کد خبر 798437
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
اتوبان حلب

منابع رسانه ای سوریه از بازگشایی اتوبان راهبردی حلب به دمشق پس از شش سال انسداد آن خبر داده اند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه ای سوری از بازگشایی اتوبان راهبردی حلب دمشق پس از شش سال انسداد آن خبر داده اند. بنابر این گزارش، رفت و آمد کاروانهای ترانزیت کالا و مسافری از جاده حلب – دمشق از شهر “حماة” به سمت حومه شمالی شهر “مورک” پس از شش سال توقف آغاز شد و این کامیون‌ها یک روز پس از برداشتن موانع خاکی و بلوک‌های سیمانی که مسیر بین‌المللی را بسته بود، به مناطق آزاد شده شمال حلب رسیدند.

در همین راستا، “شبکه الشام” اعلام کرد که اتوبان بین‌المللی‌ای که دمشق را به حلب متصل می‌کند اصلی‌ترین جاده‌ای است که حلب را به پایتخت سوریه متقل می سازد. این جاده استانهای حمص، حماة و ادلب را به حلب تحت سیطره نیروهای دولتی سوریه متصل می سازد.

لازم به ذکر است که این اتوبان از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی و همزمان با هجوم گروه های تروریستی تکفیری به استانهای حلب و ادلب و حماه سوریه مسدود شده بود.

طبق گفته برخی منابع و نیز توافق میان ترکیه و روسیه گشودن اتوبان بین‌المللی دمشق – حلب و اجازه عبور و مرور کاروان‌های تجاری و تمامی وسایل نقلیه عمومی بدون هیچ مانعی جزو توافقنامه‌های کاهش تنش به شمار می‌آید که روز یکشنبه با عبور اولین کامیون‌های تجاری از “مورک” این توافقنامه اجرا شد.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس