کد خبر 796467
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۴
کنگره آمریکا

اعضای کمیته های دفاعی در کنگره آمریکا اعلام کردند که از اختصاص ۷۰۰ میلیارد دلار به بودجه نظامی این کشور در سال مالی ۲۰۱۸ حمایت می کنند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اعضای کمیته های «نیروهای مسلح» در دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که با اختصاص ۷۰۰ میلیارد دلار به بودجه نظامی این کشور در سال مالی ۲۰۱۸ موافقت کرده اند.

موافقت کمیته های مزبور با اختصاص این میزان بودجه در سال مالی آینده، در واقع به نشانه حمایت از خواست رئیس جمهور آمریکا برای افزایش بودجه نظامی صورت گرفت.

کمیته های نیروهای مسلح در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا با «سند مجوز دفاع ملی» (NDAA) موافقت کردند. طبق مفاد این سند، سطح نیروها و میزان خرید جتها و ناوهای جنگنده برای سال مالی فدرال که از یکم اکتبر آغاز می شود، افزایش خواهد یافت.

این سند همچنین سطح نیروهای فعال را به بیش از ۱۶ هزار نفر افزایش می دهد و شامل طرحهایی برای خرید ۹۰ فروند جت جنگنده «اِف-۳۵» ساخت شرکت لاکهید مارتین است.

رقم این بودجه بالاتر از رقم پیشنهادی ترامپ در ماه مه- ۶۰۳ میلیارد دلار- برای بودجه نظامی است. لایحه پیشنهادی ترامپ شامل تأمین اعتبار برای وزارت دفاع و همچنین برنامه های تسلیحات هسته ای در وزارت انرژی و سایر برنامه های دفاع ملی آمریکا بود.

کارمندان بلندپایه در کمیته های نیروهای مسلح کنگره آمریکا گفتند که سند مجوز دفاع ملی ۶۳۴ میلیارد دلار را به برنامه های فوق الذکر اختصاص خواهد داد که با احتساب کل بودجه نظامی شامل بودجه پنتاگون و برنامه های دفاعی در «اِف بی آی» و سایر آژانسهای دولتی به رقمی بالغ بر ۶۹۹.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

پنتاگون به تنهایی ۶۹۲ میلیارد دلار از این بودجه نظامی را دریافت خواهد کرد که ۶۵.۷ میلیارد دلار آن به عملیات کنونی در عراق و افغانستان اختصاص خواهد یافت.

گفتنی است که سند مجوز دفاع ملی برای لازم الاجرا شدن نیازمند تصویب در دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا و سپس امضای رئیس جمهور این کشور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس