کردستان عراق

نیروهای تجزیه‌طلب کُرد روز گذشته حمله ای انتحاری را علیه مواضع نیروهای بسیج مردمی در شهر کرکوک انجام دادند که یک شهید و ۱۶ مجروح برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، اختلاف بر روی کنترل گذرگاه راهبردی فیشخابور و مرزهای قبل از سال ۲۰۰۳ همچنان میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق همچنان ادامه دارد و طرفین در این خصوص به توافق دست نیافته اند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به آخرین جزئیات مذاکرات صورت گرفته میان طرفین اشاره کرد و گفت: با وجود این که برخی گروه های سیاسی اقلیم با دولت مرکزی به توافق رسیده اند اما نیروهای وابسته به بارزانی همچنان به سنگ اندازی ها در مذاکرات ادامه می دهند.

وی با بیان این که نیروهای وابسته به بارزانی با ایجاد اختلال در مذاکرات تلاش می کنند زمان بیشتری برای خود بخرند، افزود: نیروهای مسلح وابسته به بارزانی در روزهای گذشته درصدد بودند با ایجاد آشوب در شهر کرکوک، امتیازهای بیشتری از دولت مرکزی بگیرند.

این منبع میدانی تصریح کرد: در ۲۴ ساعته گذشته، نیروهای تجزیه طلب کرد و وابسته به بارزانی به همراه عناصر تروریستی حملاتی را علیه نیروهای عراقی در محله « القادسیه» شهر کرکوک انجام دادند.

به گزارش مشرق، در نتیجه حملات نیروهای تجزیه طلب کرد فقط آسیب هایی به خودروهای نیروهای عراقی وارد شد؛ نیروهای مهاجم پس از گلوله باران پایگاه نیروهای عراقی به سرعت از منطقه متواری شدند.

نیروهای مبارزه با تروریسم ساعتی پس از این حملات در تعقیب و گریزی موفق شدند، نیروهای مهاجم را در حدفاصل محله « العسکری» و محله «الشورجه» رصد کنند و در نهایت توانستند ۴ تن از تروریست ها را در این محور دستگیر کنند.

نیروهای تجزیه طلب کرد روز گذشته هم حمله ای انتحاری را علیه مواضع نیروهای گردان صلح بسیج مردمی در خیابان «اطلس» شهر کرکوک انجام دادند؛ در جریان این حمله یک رزمنده عراقی به شهادت رسید و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

یکی از عناصر تروریستی انتحاری هم تلاش کرد خود را در میان نیروهای عراقی در نزدیکی ساختمان شهرداری منفجر کند که با هوشیاری یکی از شهروندان ترکمن ناکام ماند و در فاصله ای دورتر منفجر شد و خسارتی به نیروهای عراقی وارد نشد.

به گزارش مشرق، نیروهای پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم ارتش و نیروهای گردان صلح بسیج مردمی مسئولیت تامین امنیت شهر کرکوک را بر عهده گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    92 40
    این بارزانی تا کردهارا به تنور داغ بمبارانها سوق ندهد ادب نخواهد شد
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
      7 2
      این سنگ اندازی بارزانی ها نیست بلکه امریکا هستش
  • پسر IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    78 39
    بارزانی ها باید محاکمه شوند و خودمختاری از کردستان عراق گرفته بشه. مثل اسپانیا که خودمختاری کاتالونیا لغو کرد
    • US ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
      8 5
      خودمختاری کاتالونیا لغو نشده بلکه فعلا حکومت محلی برکنار شده و قرار انتخابات برگزار شود- بحران کاتالونیا در مسیر بین المللی شدن پیش می رود.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    51 37
    کردها واقعا در زمان 500 سال پیش زندگی میکنند
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
      7 14
      واقعا این حرفو باید با طلا نوشت.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
      10 7
      میشه بفرمایید چرا ؟
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
      3 5
      چون یه نوع نژادپرستی خاصی بینشون هست,یا یه نوع وحدت نژادی؛به حق وناحقش هم زیاد کار ندارند!!!یه افکار ,تمایلات,رفتارهای خاصی بینشون هست؛باهاشون حرف بزنی خیلی چیزا دست میاد.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
      3 1
      بعضیام 1400 سال پیش
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    1 2
    عراق باید با قدرت تمام خاک خودشو تحت کنترل بگیره و مانع تجزیه این کشور بشه
  • منصور IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
    0 4
    گوش بارزانی به قدری مالش نیاز دارد.
  • محمد رضا US ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
    6 4
    اولین بازدیدم از سایت مشرقه. چیزی که برام جالبه اینکه در در جریان تحولات کردستان مشرق کاملا مغرضانه و به قصد توهین تیتر میزنه و متاسفانه عده ای هم عر عر کنان با کامنت تایید میکنند و عقده خودشون رو روی کوردها خالی میکنن. در مورد همین خبر اولا مشخص نبوده که کاره کی بوده شما بر اساس چه مدرکی تیتر میزنید که کوردها حمله انتحاری کردن؟؟ از عاقبتتان بترسید. شما را با کامنت نویسان جهت دار و مغرضتر از شما تنها میگزارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس