زلزله

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: عدم جمع‌آوری زباله‌ها سلامت زلزله‌زدگان را به‌شدت تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، با وجود گذشت بیش از یک هفته از وقوع زمین‌لرزه در شهرستانهای غربی استان کرمانشاه همچنان شاهد تلنبار و پراکندگی زباله‌ها در خیابان‌ها، بوستانها، کوچه‌ها، معابر و کنار چادرهای اسکان شهروندان در مناطق زلزله‌زده هستیم.

مدیرگروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: اگر این وضعیت همچنان تداوم پیدا کند علاوه بر فاجعه زیست‌محیطی ناشی از پخش زباله‌های تولیدی که عمدتاً پلاستیکی هستند، به‌دلیل عدم تجزیه‌پذیری و نیز به‌دلیل ازدیاد جوندگان و سگهای ولگرد ممکن است موجب بروز و شیوع اپیدمی ناشی از بیماری‌های مرتبط باشیم که آثار و تبعات ناشی از آن به‌مراتب می‌تواند بیشتر از خسارت ناشی از زلزله باشد.

امیر کرمی با بیان اینکه براین‌اساس عدم جمع‌آوری زباله‌ها سلامت زلزله‌زدگان را به‌شدت تهدید می‌کند اضافه کرد: با وجود تأکید مکرر مسئولان بهداشت استان کرمانشاه و شهرستان سرپل‌ذهاب مبنی بر بهینه‌سازی مدیریت پسماندهای تولیدی، مشکل همچنان به‌قوت خود باقی است.

وی افزود: با وجود پرسنل و تجهیزات کمکی مناسب در شهرداری سرپل‌ذهاب، به‌دلیل نبود یک برنامه‌ریزی و سازماندهی مناسب در این رابطه تهدید بهداشتی ناشی از عدم جمع‌آوری و دفع نامطلوب زباله سبب نگرانی و دغدغه مسئولان بهداشت و مردم شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس