پاکسازی القائم عراق

تروریست‌های داعش تمامی خانه‌ها، خیابان‌ها، فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری و حومه شهر را به تله‌های انفجاری آلوده کرده اند. عملیات پاکسازی محله‌های آزادشده با احتیاط کامل در حال انجام است.

به گزارش مشرق،  آخرین خبرها از تحولات میدانی شهر القائم در غرب استان الانبار حاکیست، عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال در معدود مناطق پاکسازی نشده ادامه دارد.

نیروهای عراقی در جریان عملیات امروز موفق شدند پس از درگیری های سنگین و جست و جوی خانه به خانه، محله های «الشیخ علی، النهضه و حی الشمالی » را به طور کامل پاکسازی کنند؛ این مناطق در حدفاصل محله های «الفرات و اندلس» در شمال شهر القائم واقع شده اند.

از سویی دیگر، عملیات جست و جوی خانه به خانه در محله های آزاد شده « غزه، راه آهن، الکرابله، النهضه غربی، سعده، البوهاجم، شهرک صنعتی، الفرات، ۱۷ تموز، السلام، الرساله، الرموک و الامین» برای خنثی سازی تله های انفجاری و شناسایی هسته های خاموش گروه تروریستی داعش ادامه دارد.

یک منبع میدانی در شهر القائم در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی مناطق محدود اشغالی و آلوده به تله های انفجاری ادامه دارد و فردا شهر القائم به طور کامل پاکسازی می شود.

تاکنون نیروهای عراقی در محله های آزاد شده حدود ۱۴۰ تله انفجاری کار گذاشه شده را کشف و خنثی کرده اند؛ تروریست های داعش تمامی خانه ها، خیابان ها، فروشگاه ها، ساختمان های اداری و حومه شهر را به تله های انفجاری آلوده کرده اند. عملیات پاکسازی محله های آزاد شده با احتیاط کامل در حال انجام است.

با پاکسازی کامل شهر القائم از هسته های خاموش تروریستی، تله های انفجاری و خودروهای انتحاری، نیروهای عراقی به سمت روستاهای شمالی رود فرات، منطقه الجزیره و شهر راوه پیشروی می کنند.

به گزارش مشرق، در جریان عملیات ده روز گذشته نیروهای عراقی در غرب استان الانبار، ۳۸ روستا از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شده است؛ در این عملیات ۲۵ پایگاه و اتاق عملیات گروه تروریستی داعش هم منهدم شد. در این عملیات ۳۲۵ تن از تروریست ها هم کشته و زخمی شدند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس