راهپیمایی باشکوه اربعین، پیام فداکاری برای انسانیت و دینمداری

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از توزیع یک میلیون کارت نائب ‌الشهید در موسم اربعین خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از توزیع یک میلیون کارت نائب ‌الشهید در موسم اربعین خبر داد.

حسین عامریان، دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه طی اربعین امسال چهار موکب مرزی و پنج موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین داشتند، افزود: موکب های نائب الشهید در تمامی خروجی های مرزی و فرودگاه امام خمینی فعال بودند و در مسیر پیاده روی اربعین حسینی هم موکب‌ها در روبروی سپاه بدر،‌ مطعم واحد ابتدای راه نجف، عمود 285؛ ‌موکب امام رضا(ع)، عمود 445 و عمود 860 قرار داشتند.

وی اظهار کرد: 250 خادم در مسیر پیاده‌روی اربعین و 70 خادم در خروجی مرز فعالیت داشتند که اغلب آنان را همسران،‌ فرزندان و پدران شهدا تشکیل می‌دادند و به توزیع کارت نائب‌الشهید می‌پرداختند. این طرح به اشخاص امکان می‌داد تا شهید مشخصی را انتخاب کنند.

عامریان با بیان اینکه کارت‌های نائب‌الشهید صادر شده به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو بود، گفت: تصاویر شهدای کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، بحرین، نیجریه، یمن،‌ عربستان و ... گردآوری شده بود که به زوار هر کشور،‌ شهیدی از همان کشور پیشنهاد می‌شد.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد با اعلام اینکه یک میلیون کارت به زوار ارائه شده است، از فعالیت تشکل ها استانی کانون همبستگی فرزندان شاهد یاد و عنوان کرد: این تشکل ها پیش از اعزام کاروان‌ها از هر استان نسبت به ارائه کارت نائب‌ الشهید اقدام می‌کردند. همچنین برخی از این کارت‌ها با مشارکت عراقی‌ها که به عنوان خادم با ما همراهی می‌کردند ارائه می‌شد که به تبلیغ طرح می‌پرداختند و همراهی خوبی داشتند.

عامریان با اظهار داشت: سال گذشته فقط در مرز شلمچه موکب مستقل نائب الشهبد فعالیت داشت و طرح به صورت آزمایشی و در قالب دیگر موکب ها دنبال شد. ولی امسال نخستین سالی بود که موکب های متعدد و مستقل طرح راه اندازی شد که استقبال چشمگیر و زائد الوصفی به عمل آمد.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین افزود: شبکه افق، همراه رسانه‌ای ما بود و در چادرهای رسانه افق نیز به کارت نائب‌ الشهید توزیع می گردد.همچنین غرفه نائب الشهبد در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز راه اندازی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
    1 0
    آخرسر نگفتید که این کارتها چه کاربردی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس