کد خبر 79887
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲

دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای محرمانه به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که در صورت همکاری و وحدت با جنبش حماس حمایت‌های مالی خود را به تشکیلات قطع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، ایسنا به نقل از سایت شبکه فلسطین‌الیوم نوشت: دولت آمریکا، با ارسال نامه‌ای محرمانه به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد، در صورت هرگونه همکاری و وحدت با جنبش‌ حماس در غزه فورا کمک‌های خود را از آن قطع خواهد کرد.

این نامه توسط معاون وزیر امور خارجه آمریکا به تشکیلات خودگردان منتقل شده که قرار است به زودی با محمود عباس و سپس بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به طور جداگانه دیدار کند.

در این نامه آمده است:‌ در صورتی که عباس بخواهد دولت متحد تشکیل دهد، حماس باید شرط‌های کمیته چهار جانبه صلح را مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل بپذیرید و به توافق‌نامه‌های پیشین که توسط مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین به امضا رسیده است، احترام بگذارد.

این اقدام دولت آمریکا پس از این بود که آن از تصمیم جدی عباس برای حل و فصل اختلافات و تحقق آشتی و صلح مطلع شد.

این در حالی است که پیش‌تر،‌ بنیامین نتانیاهو، به طور مکرر اعلام کرده بود که اگر عباس حکومتی واحد را با جنبش حماس تشکیل دهد، مذاکرات مستقیم با تشکیلات خودگردان فلسطین فایده‌ای نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس