سالمون روندون

در غیاب خاوی ماتینز و روملو اوترو، جدی ترین تهدید ونزوئلا نزدیک دروازه تیم ملی ایران کسی نیست جز همبازی سابق سردار آزمون در روبین کازان، سالمون روندون.

سرویس ورزش مشرق - دیدار دوستانه دو تیم ایران و ونزوئلا اگر چه که در هلند بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد؛ اما این دلیل نمی شود که از ارزش های آن کاسته شود. در دیدار سربازان کی روش با تیمی که موفق به حضور در جام جهانی نشدند، می توان منتطر بود تا مهاجمی از میان اردوی تیم رقیب خط دفاعی تیم ایران را مورد سنجش جدی تر قرار دهد.

به واقع در غیاب خاوی ماتینز و روملو اوترو، جدی ترین تهدید نزدیک دروازه تیم ملی ایران کسی نیست جز همبازی سابق سردار آزمون در روبین کازان، سالمون روندون. بازیکنی که سابقه گلزنی به بارسلونا در لالیگا را هم در کارنامه دارد.

اشک دخه آ و فابیانسکی را در آورد

خوزه سالمون روندون خیمنز 28 ساله در سیستم مورد علاقه کادر فنی تیم ملی ونزوئلا نقش یک مهاجم نوک تنها را دارد. مهاجمی با سابقه توپ زدن در لاس پالماس و مالاگا اسپانیا که یک فصل و نیم هم برای روبین کازان روسیه توپ زده است.

خوزه در حال حاضر پیراهن تیم وست برومویچ در لیگ برتر جزیره را پوشیده و اتفاقا در این تیم هم مانند تیم ملی کشورش به عنوان تک مهاجم در سیسیتم 4-2-3-1 به زمین می آید.

روندون از سال 2015 به لیگ جزیره وارد شد تا در همان فصل نخست برای وست برومویچ 34 بازی انجام دهد و 9 گل به ثمر برساند. جالب اینکه خوزه در 30 مسابقه انتخاب نخست سرمربی تیم برای حضور در ترکیب اصلی بود.

این مهاجم موفق شد به تیم های استوک سیتی، نوریچ، سوانسی، لستر(رفت و برگشت)، منچستر یونایتد، بورنموث و لیورپول روی هم 9 گل بزند. قابل توجه اینکه گل دقیقه 66 او به منچستر و دروازه بان سرشناسش داوید دخه آ اسپانیایی در هفته 29 مسابقات سه امتیازی بود و عامل پیروزی بزرگ تیمش برابر رقیب شد.

خیمنز در فصل 17-2016 هم مثل تجربه اولش، از مردان همیشه تاثیرگذار در فاز هجومی وست برومویچ بود. این مهاجم ونزوئلایی در 38 بازی به میدان آمد در حالی که 32 مرتبه وارد ترکیب اصلی شد و 8 گل به ثمر رساند.

اوج هنرنمایی او در هفته شانزدهم لیگ برتر جزیره به روی صحنه آمد. آنجا که طی 13 دقیقه به دروازه بان سرشناس تیم ملی لهستان و تیم استوک سیتی 3 گل زد. در واقع روندون در دقایق 63،60،51 دروازه لوکاس فابیانسکی را باز کرد تا نشان دهد چه مهره قابلی است وقتی که در پیشانی خط حمله تیمش قرار می گیرد.

شماره 9 وست بروممویچ در فصل جاری لیگ جزیره هم موفق شده در 10 دیدار به زمین بیاید و 6 بار وارد ترکیب اصلی شود. خیمنز در رقابتهای جاری فعلا طلسم گلزنی هایش را با گشودن دروازه واتفورد در هفته هفتم مسابقات شکسته است.

داستان سالمون و سردارایرانی

به گزارش مشرق، سردار آزمون ستاره جوان فوتبال ایران و روندون ونزوئلایی یک فصل و نیم را کنار هم در تیم روبین کازان روسیه سپری کرده اند تا با یکدیگر خاطرات تلخ و شیرینی را به ثبت رسانده باشند.

خیمنز در فصل 13-2012 از مالاگا اسپانیا به روبین کازان پیوست در حالی که سردار جوان آرام آرام قصد داشت خود را به ترکیب تیم بردی اف برساند. روندون با شماره 99 برای کازان در فصل نخست حضورش 25 بازی انجام داد و7 گل به ثمر رساند.

با این حال در نیم فصل لیگ بعد این زنیت بود که سالمون را از روبین کازان خرید تا او 11 بازی دیگر برای تیم قربان بردی اف انجام بدهد و پس از آن راهی زنیت شود. جالب اینکه روندون در همان نیم فصل هم 6 گل دیگر برای کازان به ثمر رساند و سپس در نیم فصل دوم حسابی از خجالت تیم کازانی در آمد.

در واقع در هفته 24 لیگ یاد شده روندون در نبرد زنیت و روبین کازان با پیراهن زنیت برابر تیم سابقش هت تریک کرد تا کازانی ها را حسابی به خاک سیاه بنشاند. آن روز مهاجم تازه وارد زنیت در دقایق 90،78،68 به تیم سابقش گل زد در حالی که سردار آزمون ایرانی موفق شد با گل دقیقه 64 خود اندکی از تلخی شکست سنگین و 6 تایی کازان کم کند.

روندون قبل از ترک کازان یک بازیکن کاملا تاثیرگذار در برنامه های بردی اف بود . به طور مثال یک مرتبه در دیدار هفته هجدهم کازان برابرآکمارپرم بردی اف ترجیح داد تا سردار آزمون را از ترکیب اصلی خارج کند و روندون را به جای او وارد زمین نماید. این مهاجم هم تنها دو دقیقه بعد از ورودش به زمین با ضربه دقیقه 68 خود گل تیم بردی اف را وارد دروازه حریف کرد تا نشان دهد چه اندازه فرصت طلب و موقعیت شناس است.

حال باید دید در تقابل مجدد سردار ایرانی با روندون چه اتفاقی روی خواهد داد؟ آیا هر دو مهاجم مثل دیدار زنیت و کازان با درخشش در ترکیب تیم های روبروی هم ،موفق به گلزنی خواهند شد تا تاریخ بعد از 3 سال و 7 ماه تکرار شود ؟یا اینکه سرنوشت طور دیگری رقم خواهد خورد؟   

  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    3 1
    فقط سردار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس