انستیتوی سینمای سوئد

اعتراض ۶۰۰ سینماگر زن سوئدی به آزار جنسی انستیتوی فیلم سوئد را تنها به ارائه طرح برگزاری کلاس‌های آموزش مسائل جنسی به کارکنان کمپانی‌های سینمایی وادار کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه افشاگری‌ها علیه سوءاستفاده از زنان در سینمای غرب، هفته گذشته ۶۰۰ زن سینماگر در کشور سوئد نامه‌ای سرگشاده را علیه فضای نا امن سینمای این کشور برای زنان امضا و منتشر کردند. این زنان خواستار رسیدگی به شرایط اسفبار اخلاقی حاکم بر فرهنگ و هنر، انتشار کتاب، تلویزیون و صنعت سینما علیه زنان شده بودند و گفته بودند که دیگر تحمل آزار جنسی را ندارند.


این نامه توسط بازیگران مطرحی چون آلیسیا ویکاندر، سوفیا هلین، ماری گورانزون و... نیز امضا شده بود.


اما انستیتوی سینمای سوئد، روز پنجشنبه به نامه این ۶۰۰ سینماگر زن واکنش نشان داد. براساس گزارش منابع خبری، این انستیتو قصد دارد کلاس‌های رایگان آموزش جنسی را برای کارکنان کمپانی‌های سینمایی در سوئد برگزار کند.

براساس این طرح که هنوز از سوی هیئت‌مدیره انستیتوی فیلم سوئد تصویب نشده، تنها کمپانی‌هایی سوبسید خواهند گرفت که در این کلاس‌ها شرکت کنند.

اقدامی که شاید راه چندان مطمئنی برای در امان ماندن زنان از سوءاستفاده‌های غیراخلاقی در سینمای سوئد نباشد. چرا که موضوع آزار جنسی زنان در سوئد فراتر از سینما، امری فراگیر در آن کشور شناخته می‌شود. به طوری که آزار جنسی زنان در سوئد تنها به هنرمندان محدود نیست، بلکه سیاستمداران و مقامات بلندپایه آن کشور را نیز دربر می‌گیرد.

«مارگو وال‌اشتروم» وزیر خارجه سوئد اعتراف کرد زمان خدمتش در دولت مورد «آزار جنسی» قرار گرفته است. «اما کنیکاره» کمدین و هنرمند مشهور سوئدی نیز پیش از این در واکنش به آزار جنسی زنان در کنسرت‌های موسیقی سوئد، طرح تفکیک جنسیتی در این کنسرت‌ها را پیشنهاد داده بود. شاید راه‌حل اصلی بازیگران زن سوئدی نیز برای در امان ماندن از تجاوز، تفکیک جنسیتی باشد.


 گفتنی است پیشتر کشور سوئد که قوانین برابری جنسیتی مدنظر غرب را بیش از سایر کشورها به اجرا درآورده به عنوان پایتخت تجاوز اروپا معرفی شد. گزارش سال ۲۰۱۶ نوردیک از دانشگاه استکهلم سوئد، این کشور را در کنار دانمارک، کانادا، آمریکا و انگلیس به عنوان رکوردداران آزار جنسی زنان اعلام کرده بود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    17 0
    خود سوئدیها به آمار وحشتناک تجاوز حتی به محارم در کشوران اعتراف می کنند. اما ایرانیها قبول نمی کنند!
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    11 0
    «اما کنیکاره» کمدین و هنرمند مشهور سوئدی نیز پیش از این در واکنش به آزار جنسی زنان در کنسرت‌های موسیقی سوئد، طرح تفکیک جنسیتی در این کنسرت‌ها را پیشنهاد داده بود. شاید راه‌حل اصلی بازیگران زن سوئدی نیز برای در امان ماندن از تجاوز، تفکیک جنسیتی باشد. گفتنی است پیشتر کشور سوئد که قوانین برابری جنسیتی مدنظر غرب را بیش از سایر کشورها به اجرا درآورده به عنوان پایتخت تجاوز اروپا معرفی شد. گزارش سال ۲۰۱۶ نوردیک از دانشگاه استکهلم سوئد، این کشور را در کنار دانمارک، کانادا، آمریکا و انگلیس به عنوان رکوردداران آزار جنسی زنان اعلام کرده بود . / بابا از این چیزها منتشر نکنید ، بعضیها تو ایران بدشون میاد ! تفکیف جنسیتی ؟! آری بهترین راهکار از آنِ بهترین بانوی عالمیان است سلام الله علیها .
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    60 0
    بنده خدا قالیباف چقدر مورد اهانت قرار گرفت که مثلا گفته تفکیک جنسیتی و طرح تفکیک جنسیتی ، حالا ببینید خود غربیها دارند به همین می رسند .
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    33 0
    اگر بدولت تدبیر و امید باشد تفکیک زن و مرد در اتوبوسها و متروها را بر می دارد تا غرب خوشحال شود اینها غیرت ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس