کد خبر 794894
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۵
یادداشت نمایه

موضوع فقط یک سطل زباله نیست؛ ماجراهایی فراتر از آن در نقض حقوق شهروندی در حال روی دادن است و مولاوردی نخواسته ببیند.

به گزارش مشرق، «کبری آسوپار» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

شهیندخت مولاوردی، دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از پیاده روی اربعین که در کنار جاده حجمی از بطری‌های خالی آب روی زمین ریخته، نوشته که «چه اندازه رفتارهایمان با امامان بزرگواری که برای زیارتشان سر از پا نمی‌شناسیم و نظافت را از ایمان می‌دانند، شباهت دارد؟!»

مولاوردی مسئول امور شهروندی است و زائران ایرانی اربعین هم احتمالاً! شهروندان همین کشوری هستند که مولاوردی مسئول حقوق شهروندی‌شان و دولت متبوعش مسئول ارائه تسهیلات و خدمات به آنها برای خروج از مرز است. در مرزهای ایران و عراق نه پارکینگ مناسبی برای زائران هست و نه تدبیری برای کمتر معطل‌شدن مردم اندیشیده شده است.

در عکسی هم که مولاوردی منتشر کرده، حتی یک سطل آشغال هم دیده نمی‌شود که بگوییم دولت برای جمع آوری زباله‌هایی که به طور طبیعی توسط صدها هزار نفری که زمینی در این ایام به عراق می‌روند، تولید می‌شود، حداقل فکری کرده است. در چنین وضعیتی جای خجالت دستیار حقوق شهروندی رئیس‌جمهور است یا جای گلایه و غر زدن‌هایش؟ کسی که باید گلایه کند، مردم‌اند و کسی که موظف به پاسخگویی است، دولت و از جمله همین شهیندخت مولاوردی؛ چه شده که جای شاکی و متهم عوض شده است!

موضوع فقط یک سطل زباله نیست؛ ماجراهایی فراتر از آن در نقض حقوق شهروندی در حال روی دادن است و مولاوردی نخواسته ببیند. آنچنان که از همه شکوه و زیبایی پیاده‌روی اربعین صرفاً چهارتا زباله را دیده. 

بالا رفتن بی حساب و کتاب قیمت بلیت‌های مرتبط با پیاده روی اربعین آیا نقض حقوق شهروندی نبود که مولاوردی ندید؟ ساعت‌ها تاخیر هواپیماها و ماندن مردم در فرودگاه آیا نقض حقوق شهروندی نبود؟ اصلاً مولاوردی اطلاعی از وضعیت سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی و رسیدگی به نظافت منطقه و آب آشامیدنی و تغذیه زائرها و کمی گیت‌های خروجی و ازدحام در مرز دارد و پیگیر این حقوق اولیه شهروندی زائران ایرانی اربعین هست؟

کاش به عنوان مسئول حقوق شهروندی مردم ایران و از جمله این چند میلیون زائر، سفری به مرزهای ایران و عراق می‌داشت و سپس یک ارزشیابی از میزان تحقق حقوق شهروندی آنان ارائه می‌داد. یک نفر باید به او بگوید شما خبرنگار نیستید که انتقاد می‌کنید؛ شما دستگاه اجرایی نظام هستید و از وضعیت خدمات رسانی به زائران ایرانی اربعین باید خجالت‌زده باشید؛ جای انتقاد شما نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    15 0
    اگر کسی بگه... یعنی بهایی هستند و رفتار و گفتارشان فقط در جهت تخریب و توهین ارزش ها و مقدسات هست.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
      0 0
      احسنت دولت بهایی زیبنده این دولت زنان است
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    15 0
    بله مردم فقط باید به دلار حق ویزا و پاسپورت بدهند.دولت چه خدماتی ارائه می دهد.
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    17 0
    آفرین احسنت به پاسخ دندان شکنی که دادید ولی چه فایده ای دارد اینها که خجالت نمیکشند
  • حجت اله RU ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    21 0
    خانم مولاوردی از جمله دست اندرکارانی است که با حقوق دان نامیدن خود چنان درسی از نقض بدیهی ترین حقوق انسانی به شهروندان جمهوری اسلامی داده اند که مثالش زبانزد هست .
  • حسن IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    13 0
    احتمالا نوچه های دوکتور روحانی این مشکل را هم به دکتر احمدی نژاد نسبت خواهند داد ، که انشالله مثل آب خوردنمان با سیب و گلابی برجام حل خواهد شد ،
  • کاظمی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    14 0
    امثال این خانم اهداف خبیث خود را زیر چادر مخفی نموده اند. فقط خدا امثال شما را می شناسد و بس....
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    12 0
    چرا نظری راجع به مشکلات عدیده زوار در رسانه ها از ایشون به رویت ما نرسیده؟ یا نظری در مورد نکات مثبت این آدمها؟ یا نظری در مورد نکات منفی حقوق شهروندی در غرب از جمله بردگی و بهره کشی از زنان در غرب؟ در کنار همه اینها ضمنا گذاشتن سطل آشغال وظیفه دست اندر کاران است چرا از اون چیزی نیومده؟
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    2 11
    مشرق مثل همیشه داری صورت مسئله را پاک میکنی . ما حق نداریم اگر سطل آشغالی هم نباشه آشغال را به خیابانها بریزیم .
    • بهار IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
      6 1
      خب وقتی سطل آشغال نیست نمیشه در اون مسیر سخت و طولانی آشغال با خودشون حمل کنن از طرفی وقتی دولت وظیفه شو انجام نمیده، نمی تونه منتقد بقیه باشه
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
      5 1
      سطل زباله که ندارن.پس بندازن توی جیب تو
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    5 6
    به حق گفتن این خزعبلات فقط از شما برمیاد و بس ... مگر نبود سطل زباله و یا کمبودهای دیگه دلیل میشه که زائر امام حسین ع که اینهمه سختی رو به جون خریده به خودش اجازه بده خاک کشورش رو به زباله دونی تبدیل کنه؟ یعنی یه کیسه زباله دستشون گرفتن و زباله هاشون رو داخل اون ریختن براشون اینقدر سخته؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    9 0
    مگس روی کثافات می نشیند و زنبور عسل روی شهد گل! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
      1 3
      ربطی نداشت و یا خیلی مبهم گفتی - اگر منظورت دولت هست درست ولی اگه سایت هست غلط چون حق و حقیقت رو گفته
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    5 2
    جامعه مد نظر ملاوردی جامعه توییتری چن ده هزار نفری است سعی دارند غرب را بقبولانند جامعه ایران همان توییتر است ولی وقتی تعداد ویزاهای عراق برای اربعین را می بینند می سوزند چون دها و صدها برابر بیشترند و پای عمل. یا حسین. یاد حسین هم فتنه ها را از بین می برد.
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      1 0
      باشه
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 3
    این قسمت نظرات به چه دردی میخوره؟ مثلا من الان نظر بدم به این خانم میرسه؟ ول کنین بابا! کار عبث، حتی یادداشت روزنامه جوان هم بهش نمیرسه، چه برسه نظر من!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    1 0
    از روز اول اربعین تا پایان پیاده روی اربعین دارو دسته ی لیبرال ها از پیاده روی اربعین آتیش میگیرن و خدا خدا میکنن زودتر تموم بشه بالاخره یه جور باید خودشون رو تخلیه کنن!! ولشون کنید نسبت به لشکر اربعین هیچی به حساب میان...
  • پاسخگو IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    0 0
    نکته قابل تامل نسبت به این لجن پراکنهای بی خاصیت که به فرموده حضرت امیر همان پست ترینان امتند که به حکومت داری در آخر الزمان میرسند این است که چاپلوسان و جاسوسان استکبار و این خائنین وطن فروش حواسشان به همه جا هست و وقت برای گذاشتن این عکسها در صفخات خودشان را هم دارند . . . ولی به قول جناب یامین پور عجیب اینجاست که با این همه حساسیت نسبت به جزیی ترین موارد آنهم در خارج از کشور ! ! اینقدر نسبت به مسایل مملکت و دزدی های آقایان و خانم هایشان و خیانت ها و رانت خواریها و حقوق نجومی هاو هزار کثافت کاری هم پالکی هایشان درون مملکت کر و لال وخفه اند و انگار نه انگار که این مملکت را عده ای معدود از دور و بری هاو شرکایشان از قبیل نعمت زاده ها و آخوندی ها و زنگنه ها غارت و چپاول کرده اند نسبت به اینها انگار که کور وکرو لال خفه اند به قول امام خمینی در این مورد خفه خان گرفته اند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس