کد خبر 794112
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
 ریابکوف

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که اتهامات واشنگتن درباره استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در حملات ۲۰۱۷ «خان شیخون»، بی‌اساس است.

 به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه در خصوص اتهام کاخ سفید مبنی بر تلاش مسکو برای رهایی یافتن از تحقیق هیأت سازمان ملل-سازمان منع تسلیحات هسته‌ای درباره تسلیحات شیمیایی استفاده شده در سوریه گفت که این اتهامات غیرقابل پذیرش است.

وی ادامه داد که آمریکا قبل از متهم کردن مسکو به ایجاد اخلال در مکانیسم کاریی سازمان منع تسلیحات شیمیایی-سازمان ملل، به اصل حادثه خان شیخون بپردازد.

ریابکوف همچنین گفت که اتهامات آمریکا علیه استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در خان شیخون بی‌اساس است.

بنا به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف در این خصوص گفت، من قصد ندارم مسیر پاسخ احساسی را دنبال کنم... م. قبل از مطرح کردن هرگونه اتهامی، حداقل تلاش کنید که به آنچه رخ داده پی ببرید».

بنا به گفته این دیپلمات روس گفت: «امروز، نمایندگان وزارت امور خارجه و وزارت دفاع روسیه این سند را به طور مفصل تجزیه و تحلیل می‌کنند...ما جزئیات را مطرح می‌کنیم. فکر می‌کنم دیگر جای مجادلات بیشتر با آمریکا بماند. حقایق و نتیجه‌گیری‌های ما خود گویای مطلب خواهد بود».

پیشتر، مسکو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که متن آن را آمریکا نگاشته بود و خواستار تمدید حکم این سازمان قبل از ارائه نتیجه هفتمین گزارش درباره حمله ۲۰۱۷ در روستای «خان شیخون» شده بود، متوقف کرد.  

دو روز بعد، مکانیسم تحقیقات مشترک سازمان ملل- سازمان منع تسلیحات شیمیایی یافته های خود را منتشر کرد و مدعی شد که دولت سوریه مسئول این حمله ومرگ بیش از ۸۰ نفر بوده است. حکم سازمان ملل در ۱۷ نوامبر منقضی می‌شود.

مسکو ضمن انتقاد از این گزارش گفت که این گزارش بیشتر یادآور یک سند مبتدی است و بیشتر بر پایه فرضیات است و حقایق را به صورت گزینشی انتخاب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس