاست‌جمهوری سال1400 به سمت اصولگرایان تمایل پیدا کند. استراتژی اصولگرایان تنها برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال1400 نیست بلکه به دنبال زمینه‌سازی و ایجاد مقدمه در انتخابات مجلس در سال 98 هستند. این مساله که‌ آیا آقای روحانی این فشارها و تغییر استراتژی اصولگرایان را پذیرفته یا نه، نیاز به تامل و دقت بیشتری دارد. با این‌همه، واقعیت جامعه بیانگر این مساله است که ‌این اتفاق در حال رخ‌دادن است؛ اتفاقی که با انتقاد بخش قابل‌توجهی در طیف‌های اصلاح‌طلب همراه شده است.»[8]

*معلوم نیست چرا اصلاح‌طلبان برای اعلام «عبور از روحانی» اینهمه راه دور می‌روند و بهانه‌هایی مطرح می‌کنند که هیچ عقلی سلیمی آن را نمی‌پذیرد و هیچ نشانه‌ای هم برای آن وجود ندارد!

چه اینکه رئیس‌جمهور روحانی اگر اهل رعایت خطوط قرمز بود، حکماً رعایت خطوط قرمز نظام در مسئله مذاکرات هسته‌ای ارجحیّت بیشتری داشت...

از طرفی چه شده است که اصلاح‌طلبان که در ایام دولت یازدهم، مشورت‌ناپذیری و ایضاً توصیه ناپذیری آقای روحانی را در کنایه به اصولگرایان و نظام اسلامی به رخ می‌کشیدند اما اکنون از این می‌گویند که روحانی در حال تمکین از خطوط قرمز اصولگرایان است؟

شایان ذکر است، مسئله «طلاق سیاسی اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور روحانی» که برخی محافل تحلیلی از یکسال مانده به انتخابات 96 درباره آن هشدار داده بودند؛ عملاً وارد فرایند تحقق خود شده است و کسانی از ستاد جریان سیاسی چپ که روزگاری می‌گفتند «ما فدائیان روحانی هستیم»، «باید دست روحانی و ظریف را بوسید» و «ما تضمین روحانی هستیم» این روزها و در حالی که رئیس‌جمهور روحانی دچار هیچ تغییری در رفتارهای سیاسی خود نشده است؛ اما عنوان می‌کنند که روحانی تغییر کرده، چرخش به راست داشته و ما در این باره ساکت نخواهیم بود!

یکی از نقاط اشاره آن محافل تحلیلی این بود که اصلاح‌طلبان نه‌تنها به هیچ وجه قصد ندارند با کارنامه و شکست برجامی آقای روحانی، پا به انتخابات‌های مهم سال 98 و 1400 بگذارند بلکه تقلّا می‌کنند تا اصولگرایان بعنوان همکار آقای روحانی به مردم معرفی شوند...

***

1_http://www.khabaronline.ir/detail/727231/Economy/political-economy

2_mshrgh.ir/798482

3_http://pana.ir/news/684524

4_https://www.mehrnews.com/news/2949114

5_http://www.irna.ir/fa/News/82612514

6_http://www.seratnews.ir/fa/news/296286

7_http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3664091

8_ http://www.armandaily.ir/fa/news/main/204513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    اگر گفتن اینکه خدا لعنت کند فلانی را این نشانه بی ادبی ست پس اینکه رئیس جمهور مملکت بیاد تو دوربین نگاه کنه و بگه من نگفتم این چیست؟ اینکه بیان بگن 900 هزار شغل در یک سال نمیشه و دروغه و بعد بگن ما یک میلیون شغل ایجاد میکنیم نشانه چیست؟
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      70 9
      مگر آدم دیوانه باشد که بگوید فلان و فلان
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      تازه بگه برید به جهنم و می فرستمون زندان هم هیچ!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      56 1
      نشانه کلاه گذاشتن سر مردم
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      44 15
      دولت راستگویان !!!!!!!!!
    • کاظم IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      79 33
      درود بر سردار حقانیان بزرگ مرد ایران زمین
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      19 7
      خدا اقای حقانیان را حفظ کند حرف دل مردم را زد
  • GB ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    در این شرایط حساس مسئولان و نزدیکان به حضرت آقا بهتر است بهانه بدست بدخواهان داخلی و خارجی ندهند
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      55 3
      بهانه که نه دلیل رو خود حضرات دولتی به دست مردم دادن با اکاذیبی که هرگز لباس عمل بخود ندید در این قریب 5 سال با وعده های بیشمار.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    55 68
    با دو توطئه مهم مواجه هستیم. اول، حمله به ارکان رکین نظام که با پیش درآمد حمله به دفتر رهبر انقلاب آغاز شده. و دوم مفسدنمایی از نظام اسلامی و دروغگویی درباره اوضاع اقتصادی کشور که چندان هم بد نیست.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      63 7
      با قسمت اول حرفت کاری ندارم، اما شرایط اقتصادی نه چندان بد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فکر کنم جنابعالی کلا تو باغ نیستی ها.
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      5 46
      هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا هستیم و این ینی اینکه شرایطمون زیاد بد نیست. ضمنا اگرم کار ندارید، کار تو ویژه نامه روزنامه همشهری زیاده. اگرم قبول نمی کنید ینی اینکه اوضاعتون بحرانی نیست. پس بازم ینی اینکه شرایطمون زیاد بد نیست...
  • احسان IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    مشرق جان بپذير کار آقاي حقانيان اشتباه بود
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      70 32
      از این حرفا تو سیاست زیاد زده می شه. نکته اینجاس که متهم اصلی جهانگیریه و نباید به بهانه یه دستمال، قیصیریه رو آتیش زد.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      62 9
      تا کی دروغگویی و حق نمایی باطل با توجیه مصالح نظام؟
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      80 20
      لابد دروغ گفتن جهانگیری درسته نه!!!!
    • SE ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      42 11
      اصلا هم اشتباه نبوده. دست شون درد نکنه. حقش بود یکی هم میزد تو دهن این آقا که مث خاله زنک ها حرف میزنه
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      49 23
      سردار حقانیان زبان مردم ایران بود. مردمی که از سیاست بازی و سیاست زدگی دولت خسته شده اند. تا کی فریب و نیرنگ. جان مردم که بازیچه بازی های سیاسی دولت مردان نیست
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      57 22
      درود بر حقانیان که حرف حق زد .
    • نادر IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      20 9
      نه عزیزم حرف اقای جهانگیری اشتباه از آب در آمد .گویاخیلی هم افسانه نیست.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    67 25
    باید به این کذب گویی پاسخ داده شود و نیز دادستان ورود کند
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    67 9
    خیلی بجا بود،
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    78 11
    ایشان حرف حق را زدن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    48 15
    ایشان حرف حق را زدن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    62 38
    هدفشان تضعیف رهبری و بعد هم نظام هست و چون راه دیگه ای ندارند به اعضای دفتر رهبری توهین میکنند کاری که پنج سال هست انجام میدهند بدون یک ذره خجالت
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    24 74
    در سخیف بودن اظهارات آقای جهانگیری در خصوص مسکن مهر هیچ شکی نیست ولی از آن بدتر اظهارات آقای حقانیان در خصوص معاون اول رئیس جمهور است که در این کسوت با مطرح کردن این حرفها آب به آسیاب دشمن ریخت
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      26 13
      درود بر سردار حقانیان، بگذار این به اصطلاح خیرخواهان نصیحت گو هر چه میخواهند بگویند.دفاع از حق، آب به آسیاب دشمن ریختن نیست.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      17 1
      آنهایی که در هر حادثه ای بدنبال تخریب دولت قبل هستن آب به آسیاب دشمن می ریزند.
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    63 19
    فرقه اصلاحات جریانی تندرو و فاسد است که کشور را به نابودی می کشاند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    70 22
    سردار دمت گرم باید یکی جلوی این دروغگو ها رو بگیره
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    47 9
    از بس مسولین در خودشان وزندگی سراسر نفاق وفتنه غرق شدن که حق وحقیقت را نمی بینند ،آقای حقانیان حرف دل مردم را زدند حالا اعتدالیون واصلاح طلبان بزنند برسرشان تا می خواهند ملت بزودی حساب کشی از اینان را شروع می کنند
  • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    39 3
    دروغگویی سکه رایج مملکت شده سرمایه اجتماعی به شدت آسیب دیده آنها که به انقلاب و خون شهدا خیانت می کنند از قهر الهی و پشت کردن مردم به آنها بترسند
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      28 8
      دروغ سکه رایج اصلاح طلبان است
  • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    27 2
    این باند بازی ها پدر ملت رودر اورده بابا ترا بخدا دست از این کارا بردارید به فکر خدمت به ملت باشید مردم گرفتارند.اه مردم گریبان شما راخواهدگرفت.
  • اقا IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    21 2
    این چرت و پرت ها چیست بابا همه اقایان رده بالا به فکر مهار تورم و گرانی بیکاری جوانان با مدارک بالا باشند قطعا این اقایان چنین مشکلاتی را بچه هاشان و نوه شان ندارن
  • اصغر اقامحمدی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    30 7
    صداقت سردار وحید وعقده تندروها اصلاح طلب جهانگیری فک کرده تبلیغات ریاست جمهری هست همش تخریب میکند حالا روحانی هم بیاد بگه مسکن اجتماعی ک خواست بسازد کجاست دردمردم فهمیدن در کاخ درد نیست ذلت هست درود خدا بر سردار وحید
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    25 12
    یک ذره هم انقلابی نیستم اما اقای خامنه ای را دوست دارم
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      16 2
      مثبت زدم و هم انقلابی ام
    • بی نامبی نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      5 4
      خاک بر سر بی شعورت
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    10 1
    ممنون
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    2 8
    سایت مشرق !
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    37 4
    بی رودرواسی یک سوال از جناب دکتر جهانگیری برابر اعلام کارشناسان ظاهر اینطور اعلام کردنند که جمع کل خسارات وارده در زلزله استان کرمانشاه به میزان 1800 میلیارد تومان تخمین زده شده است در صورتیکه از صندوق قرض الحسنه فرهنگیان بالغ بر 8000 هزار میلیار تومان اختلاس شده است جناب فرمانده اقتصاد مقاومتی چگونه این دو را جواب خواهید داد
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      22 2
      گل گفتی، این دولت... هر وقت قراره به مردم یه حال کوچیکی بده جونش بالا میاد اما وقتی تریلیونی بخور بخور میشه، خفه خون میگیره و وقتی هم گندش درمیاد، شروع به ماله کشی میکنه.
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      9 0
      اختلاس صندوق فرهنگیان 12000 میلیارد تومان بوده است .
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      14 0
      اختلاس صندوق فرهنگیان 12000 میلیارد تومان بوده است .
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    16 10
    رهبری خوب همینه. باید اینجوری حرف بزنن.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    20 7
    تنهاحرف حق روحقانیان زدکه بوی صداقت داشت . دراین جریان گم شدن آخوندی معنای خاصی داره ...نکاشته درو نمیکند خرمن ندارد به ساخته مردم هم حسود میشود .
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    24 5
    من یک سوال دارم از جهانگیری و ان اینکه حرفهای انتخاباتی شما از همین ها بود برای رای اوری؟ متاسفم از شورا ی نگهبان که شمارا تایید صلاحیت کرده
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    21 3
    کشوری که برادر... دولت آن فرمانده اقتصاد مقاومتی می کند بهتر از این نمی شه
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    13 3
    خدا... کند جهانگیری و برادر مظلوم ش را
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    14 0
    دروغ از هر كه باشد زشت است و از بزرگان زشت تر و ناپسند تر لذا بهتر است بزرگان كشور مواظب گفتار و عمل خود باشند چرا كه با اين كار خود را به زير سوال مي برند. البته رسيدگي دادستان كشور به اين موارد بسيار عاقلانه است و تا حدي جلوي چنين كارهايي را مي گيرد و به يك عمل عادي تبديل نمي شود.
  • kami ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    8 28
    اگه انصاف دارید حرف من رو بزارید تو سایت : من کاملا موافق با حرف آقای وحید هستم که نباید سیاسی کاری بشه ولی با لعنت !!!!!..... لعنت فرستادن تو دین خدا برای کسی که شیعه دوازده امامی باشه و اهل بیت و قبول داشته باشه به شدت نهی نشده و جزء گناهان کبیره است ، کاش یه نقد کوچکی هم به آقای وحید حقانیان میکردید که ایشان چون نزدیک به خود آقاست خیلی باید مراقب نحوه حرف زدنش باشه ، چون تمام رفتاراش رو به حساب آقا می نویسن ، مثل آقای ضرغامی که انتقادش رو منصفانه انجام داد، مشرق نیوز میخوای طرف حق رو بگیری حتما بدون نعصب و نگاه سیاسی عدالت رو رعایت کن و انصاف داشته باش ،
    • مهتاب NL ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      17 0
      خدا منافقین را لعنت کرده گرچه در ظاهر شیعه هم باشند اونی که از لعنش در روایات منع شده شیعه واقعی ملتزم به تشیع است
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      12 0
      کسی که شیعه دوازده امامی باشه و اهل بیت رو قبول داشته باشه ، اکه نزدیکانش خطایی کردن چطوری برخورد میکنه باهاشون؟؟؟؟؟ مگه نباید بر اساس روش اهل بیت عمل کنه؟ حضرت علی با برادرش که بیشتر از سهمش از بیت المال می خواست چطوری برخورد کرد ؟؟؟؟؟ برخورد جهانگیری مثل روش حضرت علی هست؟؟؟؟؟؟؟
  • عباس IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    15 9
    آقا وحید حرف حق زده
  • ناشناس IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    13 1
    دقیقا قوه قضائیه کجای این ماجرا جا داره؟!!! امنیت روانی مردم ساکن در مسکن مهر هیچ ارزشی نداره از نظر آقایون دیگه!!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    4 31
    نه اولی حرف بجا وسنجیده ای زده ،و نه دومی .که لعن ونفرین از انسانیت بدور است.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      9 1
      اظهار نظر خنثی مزخرف ترین کار ممکن تو دعواهای سیاسیه
  • امید IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    21 27
    چیه ؟مسکن مهر درب و داغون دادید دست ما،حالا آقای جهانگیری اومده حرف دل ما را زده به سردار حقانیان برخورده؟جناب سردار اگر خیلی مردی دست زن و بچه ات را بگیر بیا توی یکی از این مسکنهای مهر زندگی بکن!
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      16 5
      5371 واحد مسکن مهر کرمانشاه در بهمن سال 94 افتتاح شده و جناب آخوندی باید پاسخگو باشد.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      11 6
      از روی جوگیری حرف زدن کار خوبی نیست. در اخبار و مشاهدات اعلام شد که مسکن مهر کمترین ضریب آسیب و تخریب را داشته است.
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      11 1
      امید مطمئنم مسکن مهری نیستی چون خود مسکن مهریها میدونن خراباش اوناییه که آخوندی بعد از سالها خوابوندن با اخ و تف سمبلش کرد انداخت ملت
  • حبیب IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    24 7
    درود و رحمت خدابرپدرومادر سردار حقانیان و هرکسی که حرف حق را میزند. سردار دلاور حقانیان درود بر غیرت وشرفت
  • SE ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    10 1
    با این روحیه ذلت پذیری چطور میتوان جهانگیر بود؟!
  • AE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    10 6
    همه سر کارین
  • AE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    12 5
    همه سر کارین
  • جلیل IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    10 1
    راستی برادر آقای جهانگیری چکار میکنن؟!!
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      8 1
      آب خنک می خوره .
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      4 3
      تو استخری شنا میکنه که بجای آب 30000 میلیارد پول توشه . داره آخرت برای خودش ذخیره میکنه
  • وحید AE ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    14 26
    مشرق خانم.چراهمش ازتندروهاچشم بسته طرفداری میکنی؟حقانیان چکاره این مملکته که حرف درستِ معاون اول دولت رابابی ادبیِ هرچه تمامترجواب میده؟وحیداگه راست میگه تشریف ببرن تووی یکی ازاین مسکن مهرهاساکن بشن
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      17 3
      تندرو فتنه گران سال 88 هستن که مملکت را به آشوب کشیدند و اکنون در بدنه دولت نفوذ کرده اند و لجن پراکنی می کنند.
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      15 2
      وقتی مسئول مسکن و شهرسازی کرمانشاه گفته فقط 2 نفر فوتی ها مربوط به مسکن مهر بوده یعنی سردار وحید حقانیان درست گفته و آن دیگری دروغ گفته بود.
  • ناشناس IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    1 13
    هم جهانگیری وهم حقانی درنحوه گفار اشتباه کردندهر ونفرمحکومندوباید عذرخواهی کنند.سردارهم انسان خوب وشریف وزحمتکشی هست اما مقدس نیست.
  • قالی باف IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    15 1
    کاش نیروهای انقلاب و مدعی اصولگرایی به اندازه دکتر قالی باف عرضه و شجاعت بیان حقیقت در مورد روحانی و جهانگیری راداشته باشند گه فرمود تو چشم مردم نگاه می کنید و دروغ میگویید و به جهانگیری گفت تو خودت عامل فسادی و سند زمینش و خانه اش را رو کرد! بایدرسوایشان کرد تا ابو عطا نخوانند!
  • اصغر IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    12 13
    من یکی از ساکنان مسکن مهر هستم صدقه ندادید کلی پول گرفتید هر حرف که جهانگیری زده ضرب در میلیارد کن چرا مسئولین فکر میکنند مسکن مهر یعنی خانه گدا گیرم دو نفر مرده چرا مگه شعار ایمن در مقابل زلزله نمی دادید لعنت بر کسی که دیگران را بیشتر از هموطنان خود دوست داشته باشد
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
      16 2
      تو کدوم منطقه میشینی ؟ چقدر بابت خونه پول دادی ؟ چرا رفتی اونجا خونه خریدی ؟ این دولت برای مسکن چه کاری کرده ؟ مسکن مهر کرمانشاه تنها 2 کشتهداشته از نزدیک 480 نفر . انصاف داشته باشید .
  • رضا IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    25 0
    خدا لعنت کند کسانی را که به این مملکت خیانت میکنند.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    16 3
    درود به اقای حقانیان...
  • i IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    6 26
    خجالت نمیکشید به اقای جهانگیری تهمت میزنید
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    5 2
    خدا به اقای حقانیان خیر بده که حرف دل خیلی ها را زد.
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    0 0
    رئیس جمهور محترم فرزند غیور ملت هرگز نباید با طناب پوسیده اصلاح‌طلبان و عاملان فتنه 88 به چاه رود از خدا بی‌خبرهایی که عامل ضرب وشتم عزاداران حسینی و هتاکی و رقص و شادی و تجاوز در عاشورا بودند
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    1 3
    اصلاح‎طلب‌ها در فکر تخریب وضربه زدن به رئیس جمهور محترم و بوجود آوردن شکاف و تفرقه و فتنه در نظام هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس