کد خبر 799837
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
زلزله

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی آخرین وضعیت کمک رسانی به مناطق زلزله زده را از سوی گروههای جهادی تشریح کرد.

به گزارش مشرق، صادق مفرد مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به خدمات گروه‌های جهادی در مناطق زلزله زده اظهار داشت: در روزهای ابتدایی 200 گروه‌ جهادی 5 یا 6 نفره در منطقه حضور داشتند و در زمینه کمک‌های امدادرسانی،‌ خدمات پزشکی، آواربرداری و تقسیم اقلام به سایر نیروهای حاضر کمک می‌کردند.

وی با بیان اینکه برخی از این گروه‌ها به دلیل پایان آواربرداری از منطقه خارج شدند، تصریح کرد: در حال حاضر 50 گروه جهادی در منطقه حضور دارند. در صدد هستیم از ظرفیت گروه‌های دیگر در زمان بازسازی بهره گیریم.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی یادآور شد: در حال حاضر مناطق زلزله‌زده برای کمک‌رسانی و توزیع اقلام منطقه‌بندی شده است و کمکهای خوبی که از سوی مردم جمع آوری شده در  4 محور ثلاث باباجانی، ازگله، سرپل ذهاب و  قصرشیرن بین مردم توزیع شده است.

وی ادامه داد: مازاد اقلامی که توسط مردم ارسال می‌شود در 6 انبار ذخیره شده و طی روزهای آینده بین مردم توزیع می‌شود.

منفرد با اشاره به اینکه طی زلزله اخیر 223 روستا آسیب دیده است،گفت: سپاه هر استان متولی رسیدگی به حدود 1000 خانوار شده است.برای رسیدگی و خدمات رسانی به این خانوارها از ظرفیت گروهای جهادی و مردمی استفاده می‌شود و این‌گونه جلوی بی‌نظمی‌ها نیز گرفته می‌شود. مسئله جمع‌آوری اطلاعات منطقه شروع شده و با کمک خیرین و مردم خدمات به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود تا انشالله بحث اسکان موقت مردم در مناطق زلزله زده آغاز شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب‌های دانشجویی از سوی گروه‌های جهادی در این مناطق اضافه کرد: موکب دانشجویان جهان اسلام و دانشگاه علوم تحقیقات دو خیمه بزرگ در این منطقه ایجاد کرده است. از ظرفیت این موکب‌ها برای ایام برودت هوا و اسکان تکمیلی می‌توان بهره برد.برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای روحیه دادن به مردم منطقه و به خصوص کودکان و نوجوانان که تاکنون بدون متولی است نیز از طریق ظرفیت دانشجویان حاضر در این موکب‌ها فراهم می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس