سینتیا مک کینی

سینتیا مک کینی شهروند آمریکایی برای حضور در پیاده روی اربعین و درک این واقعه عظیم، به عراق رفته است. در مسیر نجف به کربلا، لحظاتی با وی گفتگو کردیم.

به گزارش مشرق از کربلای معلی، خانم «سینتیا مک کینی» Cynthia McKinney که سابقه ۱۲ سال حضور در مجلس نمایندگان آمریکا را دارد، راهی مراسم اربعین حسینی شده است. مک کینی هم اکنون استاد دانشگاه در بنگلادش است و به گفته خودش از مدت ها قبل در فکر سفر به عراق بوده است.

سینتیا مک کینی با 12 سال سابقه حضور در کنگره آمریکا به پیاده روی اربعین آمده است

وی در گفتگوی قبلی خود با مشرق درباره انگیزه سفر به عراق و حضور در پیاده روی اربعین را اینگونه توصیف کرده بود: «من به عنوان یک شهروند آمریکایی که نسبت به سیاست های آمریکا [درعراق] احساس مسوولیت می‌کند و می‌داند که مالیاتش برای جنگ‌طلبی آمریکا در جهان هزینه می‌شود ، به اینجا آمده ام؛ آمده ام تا عراق در این برهه زمانی و در آستانه پیروزی [بر تروریسم] ببینم.  همچنین درباره امام حسین و تاریخ [عاشورا و اربعین] از همسفران خود در حال پرس و جو هستم.»

دو روز بعد از این گفتگو بار دیگر در مسیر پیاده روی به سراغ خانم مک کینی رفتیم و بیشتر درباره مشاهداتشان در طول مسیر پرسیدیم:

«تا اینجای سفر بسیار عالی بوده است و من میهمان نوازی حقیقی عراقی ها را تجربه کردم، به موکب ها و جاهای مختلفی رفتم و با اینکه واضح است که من نه عراقی هستم و نه مسلمان، اما به گرمی مورد استقبال قرار گرفتم و این به عنوان یک شهروند آمریکایی بسیار من را تحت تاثیر قرار داد چرا که دولت آمریکا مسوول رنج ها و دردهایی است که مردم عراق طی این سالها متحمل شده اند. همانطور که در صفحه شخصی ام در فیسبوک هم نوشتم، مردم عراق در آستانه رسیدن به نقطه ای هستند که حاکمیت کامل کشور خود را به دست بگیرند؛ بدین معنا که آنها بیل کلینتون و جورج بوش را شکست دادند، هیلاری کلینتون و اوباما را هم شکست دادند و به طور قطع مقابل ترامپ هم به پیروزی خواهند رسید.»

 

**در همین رابطه بخوانید:

گفتگو و تصاویر اختصاصی مشرق از حضور نماینده کنگره آمریکا در پیاده روی اربعین +تصاویر

گفتگو مشرق با اندیشمند مشهور روس که برای مشاهده حادثه بزرگ اربعین به مسیر پیاده روی آمده است +تصاویر

حضور سه خواننده رپ آمریکایی در پیاده‌روی اربعین +عکس و فیلم

حضور دو خبرنگار آمریکای جنوبی در پیاده روی اربعین +عکس

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    19 0
    بهتره بگیم که هرکه باخاندان واولادعلی درافتاد،درنهایت ورخواهدافتاد. خوش به سعادتان خانم آمریکایی که ازقافله اربعینی هاجانماندید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس