سناتور روس

به عقیده مقام پارلمانی روس، آمریکا علاوه بر کمک‌های دیگر، تامین مالی نیروهای گروه‌های مسلح سوری را افزایش داده تا امکان بازگشت آنها به کشورهای مبدإ را فراهم کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ویکتور بوندارییف" فرمانده سابق نیروی هوایی روسیه و رئیس کمیته امور دفاعی و امنیت شورای فدراسیون (سنای) این کشور معتقد است، آمریکا با تامین مالی جنگجویانی که در خاک سوریه در حال جنگیدن هستند، در واقع راه عقب نشینی آنها بعد از پایان جنگ در سوریه را هموار می کند.

این مقام بلندپایه پارلمانی گفت: «ایالات متحده علاوه بر اینکه از گروههای مسلح مخالف در سوریه حمایت لجستیکی و آموزشی نموده و کمکهای پزشکی-درمانی به آنها ارائه داده است، حمایت راهبردی نیز از آنها بعمل می آورد. اکنون که شکست گروه ترویستی داعش در خاک سوریه نزدیک شده و مبارزه با آنها در حال پایان یافتن است، حامیان آنسوی اقیانوس جنگجویان گروههای مسلح مخالف، از این افراد حمایت مالی مضاعفی می کنند تا راه را برای عقب نشینی و بازگشت آنها به کشورهای مبدإ خویش، برای مثال به افغانستان هموار سازند.»  

به گفته وی، این اقدام آمریکا عواقب غیرقابل پیش بینی در صورت بازگشت این افراد به کشورهای مبدإ به همراه خواهد داشت.

فرمانده سابق نیروی هوایی روسیه افزود، مقابله قاطع با تروریستها در خاک سوریه در حال حاضر جنبه متمرکزی به خود گرفته و در سایه تلاشهای روسیه و عملیات موفق و هدفمند نیروهای هوایی-فضایی این کشور، منابع تامین اقتصادی داعش کاملا متوقف شده است.

به عقیده وی، بعد از پایان جنگ در سوریه، تروریستها ممکن است در سراسر جهان پخش شده و تهدیدات تازه ای را بخصوص در کشورهای همسایه سوریه، از جمله عراق، ترکیه، ایران و افغانستان بوجود آورند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    2 0
    پول حرام اندر حرام
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    0 0
    باید مزدوران اسراییلی و پایگاههایش در سوریه بمباران شوند اگر پوتیندخاین اجازه دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس