کد خبر 797771
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲
زلزله

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشوری از احتمال ادامه پس‌لرزه‌های زلزله شدید مرز کرمانشاه و عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، علی مرادی - استادیار گروه آموزشی فیزیک زمین با اشاره به جزئیات زلزله در عراق اظهار داشت: بزرگترین زلزله در این منطقه ای که زمین لرزه کنونی رخ داده است درگذشته حدود 6.5 ریشتر بوده و زلزله 7.2 تا 7.6 ریشتری فعلی در نوع خود بی‌سابقه است.

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کشوری با اشاره به اینکه عمق این زلزله نیز کم بوده و متعاقباً خسارات آن بیشتر خواهد بود، گفت:  احتمال ادامه پس‌لرزه‌های زلزله شدید مرز کرمانشاه و عراق تا چند ماه آینده وجود دارد.

زائران اربعین در سلامت

همچنین سیدعلی مرعشی - رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر نیز اظهار داشت: زلزله 7.2 ریشتری در سلیمانیه عراق هیچ خطری برای زائران ایرانی که پس از اربعین در این شهر مانده اند نداشته است.

رئیس مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر افزود: به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی از همکاران هلال احمر در کربلا و نجف با وجود لرزش طولانی مدت ساختمانها به علت وقوع زلزله 7.2 ریشتری در سلیمانیه عراق و احتمال وقوع پس لرزه‌ها، خوشبختانه همه زائران ایرانی در سلامت هستند.

مرعشی همچنین از آماده باش کامل مراکز درمانی هلال احمر در عراق در صورت نیاز هلال احمر عراق در زمبنه ارائه خدمات درمانی به مصدومان احتمالی زلزله خبر داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس