فضای مجازی نمایه

بررسی موج ایجاد شده از حادثه زلزله غرب کشور در شبکه های اجتماعی تلگرام و توئیتر حاکی از آن است که کاربران فضای مجازی در ۱۲ ساعت، بیش از ۷۵ هزار پست در این شبکه ها به اشتراک گذاشتند.

به گزارش مشرق، انتشار خبر زلزله شب گذشته که مرکز آن حوالی استان کرمانشاه بوده و در استان‌های غربی و تهران نیز احساس شد، منجر به ایجاد موج بزرگی در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرام شده است.

برمبنای بررسی صورت گرفته از سوی سامانه رصد و تحلیل فضای مجازی «پایشگر» با رصد هزاران کانال تلگرام و کاربر توییتر از ساعت ۹ شب گذشته ۲۱ آبان ماه تا ساعت ۱۰ صبح امروز ۲۲ آبان ماه، کاربران فضای مجازی بالغ بر ۷۵ هزار مطلب در این فضا منتشر کردند.

در شبکه اجتماعی توئیتر تاکنون بیش از ۴۰ هزار توئیت منتشر شده که ۲۲ هزار لایک در مجموع داشته و ۱۲ هزار کاربر، این توئیتها را به اشتراک گذاشته اند.

از سوی دیگر در کانال‌های تلگرامی تاکنون بیش از ۳۵ هزار پست از ۳۲ هزار منبع منتشر شده که در مجموع ۳۸۰ میلیون بازدید را نشان می دهد.

بیشترین میزان انتشار مطلب نیز مربوط به ساعت ۱۰ شب است که در این دو شبکه بالغ بر ۲۳ هزار پست در مجموع منتشر شده است.

در همین حال نمودار جستجوی زلزله غرب کشور دقایقی پس از وقوع زلزله در موتور جستجوی گوگل برمبنای آمار گوگل ترند، قابل توجه است.

بیشترین کلید واژه های جستجو شده به کلمات کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان و کردستان اختصاص دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس