کد خبر 799375
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸
شورای امنیت سازمان ملل متحد

روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی ضد سوری آمریکا درباره تمدید ماموریت تحقیق درباره استفاده از سلاح‌‎های شیمیایی را وتو کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه تحرکات غربی‌ها علیه سوریه، این بار شورای امنیت سازمان ملل صحنه اقدام جدید آمریکا علیه دمشق بود؛ اقدامی که با وتوی مسکو مواجه شد.

همانطور که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند، شورای امنیت جلسه‌ای برای رای گیری در خصوص تمدید ماموریت تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه برگزار کرد.

پیشتر در خبرها آمده بود آمریکا خواستار رای گیری بر روی قطعنامه پیشنهادی به منظور تمدید ماموریت کارشناسان برای تعیین عاملان حملات شیمیایی در سوریه است اما روسیه مخالف این طرح است(جزئیات بیشتر).

به دنبال رای گیری انجام شده درباره طرح آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت  این طرح را وتو کرد.

با وتوی این طرح ضد سوری، این دهمین بار است که روسیه در حمایت از دمشق از حق خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت استفاده می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایوب IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    1 0
    باز بعضی کودن ها حرف از این بزنند روسیه خائنه یا دنبال منافعشه .... 100 البته خود این افراد خائن و طرفدار آمریکا یا همان غده سرطانی خاور میانه هستند .... که باید با ارباب خود به خاک سپرده شوند ....
  • بهمن IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    آفرین بر هر دو کشور ایران و روسیه ، که دارن با جان و دل از سوریه حمایت می کنند قدرت زمینی جان بر کف ایران + آتشبار دردناک روسی ..... چه میکننند (^_^) روسیه و ایران بایسکی از طریق دریاچه کاسپین روابط خود را بشدت با انتقال کشتی ها افزایش دهند ++++++++
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس