وزیر کشور لبنان

وزیر کشور لبنان در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص درخواست عربستان از خانواده الحریری برای تعیین بهاء الحریری به عنوان جانشین سعد الحریری گفت که لبنان کشور انتخابات و دموکراسی است.

به گزارش مشرق، وزیر کشور لبنان به اخبار منتشر شده در خصوص تحمیل «بهاء الحریری»، برادر «سعد الحریری» به عنوان نخست وزیر این کشور واکنش نشان داد.

«نهاد مشنوق» در واکنش به سؤالی در مورد تعیین بهاء به عنوان جانشین سعد الحریری گفت: «لبنانی‌ها نه گله‌های گوسفند هستند و نه قطعه زمین که مالکیت‌ آن را از شخصی به شخص دیگر منتقل کرد.»

وی ادامه داد: «سیاست‌ لبنان با انتخابات مشخص می‌شود و نه با بیعت‌ها؛ هر کسی که به غیر از این فکر کند، از ماهیت سیاسی لبنان و نظام دموکراسی آن بی‌اطلاع بوده و بدان جاهل است».

روزنامه الخبار لبنان امروز در خبری نوشت که «ولید الیعقوبی» سفیر جدید عربستان در بیروت با خانواده رفیق الحریری، نخست وزیر اسبق این کشور از جمله همسر و دختر وی تماس گرفته و از آن‌ها خواسته بهاء الحریری، پسر بزرگ وی را به عنوان رئیس جریان المستقبل تعیین کنند.

یعقوبی همچنین از خانواده الحریری خواسته هرچه زودتر خود را به ریاض برسانند و به همراه سعد با بهاء بیعت کنند. سعد الحریری هم با این موضوع در مقابل آزادی، زندگی در اروپا و کناره‌گیری از فعالیت سیاسی موافقت کرده است.

بنا به دستور عربستان، سعد الحریری هم‌چنین باید به بیروت برود، استعفای خود را به صورت رسمی تقدیم رئیس‌جمهور «میشل عون» کند، دوباره فورا به ریاض برگردد و با برادر بزرگتر خود بیعت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    0 0
    عجب کبوتر جلدی شده این سعد حریری!! برود برگردد با برادرش بیعت کند برود در اروپا از سیاست کنار گیری کند باز برگردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس