نویسنده آمریکایی

نویسنده و پژوهشگر مسلمان آمریکایی که چندین مقاله و کتاب درباره تاریخ اسلام نوشته است، در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین شرکت کرد.

به گزارش مشرق از کربلای معلی؛ دکتر «جان اندرو مورو» (John Andrew Morrow) محقق و پژوهشگر مسلمان آمریکایی که به دعوت کمپین " حسین، عشق بین المللی" و کنفرانس افق نو در پیاده روی اربعین شرکت کرده و نام اسلامی اش الیاس عبدالعلی است در گفتگو با  خبرنگار مشرق در باره اثر علمی اش به نام " معاهده های پیامبر با اهل کتاب" گفت:  

من در حدود ۳۰ مقاله پژوهشی مختلف نوشته و منتشر کرده‌ام که تاثیرگذارترین آنها "معاهده های حضرت رسول (ص) با مسیحیان" است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این کتاب شامل نامه‌ها، پیمان‌ها، و میثاق‌های حضرت رسول (ص) با اهل کتاب زمان خودش است.

معاهده های حضرت رسول (ص) با مسیحیان

روی صحبت این کتاب با  جوامع مسیحی، یهودی و زرتشتی  جهان است. من در این کتاب از اسناد و منابع ارزشمندی چون «تبلور قدرت سیره رسول» به قلم «ظفر بنگاش»، «مکاتیب‌الرسول» نوشته آیت‌الله «احمدی میانجی»، و «الوثائق» دکتر «محمد حمیدالله» استفاده کردم. این اسناد و کتاب‌ها، در زمان ما از اهمیت بسیار حیاتی برخوردارند.

محتوای این معاهده ها بیانگر برخورد انسانی و الهی پیامبر با پیروان ادیان دیگر در چهارده قرن پیش است و برای جهان مدرن امروز که چند دهه ای است سخن از حقوق بشر می گوید، شگفت انگیز است.

در همین رابطه بخوانید:

گفتگو و تصاویر اختصاصی مشرق از حضور نماینده کنگره آمریکا در پیاده روی اربعین +تصاویر

حضور سه خواننده رپ آمریکایی در پیاده‌روی اربعین +عکس و فیلم

گفتگو مشرق با اندیشمند مشهور روس که برای مشاهده حادثه بزرگ اربعین به مسیر پیاده روی آمده است +تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس