بشار اسد

بشار اسد با اشاره به اهدافی که کشورهای عربی و غربی از ایجاد جنگ علیه سوریه داشتند، خاطر نشان کرد که این جنگ در اعتقاد ملت این کشور مبنی بر حتمیت پیروزی در برابر تروریستها هیچ تأثیر منفی ایجاد نکرد.

به گزارش مشرق، بشار اسد رئیس جمهور سوریه سه شنبه در همایش عربی مقابله با ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی-ارتجاعی عربی و حمایت از مقاومت ملت فلسطین که در دمشق برگزار شد حضور یافت و سخنرانی کرد.

اسد تأکید کرد که مقابله با مشکلاتی که ملل عرب با آن مواجهند و بازگرداندن توجهات به اندیشه قومی و ملی مستلزم فعالیت مجدانه است تا برخی از مفاهیمی توضیح داده شود که ملل عرب از رهگذر آن ضربه خورده اند.

وی با تأکید بر اینکه عربیت و قومیت عرب، یک وضعیت و حالت فرهنگی و انسانی فراگیر است، تأکید کرد که این مسئله مبتنی بر دین یا نژاد خاصی نیست، بلکه اساس آن زبان، جغرافیا و تاریخ واحد و منافع مشترک است.

خبرگزاری سانا به نقل از اسد گزارش داد، یکی از عواملی که بر فعالیتهای قومی تأثیر میگذارد، سیاستهای برخی از دولتهای عرب است که از رهگذر خدمت به طرحهای خارجی و تسهیل دشمنی علیه سایر کشورهای عربی، علیه منافع سایر ملتهای عرب کار میکنند.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که دشمنان تفکرات قومی در تلاشند که تهمتهای عقب ماندگی به این تفکرات بزنند تا از ما فقط ابزارهایی در خدمت منافع موسسات مالی بزرگی بسازند که آمریکا هدایت آنها را بر عهده دارد، لذا باید به هویت خود پایبند بود و از ایده هایی حمایت کرد که به سوی توسعه در حرکتند.

وی در جریان سخنرانی خود خاطر نشان کرد که هدف اصلی جنگ هفت ساله علیه سوریه این است که این کشور و منطقه را از رهگذر هدف قرار دادن احساسات قومی و وابستگی به این منطقه چند قرن به عقب برگردانند و کاری کنند که ملتهای عرب دو راه بیشتر پیش روی خود نداشته باشند: «یا دست برداشتن از هویت خود و آرمیدن در آغوش اجنبی یا روی آوردن به سمت تفکرات افراطی و تبدیل جوامع عرب به جوامع درگیر».

اسد همچنین اعلام کرد که این جنگ با وجود خسارات زیادی که به سوریه زد، ولی ایمان ملت سوریه مبنی بر حتمی بودن پیروزی در برابر تروریسم و ابزارهای خارجی و داخلی آن را سست نکرد و ملت سوریه از هویت و اعتقاد و قومیت خود دست برنداشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس