ظریفیان

یک فعال اصلاح‌طلب گفته است: موسوی و کروبی انسان‌های معمولی نیستند که از آنها خبری نمی‌گیرند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

موسوی و کروبی انسان‌های معمولی نیستند که از آنها خبری نمی‌گیرند

غلامعلی رجایی، از فعالان اصلاح‌طلب که در زمان حیات مرحوم هاشمی مشاور وی بود، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران گفته است:

«من این حرف را قبول ندارم که حصری وجود ندارد؛ اگر حصر نیست نام این وضعیت را چه می توان گذاشت؛ درست است که در بعضی از محدودیت ها ترک هایی ایجاد شده است اما کماکان حصر باقی است. حداقلش این است که من اطلاع دارم خانواده آقای موسوی گلایه دارند که چرا آقای روحانی از ایشان سراغی نمی‌گیرند. به هر حال آقای مهندس موسوی نخست وزیر حضرت امام و دوره دفاع مقدس است. دولت تا به حال چه ملاحظه‌ای داشته که از این خانواده‌ها خبری نگرفته است؟! اینها انسان‌های معمولی نیستند یکی از اینها یک زمانی نخست وزیر این مملکت و دیگری رئیس پارلمان بود.»[۱]

*باید دقت داشت که ساکنان یک کشور، جملگی در برابر قانون و امنیت ملی آن کشور یکسان هستند و هیچکس بر دیگری رجحانی ندارد.

فی‌الواقع در تفکر اسلام ناب، مسئله «ژن خوب» هرگز پذیرفته نیست و البته تعالیم اسلامی درباره مسئولان و خواص حکومت سخت‌گیری بیشتری هم دارد.

آقایان موسوی و کروبی تا قبل از فتنه سال ۸۸، هرکه بوده‌اند و هرچه کرده‌اند اما مشخصا با ایفای نقش محوری در فتنه دچار «حبط اعمال» شده‌اند و اتفاقا در موقعیت فعلی، سابقه آنها تبدیل به یک وزر و وبال برای آنها نیز می‌شود.

با عنایت به این مقولات، ادعایی تحت عنوان «آنها انسان‌های معمولی نیستند» نه تنها به هیچ‌وجه پذیرفته نیست بلکه این معمولی نبودن از وجه مسئولیت داشتن این افراد؛ اتفاقاً توبیخ و مجازات بیشتری را بواسطه فتنه بزرگ سال ۸۸ شامل آنها می‌کند.

***

سربازانی که چادرهای خود را به مردم دادند...

فرمانده سپاه میان آوارها، سربازان ارتش میان سرما، «منتقدان روی مبل یا در تورنتو»! + عکس

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز گذشته و هنگام مصاحبه تلفنی با برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» به این نکته اشاره کرد که با وجود توزیع گسترده چادر و امکانات امدادی میان زلزله‌زدگان منطقه غرب کشور، اما همچنان کمبودهایی در ساعات اول امداد وجود داشته که به همین دلیل، برخی سربازان وظیفه نیز بصورت داوطلبانه، چادر خود را در اختیار زلزله‌زدگان قرار داده‌اند و خود تا صبح در سرما به سر برده‌اند.

در همین حال، روز گذشته تصاویری از پرسنل و فرماندهان ارتش و سپاه در فرایند امدادرسانی به زلزله‌زدگان نیز در رسانه‌ها منتشر شد که تحسین عمومی را برانگیخت:

*اگرچه سطح خدمات و امداد به زلزله‌زدگان غرب کشور هر لحظه باید فراگیرتر و پرسرعت‌تر شود ولی تجربه بحران زلزله به خصوص در دو فاجعه زلزله بم و زرند در سال‌های ۸۲ و ۸۳ نشان می‌دهد که با وجود تمام انتقادات، اما وضعیت امداد رسانی دولت، سپاه، ارتش و سایر نهادهای مسئول به زلزله‌زدگان عزیز کرمانشاهی در سطح استاندارد قرار دارد.

در همین حال اقدامات مردم‌دارانه فرماندهان و پرسنل ارتش و سپاه پاسداران نیز تحسین و اطمینان خاطر عمومی را برانگیخته است.

حضور فرماندهان ارتش و سپاه در ساعات اولیه زلزله در منطقه و در ادامه سرکشی بدون دیسیپلین آنها از مردم و مناطق زلزله زده در کنار تصاویری از همیاری نظامی‌ها و نیروهای امدادرسان با مردم عزیز زلزله‌زده، توانسته است مشکلات مناطق بحران‌زده را تسکین ببخشید.

با این حال اما عده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از نبود کمک و امداد در مناطق زلزله‌زده و حتی «دزدی» سخن گفته‌اند!

مثلاً روز گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد چند کامیون حامل کمک‌های امدادی در حال خالی کردن اقلام خود در کنار جاده هستند.

همان عده اشاره شده ضمن بازنشر این فیلم تأکید کردند که دزدان در حال تخلیه اقلام امدادی زلزله‌زدگان هستند و عموم بارهای امدادی نیز در راه غارت می‌شود!

با اینحال اما لحظاتی بعد مشخص شد که این کامیون امدادی در کنار یک روستای زلزله‌زده ایستاده است و کسانی که مشغول تخلیه کامیون هستند نه تنها دزد نیستند بلکه ساکنان زلزله‌زده همان منطقه هستند.

البته خدمات امدادی و ارسال کمک‌های کالایی برای یک منطقه در ساعات اولیه بحران به هیچ وجه خالی از خلل و خطر نیست...

چه اینکه شاید هنوز هم مناطقی باشند که به کمک‌های سریع نیاز داشته باشند و یا شاید برخی از اقلام به دلیل سودجویی به مقصد نرسند اما باید دانست که این رخدادها بخشی از شاکله وقوع بحران هستند که متأسفانه باید گفت در تمام دنیا رخ می‌دهد و منتقدان مبل‌نشین به دلیل عدم حضور در بحران‌ها و یا بی‌خبری از این مقولات؛ با دیدن فیلم شکایات یک فرد و یا با خوانش خبری درباره نرسیدن یک یا چند کامیون امدادی؛ بلافاصله به بهانه یک دستمال قیصریه را به آتش می‌کشند و اینطور نتیجه می‌گیرند که هیچ کمکی به زلزله‌زدگان و بحران‌دیدگان نمی‌شود!

جالب آنکه مثلا رامبد جوان نیز با انتشار یک ویدئو، ضمن بیان اینکه هم‌اکنون در تورنتوی کانادا به سر می‌برد به اظهار همدردی با زلزله‌زدگان و تأکید بر کمک به آنها پرداخت و اما در آخر اینطور گفت که: «نمی‌دونم کِی قراره که آدم‌های بی‌مسئولیت توی ایران جواب پس بدَن»!

رامبد جوان در تورنتو

گفتنیست، پس از وقوع زلزله خونبار بم در سال ۸۲ و کشته شدن بیش از ۳۰ هزار نفر از هموطنانمان، کنفرانس‌های علمی فراوانی درباره «مدیریت بحران در حوادث طبیعی» در کشورهای مختلف و با حضور مدیران مسئول ایرانی در این دو زلزله برگزار شد.

کسانی از صاحبان مقالات این کنفرانس‌ها نیز که به ایران آمده‌اند و سخنرانی‌های دانشگاهی هم داشته‌اند صراحتاً تأکید کرده‌اند که بهترین مدیریت بحران در حوادث طبیعی را در ایران اسلامی شاهد بوده‌اند.

آنها در این زمینه مثال‌های فراوانی از کشورهای دیگر دنیا و حتی از آمریکا داشتند که گاهی تکلیف بی‌خانمان‌ها و حتی اجساد نیز تا هفته‌ها و ماهها نامشخص است و بر همین اساس در این کشورها گاهی بیماری‌های ناشی از تعفن اجساد نامدفون، سبب بروز بیماری‌های اپیدمیک گسترده در مناطق بحران زده می‌شود.

مقوله‌ای که در جمهوری اسلامی ایران و در زلزله‌های بزرگی مثل بم و زرند هرگز رخ نداد. اما مشابه آن در طوفان معروف کاترینا در ایالات متحده، افراد بی خانمان تا ماهها بعد از فاجعه، همچنان در انتظار کمک های اولیه و حتی اسکان موقت بودند.

سیاه‌نمایی‌های اشاره شده در حالی رخ داد که عده‌ای که در روز اول پس از زلزله کرمانشاه به «کاسبان زلزله» مشهور شدند، در گام اول سیاه‌نمایی مبنی بر تلفات گسترده در مسکن مهر و یا کشته شدن هزاران نفر! نیز رسوا شدند.

زیرا بعداً مشخص شد که در مسکن مهر کرمانشاه و سرپل ذهاب (تا زمان نگارش این مطلب) تنها ۲ نفر کشته شده‌اند و تلفات عمومی زلزله هم اگرچه حتی به ازای یک نفر نیز ملت ایران را داغدار می‌کرد اما به نسبت بزرگای زلزله و به دلیل مقاوم بودن عمده ساختمان‌ها، زیاد و در مقیاس زلزله‌های بم و زرند (به ترتیب حدود ۳۴ هزار و یک هزار کشته) نبوده است.

کاسبان زلزله غمبار کرمانشاه، در روز نخست همچنین به دلیل حجم کم تلفات، مجبور شده بودند تصاویری مربوط به زلزله در ایتالیا را باز نشر و در قبال آن نظام اسلامی را متهم کنند...

***

ظریفیان: اصلاح‌طلبان بخاطر ترامپ، از روحانی حمایت کردند!

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح‌طلب، در بخشی از یک مصاحبه با سایت نامه‌نیوز گفته است:

«اصلاح‌طلبان انتظار دارند دولت از نیروهای کارآمدتری در دولت و هم در استانداری‌ها و هم در رده‌های میانی کشور استفاده کند. دولت از شهامت و سرعت بیشتری بر اعمال سیاست‌های درست برخوردار باشد. آنچه در عمل رخ داد انتظارات اصلاح‌طلبان را در چند ماه اخیر تامین نکرد؛ هرچند در مواضع کلان یعنی منافع ملی و واقعیت‌های موجود در کشور و مشکلاتی که در سیاست خارجی و منطقه داشتیم و مشکلاتی که در مورد انتخاب شدن آقای ترامپ و سیاست‌های برخی از کشورهای منطقه به خصوص عربستان بود، باعث شد تا اصلاح‌طلبان ترجیح دهند، با وجود انتقاد از دولت حمایت کنند.»

او می‌افزاید: آنها معتقدند دولت می‌توانست با قدرت بیشتری عمل کند اما از توانایی‌های بیشتری در نظام اجرایی کشور استفاده کند. اصلاح‌طلبان همچنان معتقد هستند ضمن اینکه باید نقش اصلاح‌طلبانه خود را حفظ کنند و نقد مشفقانه به دولت کنند اما معتقدند باید از این دولت حمایت کنند. در عین حال سازوکارهایی را فراهم کنند تا کریدورهای بیشتر برای گفت‌وگوی بیشتر با دولت فراهم آورند.[۲]

*اظهارات ظریفیان را می‌توان در چارچوب پروژه «عبور اصلاح‌طلبان از روحانی» ارزیابی کرد.

چه اینکه پیش از این، بهزاد نبوی هم منکر هرگونه ائتلاف میان چپ‌ها و رئیس‌جمهور روحانی شده بود و مرتضی مبلّغ، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز به تازگی از این گفته است که هیچ ارتباط تشکیلاتی بین ما و روحانی نبوده است![۳]

صحبت‌های ظریفیان، نبوی، مبلغ و... اما در حالی است که رئیس‌جمهور روحانی در عملکرد خود نسبت به دولت گذشته هیچ تغییر نداده است ولی اصلاح‌طلبان متأسفانه از آن جهت که گویا به دنبال بهانه برای طلاق دادن آقای روحانی هستند؛ اینطور عنوان می‌کنند که روحانی در حال چرخش به راست است و یا ضعیف عمل می‌کند!

جالب آنکه آقای روحانی در دولت یازدهم نیز حاضر نشد هیچیک از سمت‌های کلیدی دولت خود را به اصلاح‌طلبان بدهد اما چپ‌ها در همان فضا عنوان می‌کردند که ما فدائیان دولت هستیم، تمام کارهای رئیس‌جمهور قانونیست! و اصلا باید دست روحانی و ظریف را هم بوسید.

کار این قضیه به آنجا رسید که «احمد شیرزاد»، از فعالان ستادی اصلاح‌طلب، چندی قبل در یک گفت‌وگوی تصویری در یکی از خبرگزاری‌های کشور، هنگامی که از وی خواسته شد فقط یک مورد از انتقادات اصلاح‌طلبان به آقای روحانی در ایام دولت یازدهم که مرتبط با مردم بوده باشد را بگوید؛ نتوانست.

به این معنی که سخن آقای ظریفیان مبنی بر «انتقادات اصلاح‌طلبان» حرف مدللی نیست و بیشتر یک بهانه‌جویی سیاسی برای اعلام عبور از روحانی –که تحلیل‌ها می‌گوید محقق می‌شود- بوده است.

گفتنیست، ظریفیان پیش از این نیز طی اظهاراتی با بیان اینکه «روحانی مسئول برجام نیست؛ پای توصیه بزرگان نظام در میان بود!»[۴] تلاش کرد تا با سلب مسئولیت پاسخگویی از رئیس‌جمهور، پروژه «برجام روحانی» را به گردن نظام اسلامی بیاندازد.

اقدام عجیبی که برخی معتقدند از رسوبات ماجرای تأکید اصلاح‌طلبان بر لزوم عتبه‌بوسی از دولت در ایام ماضیه بوده است...

***

1_http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-788482

2_http://namehnews.ir/fa/news/443075

3_mshrgh.ir/798227

4_mshrgh.ir/785430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • زینب IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    باید این سرباز شجاع و با ایمان تشویق شود از طرف رهبر
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      لازم نیست در هر کاری شخص رهبری وارد شوند ضمنا ایت سرباز یک کار کاملا عادی انجام داده
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      135 4
      این یه قانونه که هرکی بیشتر زحمت میکشه کم ادعا تر و کسی که کاری نمیکنه مدعی تره
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      65 7
      رامبد با همسر جدید در تورنتو...
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      43 9
      رامبد هم خیلی تقصیر نداره. وقتی منبع اطلاعات آدم روزنامه ها و سایت های معلوم الحال باشند بهتر از این نمی شود.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
      1 1
      دم همه باغیرتها گرم اینها نشان میدهند انسانیت هنوز نمرده است..
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    جماعت اصلاح طلب و چپ کِی میخواهند خدمات نظام به مردم را ببینند و یا باور کنند که تلفات کم زلزله کرمانشاه ناشی از سیاست های مطلوب نظام در امر مقاوم سازی بود.
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      تلفات کم؟
    • AE ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      56 10
      اصلا نبینن ما باید به روش های قانونی و مناسب و حق با آنها روبرو بشیم واقعا افراد دروغگو و شایعه ساز باید محاکمه شوند و خفه شوند با اسناد و مدارک زیادی که هست می شه جلوی خیلی هاشون رو قوه قضائیه بگیره
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      67 93
      بله کم! زلزله بم با ریشتر کمتر اما ۳۴ هزار کشته گرفت.
    • مجید IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      دلیل تلفات کم زلزله کرمانشاه اول ساعت وقوع زلزله بود که مردم خواب نبودند و دوم زلزله ضعیف قبل از زلزله اصلی بود که مردم به بیرون ریختند.
    • حبیب IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      مردک ! قبل از زلزله اصلی پیش لرزه رخ داده بود و مردم از ترس ریختند تو خیابونها . وگرنه میدونی چه تلفاتی به جای میگذاشت . در ضمن زلزله 7 ریشتر دیگه تو دنیا تلفاتی نداره حالا تو میگی تلفات کم رخ داده . حتماً باید هزاران نفر از دست بروند تا تو بگی تلفات زیاد بوده .
    • کیان IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      84 13
      واقعاحالت خوبه؟
    • مجید IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      80 21
      عجب!!!
  • هادی IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    58 66
    مقاله زازله و مدیریت زلزله خیلی خوب بود من خودم چند بار زلزله رو تجربه کردم واقعا اینبار مدیریت در حد نسبتا مطلوبی بود انصاف داشته باشیم
  • حمید IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    84 17
    احسنت به همه خوبان .هرکس که خوبی وکار درستی انجام دهد ... اجرش را خدا می دهد
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      6 1
      همین هم هست.
  • وحید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    72 34
    اکثر اصلاح طلبان میخوان اعتقاد ات و روحیه انقلابی ومذهبی رو نابود وثروت ملی رو چپاول کنن .
  • هموطن IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    82 4
    افتخار می کنم که در ارتش خدمت کرده ام نه اینکه عزیزان ما در سپاه کم گذاشته اند آنها هم زحمت می کشند اما در همه جای دنیا ارتش اولین ورود کننده به بحران های طبیعی بوده که این بار ارتش از این مسئولیت صیانت می کنه
  • DE ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    درود بر ارتش قهرمان و سپاه شجاع ایران زمین
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      43 16
      سپاه انقلاب اسلامی نیست مگه ؟
  • علی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    بهتر است فقط به خدمات شایان برادران ارتشی و سپاهی توجه کرد نه دیگران
    • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      32 15
      به خدمات دولت هم اشاره شده.
    • SE ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      55 1
      البته که نقش دیگر ارگان ها از جمله هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، نیروهای داوطلب و ..... برجسته و قابل تقدیر است اما علت اینکه به خدمات شایان برادران ارتشی و سپاهی توجه شده هجمه های زیادی است که اخیراً علیه این دو ارگان نظامی به منظور ایجاد تفرقه در میان فرماندهان ارتش و سپاه شده است.
  • دوست IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    48 3
    خدا خیرتون بده
    • سیدمحمد IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      19 1
      شما که نظر منفی دادین یعنی خدا به اونهایی که کمک کردن خیر نده؟
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    80 34
    اصلاح طلبان که وضعشان معلوم است ..کلا از آدمهایی که به ارزشهای الهی اعتقاد چندانی ندارند نمیتوان توقع درستکاری و مروت داشت ...این مشهورین نمایشی(به اصطلاح هنرمندان) هم که برای خودنمایی از گربه گرفته تا آدم را مستمسک نمایش خود میکنند و از عالم و آدم طلبکارند و جز دلقک بازی و ازدیاد ثروتشان هدف دیگری در زندگی ندارند آدمهای واقعی همان نظامیانی هستند که در هر حال و وضعی با کمترین حقوق دریافتی جان و وقت و سلامتی خود را وقف این کشور کرده اند ...
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    20 31
    حالاخودمونیم میون آواارها که نرفته..مثل خیلی از مسولین رفتن یه چند ساعت بازدید کردن وبرگشتن تهران..همین..چرا غلوش میکنی مشرق...
  • ali IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    60 8
    اقای رجایی اینکه اقای کروبی و موسوی انسانهای بزرگ و قابل احترام یا انسانهای دنیا پرست وکجرو هستند نه من می دانم نه برام مهمه که بدونم چون انقدر به سرمه که اینا توش گمه.اما مسئله ای که اینجاست اینه که بنا نیست هرکس روزی در پستی خدمتگذار مردم بوده همیشه کارش درسته و قابل احترام چون شمر در زمانی که امام حسین را شهید کرد یکی از کسانی بود در رکاب حضرت علی تا مرز شهادت پیش رفته.
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    24 22
    سپاه فقط و ارتش عزیز و بسیج در حال کمک است
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    32 7
    تورا به خدا سیاست بازی وباند بازی رو توی این مسایل قاطی نکنید ،موسوی وکروبی دراین وضعیت هرجا باشند زیر چادر نیستند ودر سرما ، هر سخن جایی وهرنکته مکانی دارد
  • کاظم IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    41 1
    واقعا وقتی عکس سرباز رو دیدم که برا دوتا بچه غذا می ده کیف کردم . خدا عمرش بده و منم یه زمانی سرباز بودم وتو یه موقیعیت اینچنینی قرار گرفتم . نمیدونید بعدش چقدر روح ادم بعد از این کارا جلا پیدا می کنه . احسنت ....
  • FR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    20 33
    یعنی فقط ارتش کارش درسته و سپاه بقیه غاغن؟
  • FR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    23 55
    افرین. فقط ارتش قدرتمند ایلات متحده آمریکا بقیه پشم
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      15 2
      باشه میگم بهش
  • FR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    26 23
    فقط ارتش کارش درسته و سپاه
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    20 38
    سپاه و بسیج باید کمک ارتش کنند تا آسیبها کمتر بشه. چون مردم اکثرا ضد ایران و کلا ضد انقلاب هستند و همه از هم می‌دزدند
  • یونس مژده آور IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    28 10
    خسته نباشید دلاوران خداقوت پهلوانان ارتشی وسپاهی روسفیدمان کردید ملت ایران به فداکاریهایتان درهرزمان می بالد وطنم پاره تنم
  • رضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    26 11
    باسلام وعرض خدا قوت به دلاورمردان ارتش و سپاه که بی دریغانه وباتمام توان وبدون کوچکترین چشم داشت وسهم خواهی به میدان امده وهمدرد غمخوار هموطن خود شده درود بر شرفتان درود....
  • ناشناس IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    30 44
    اصلاح طلبان مخصوصا خاتمی اشتباه میکنند
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      21 5
      خیر. آگاهانه خیانت می کنند.
  • سسسسس IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    19 38
    نظامیان که در دوران صلح کار شان بخور و بخواب است و یا به دنبال جنگی چیزی هستند. باید بنشینند روی مبل بقیه که کارشان چیز دیگریست بروند میان سرما خوب بنده خود کار ش این است هر جند سال یک زلز له ای می شود نه خوب بگذار ان هم بقیه بروند فعلن که هر بد بختب تو این مملکت هست مردم تو ی صحنه هستند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    34 3
    خدایی ارتش و سپاه نداره همه بچه های ایرانن این حرفها رو بزاربد کنار بجاش برای سلامتیشون دعا کنید
  • میزبان سپهر ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    16 2
    سلام هموطن (سپاهی ،بسیجی،ارتشی) خدا قوت به سرعت وبانظم کمک رسانی کنید برای رضای خدا به هم استانیهای من کمک کنید ولو با یک بسته آبمعدنی هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم
  • میزبان سپهر ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    18 1
    سلام هموطن (سپاهی ،بسیجی،ارتشی) خدا قوت به سرعت وبانظم کمک رسانی کنید برای رضای خدا به هم استانیهای من کمک کنید ولو با یک بسته آبمعدنی هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    19 18
    فقط ارتش و سپاه. نظامیان همیشه پشتیبان ملت بوده و هستند حتی در زمان رژیمهای سابق
  • بست نشینی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    10 35
    برای سلامتی مردان بهار
  • مهران IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    34 59
    زنده باد اصلاحات، ما انتظار داشتیم آقای روحانی از اصول گرا ها در هیچ کجا استفاده نکند.ولی نشد.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      6 2
      ای بابا بس کنید جنگ نعمتی حیدری رو...سپاه و ارتش رو خواهشا وارد معادلات سیاسی نکنید....برین با بازیهای قدرت خوش باشید بالاخره یک روز مردم پی به همه چیز خواهند برد و. می فهمند دعواها همه سر لحاف ملا بود
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    21 26
    نظامیان برای جنگ هستند و نباید در کارهای دیگر دخالت کنند حتی هیچ نظامی اعم از ارتش و سپاه حق حضور در منطقه زلزله زده را نداشتند طبق وصیت امام خمینی
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      10 2
      شما ظاهرا به قوانین مربوط به ارتش و سپاه و وظایف اونا آشنا نیستی برادر
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      32 0
      اگه به امید دولت میموندن که الان یک دهم کارها پیش نمیرفت
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      6 0
      برو بنده خدا جوک نگو...... تو اصلا میدونی وصیت نامه یعنی چی
    • Salman ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      7 1
      امثال شما که هیچ اطلاعی از وظایف ارگان های نظامی در زمان صلح ندارید فقط بلدن اظهار نظر کنند
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    18 25
    خواست مردم همکاری ارتش و سپاه و بسیج با هم است
  • جلیل IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    18 56
    سلام بر سردار بی ادعا سردار جعفری وامیر ارتش اسلام درود برسربازان اامام زمان درود بر شرفتان
  • سعید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    10 31
    سلام علیکم تیتر خوبی بود درود به سایت ارزشی مشرق
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    13 22
    خدا رو شکر سپاه و ارتش به کمک رفت وگرنه با این وزرایی که این دولت دارد این مردم همه می مردند
  • لقمان IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    13 18
    امیران و افسران و درجه داران و سربازان ارتش مریکا خیلی از ایرانی ها سر هستند خاک بر سرت ایرانی
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      10 1
      معلومه تو خیلی بیعرضه هستی که به افسر امریکایی افتخار میکنی واقعا متاسفم برا غیرتت....
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      5 0
      ؟؟ پریشون!!
  • مهدی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    12 22
    راست میگی ادم معمولی نیستند مثلا تو اون زمانهای که سر کار بودندچه گلی سرمردم زدند شق القمر کردند ولی درفتنه 88. با ان موضع گیریشان. باعث فتنه و دست اویز دشمنان ملت ایران شدند
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    16 1
    هر کی در هر پستی داره به مردم خدمت میکنه خدا عاقبت بخیرش کنه
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      5 0
      حالا مثلا تو که منفی دادی چی رو میخوای ثابت کنی
  • رضا ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    8 4
    سلام بر مردم و سپاه و ارتش قهرمان
  • رضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    8 2
    تو عكس که واضح این شخض فرمانده سپاه هستن
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    13 1
    آقای رامبد خان هی منتظر فرمایش شما در کانادا بودیم. هه
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    6 0
    همه احاد ملت شریف ایران اعم از لشکری وکشوری وحتی مردم کوچه بازار سراسر کشور در حال خدمت رسانی به هم وطنان مرزنشین وغیور این ملت سربلند میباشند وانشاا... هرچه سریعتر بشود کمی از الام ودرد مردم مرز نشین التیام یابد درود برجامعه متحد و قابل ستایش خانواده بزرگ ملت شریف ایران
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    2 1
    سلام اصلا کسی خبر شد دیشب خراسان جنوبی بیرجند زلزله اومد با قدرت 4.3 ریشتر که همهمردمتوی خیابان بودن منظورم 23/8/96 ساعت 11.15
  • علی اکبر IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    13 2
    بنی صدر هم روزی رئیس جمهور ایران بود حالا بایت مصونیت داشته باشد ؟ سران فتنه علیه جمهوری اسلامی کودتا کردند این کمترین مجازات برایشان است.
  • فش نیوز IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    10 12
    این که عزیزانی از شهر ها وکشورهای دیگه پیام تسلیت میفرستند خوب باعث تسلی بخشیدن به دل داغ دیدگان میشود وکاری خداپسند ولی شخصا در این حادثه ارتش بیشتر از سپاه با مردم بود دمشون گرم همتشون والا
  • احمد IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    17 1
    شما خودت تا حالا چه کاری برای مردم زلزله زده انجام داده ای،چرا دایم عملکرد دیگران را تفسیر می کنید،فراموش نکنیم همه ما انسان هستیم
  • طاها IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    17 0
    رامبدجان بیا ایران بروکرمانشاه ازاونجا انتقادکن عزیزم
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    8 3
    احمدی نژاد(مردم نژاد) به ما سری بزن سالار ویسی از ازگله
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    6 1
    لطفا سعی کنید در نظام اتحاد حاکم باشد از کلماتی که موجب تشنج و شک می گردد جدا خوداری کنید
  • ایرانی IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    8 2
    کروبی از اول هم عددی نبود متاسفانه اون ها که نمی شناختنش کیه بزرگش کردن ایشون برای این مملکت چکار کرده جز اینکه تمام پول معدن دریژان دورود رو با دوستانشان به جیب زدن بازم بگو ادم معمولی نیستند
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    9 3
    اونهایی که تو خارج زر میزنن معلومه دنباله چه فتنه ای هستن . دولت تمام سران مملکتی وظیفه دارن به داد مردم برسن بخصوص سباه و بسیج که مردمی ترین نیرو هستن شما هم بجای مقایسه فقط در خواست کمک کنید اینجا یه بسته خرما یه اب معدنی هم بدرد میخوره
  • عزیزعلی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    20 1
    درودبرارتشیان وسپاهیان کشورم.کارتان انجام بدهیدحرف اصلاح طلاب حرف دشمنان یارانه.بگذار هی دروغ بگویند وتهمت بزنند .مامدیریت اینها را دیده ایم .دردوره خاتمی و الان کورش کبیرشان روحانی.پهلوان پنبه اند.
    • صادقی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      4 1
      آفرین
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      9 1
      این آخری رو خوب اومدی
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    14 1
    هر چي ميگذره از اصلاح طلبا متنفر تر ميشم
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    2 0
    ماهمه ایرانی هستیم
  • صحرایی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    8 4
    خداوند اصلاح‌طلبان را که بجای تکیه بخدا به کدخدا اعتماد دارند رسوا ساخته وبیشتر رسوا خواهد کرد .اینان عینک تهمت وبدبینی را بردارند شاید خداوند بهشون لطفی کنه آدم شن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس