ونزوئلا

رقیب آمریکای جنوبی ایران با اینکه حسرت حضور در جام جهانی را دارد اما یک تیم چغر و سخت امتیاز بده به شمار می رود.

سرویس ورزش مشرق - حریف فردای تیم ملی فوتبال ایران از نگاه فیفا تیم پنجاه و یکم دنیاست. تیمی که در جدول 10 تیمی مرحله نهایی رقابتهای انتخابی جام جهانی در آمریکای جنوبی آخر شد تا حسرت نرسیدن به روسیه را بخورد.

اما آیا تیمی که اروگوئه و آرژانتین را وادار به توقف کرده باید ضعیف شمرد؟ ونزوئلا در جدولی که برزیل با 18 بازی و 41 امتیاز به صدرش رسید با کسب تنها دو پیروزی و 12 امتیاز آخر شد در حالی که 19 گل زد و 35 گل دریافت کرد. با این حال آمار و ارقام گویای همه واقعیت ها در مورد تیم رافائل دودامل 44 ساله نیست.

به طور مثال آرژانتین با تمام ستاره هایش هم مثل تیم آخر جدول یعنی ونزوئلا طی 18 بازی تنها 19 گل به ثمر رساند!

8 بازی و تنها یک شکست

ونزوئلا در سال 2017 هشت بازی انجام داد که دو تای آنها دوستانه و 6 تای آنها از سری رقابتهای انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بود.

جالب توجه اینکه رقیب تیم ملی ایران طی دیدارهای یاد شده فقط یک مرتبه برابر شیلی تن به شکست داد و در سایر دیدارها برابر رقبای سرشناس خود ایستادگی کرد.

در واقع مردان دودامل به هیچ کدام از تیم هایی که راهی جام جهانی شدند چراغ سبز نشان ندادند و تنها به تیمی باختند (شیلی)که خود مجوز حضور در جام جهانی را بدست نیاورد.

تیم محافظه کار

ونزوئلا طی 8 دیدار سال جاری میلادی خود به 6 تساوی دست یافت تا یادمان باشد تیمی که امشب برابر ما قرار می گیرد، ذاتا به یک گروه محافظه کار تبدیل شده است. آنها در دو دیدار دوستانه پی در پی برابر آمریکا و اکوادور به تساوی 1-1 رضایت دادند. بعد سه دیدار بعدی آنها -در رقابتهای انتخابی - برابر کلمبیا (0-0) آرژانتین (1-1) واروگوئه(0-0) هم به تساوی انجامید.

ثبت 5 تساوی پی در پی در بازی های ملی به خودی خود یک رکورد به حساب می آید. رکوردی که امروز در دست رقیب تیم ملی ایران است.

آنها یک تساوی 2-2 هم در اولین بازی سال 2017 خود برابر پرو داشتند که جنسش تا حدود زیادی با جنس تساوی های یک بر یک آنها شبیه بود!

در هفته سیزدهم رقابتهای انتخابی جام جهانی ونزوئلا در شرایطی برابر میهمانش پرو به تساوی 2-2 رضایت داد که ابتدا با گلهای دقایق 24 ویلانوئوا و40 اوترو از رقیب پیش افتاده بود.

با این حال محافظه کاری بیش از حد کادر فنی تیم باعث شد تا رفتن به لاک دفاعی و تغییر استراتژی کار دست میزبان بدهد. به این ترتیب پرو این جسارت را پیدا کرد که ابتدا در اولین دقیقه از آغاز نیمه دوم بازی با کاریلو به گل نخست برسد و سپس با گوئررو در دقیقه 64 ونزوئلا را از رسیدن به پیروزی محروم کند.

آنها در دیدار دوستانه با آمریکا هم ابتدا با گل دقیقه 29 ولاسکوئز پیش تاخته از حریف پیش خود را حفظ کنند و مغلوب ضربه دقیقه 61 پولیسیس شدند.

گفته شد تیم محافظه کار چون رد این دست به عصا دویدن در دیدارهای دیگر ونزوئلا هم به وضوح مشاهده می شود.

مدافعان چپ متخصص در گل به خودی!

به نظر می رسد در خط دفاعی ونزوئلا بازیکنانی حضور دارند که روی ضربات ایستگاهی قابلیت زیادی جهت خلق ماجرا دارند!

در واقع این تیم طی 8 دیدار یاد شده 7 گل زده و 8 گل خورده در شرایطی که 2 تا از گلهایی که دریافت کرده حاصل اشتباهات مدافعان چپش در باز کردن دروازه تیم خودی بوده است.

یکی از مدافعان چپ پا وغیر قابل پیش بینی ونزوئلا ویلانوئوا است. مدافعی 24 ساله که در دسته دوم فوتبال اسپانیا برای کادیز به میدان می آید.

میکل که فصل گذشته برای مالاگا در لالیگا 13-14 بازی انجام داد، خیلی زود به کادیز منتقل شد تا بلکه در سطح پایین تر فوتبال اسپانیا کارایی بیشتری داشته باشد.

این بازیکن بعد از اینکه 2 گل ملی به پرو در سالهای 2016 و 2017 زد، سومین گل خود در بازیهای ملی را برای اکوادور به ثمر رساند!

در واقع در دیدار ونزوئلا با اکوادور این میکل بود که در دقیقه 29 گل به خودی زد تا ونزوئلا مجبور شود با گل دقیقه 43 مورنو دست گلی که مدافع چپش آب داده بود جبران کند.

و اما دومین مدافع چپ ونزوئلا که در بدترین شرایط ممکن به دروازه خودی شلیک کرد رالف گونتز فلتشر ماتینز دو رگه که نیمه سوئیسی- ونزوئلایی است. مدافع حال حاضر زاراگوزا در دسته دوم فوتبال اسپانیا که برای تیم زیر 21 ساله های سوئیس هم به میدان رفته است.

رالف که در رقابتهای اتخابی جام جهانی 7 بازی 90 دقیقه ای برای تیم ونزوئلا انجام داده است در دیدار با آرژانتین با گل به خودی دقیقه 54 خود میزبان را به جام جهانی بازگرداند.

در واقع ونزوئلا با گل دقیقه 50 موریلو خورخه سامپائولی و سربازانش را مات کرده بود که اشتباه فلتشر آرژانتین را روی ریل برگشتن به جام جهانی قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس