کد خبر 800250
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲
علی اللهیار ترکمن

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش از پیگیری طرح اقتصاد مدرسه خبر داد.

به گزارش مشرق، علی اللهیار ترکمن اظهار کرد: به دنبال طراحی اقتصاد مدرسه هستیم البته هدف این طرح، درآمدزایی از مدارس نیست چرا که قوانین بالادستی می‌گویند آموزش در کشور رایگان است بنابراین به دنبال ورود به درآمدزایی از طریق مدارس نیستیم.

وی افزود: مرکز آمار ایران سال 95 تحلیلی را بر روی هزینه‌های خانوار انجام داد و براساس یافته‌های این تحلیل، خانوارهای ایرانی سال گذشته 5 هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش بیرون از مدارس هزینه‌ کرده‌اند و این به جز شهریه مدارس است. هم‌اکنون این پرسش مطرح است که چرا این پول باید موازی آموزش و پرورش اما در بیرون از این وزارتخانه هزینه شود؟

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: اگر اقتصاد مدرسه شکل بگیرد و بتوانیم در قالب آن خدمات کیفی ارائه دهیم خانواده‌ها ترغیب می‌شوند هزینه‌ای را که هم اکنون در موسسات خصوصی و برای کتاب‌های کمک آموزشی پرداخت می‌کنند در داخل مدرسه هزینه کنند.

الهیار خاطرنشان کرد: راه‌های جذب منابع مردمی در داخل آموزش و پرورش را از طریق ارائه خدمات کیفی دنبال خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم اعتماد مجدد به مدارس دولتی را بازگردانیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس