کد خبر 794172
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
موضع موشکی ایران

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه بار دیگر از برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران ابراز نگرانی کرد و گفت وزیر خارجه فرانسه در سفر به تهران در مورد این مسائل صحبت می‌کند.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه بار دیگر از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد و گفت وزیر خارجه فرانسه در سفر به تهران در مورد این مسئله و فعالیت‌های منطقه‌ای گفت‌وگو می‌کند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این هرچند بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرده، اما گفته است که باید در مورد برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای، با تهران گفت‌وگو کرد.سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز در پاسخ به این سوال که راهبرد فرانسه در قبال برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران چیست، بار دیگر موضعی مشابه ماکرون اتخاذ کرد.

وی گفت: «در مورد ایران سه موضوع وجود دارد: مسئله هسته‌ای که در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به آن رسیدگی شد. این توافقی مستحکم و موثر در زمینه عدم اشاعه است. این توافق باید حفظ شود.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در مورد موضوع دوم، گفت: «سیاست [موشک] بالستیک ایران که با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل همخوان نیست. رئیس‌جمهور این مسئله را با همتایات خود و آقای [حسن] روحانی [رئیس‌جمهور ایران] در میان گذاشته است. ما در این زمینه با شرکای اروپایی و اعضای شورای همکاری نزدیکی داریم. ما از بیانیه‌های اخیر مقامات ایرانی در مورد این موضوع نگران هستیم.»

او نهایت در مورد مسئله سوم هم گفت: «سیاست منطقه‌ای ایران و تقاضای ما برای اینکه این کشور کمکی مثبت به حل بحران‌های خاورمیانه انجام دهد. این موضوعی است که ما به صراحت و با جزئیات آن را با طرف‌های ایرانی خود مورد بحث قرار می‌دهیم. این موضوع همچنین جزو مسائلی است که همکاری نزدیکی در مورد آن با متحدان اروپایی خود و اعضای شورای امنیت داریم.»

وی گفت سفر پیش روی «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به تهران، «فرصتی برای بحث در مورد این موضوعات» فراهم خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    13 0
    خب انگار خدا رو شکر خطر ورشکستگی از سر خودرو سازان فرانسوی رفع شده
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    13 0
    مرگ بر فرانسه مفت خور
  • هاتف IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    8 0
    پررؤوووؤووووووووووووووووووو، اول موشک هاتو از بین ببر بعد خسارت خونهای آلوده، حقه بازهای کثیف. فرانسه در برجام فقط خیانت کرد و کاسبی.
  • آریا IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    8 0
    قبلا فکر می‌کردم انگلیسی‌ها مثل روباه هستن اما حالا معتقدم فرانسه تلفیقی از روباه و کفتار است ، این کشور لایق هیچ دوستی و احترامی نیست
  • محمد IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    6 0
    برادر شغال
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    1 0
    ما هم از بیانیه‌های اخیر مقامات فرانسوی و مواضع دو پهلو و فعالیت‌های جانبدارانه و همصدایی با اراجیف بی اساس آمریکائیها نگران هستیم . ملت بزرگ ایران هیچگاه خیانت های فرانسویها در ارسال هواپیماهای جنگی بهمراه خلبان و تجهیزات و سلاحهای جنگی در طول دوران دفاع مقدس برای صدام جنایتکار و خساراتیکه به کشتی ها و اموالمان وارد کردند فراموش نخواهیم کرد ما از دولت محترم مصرا می خواهیم با برخوردی قاطع و لغو سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران امکان چانه زنی و دخالت در مسائل دفاعی را از آنان سلب نماید .
  • US ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    4 0
    ننگ بر منافقین و خائنین و وادادگان داخلی که برای منافع شخصی قراردادهای مبهم و سری با این قشر بی ادب فرانسوی امضا کردن. این پست فطرتا حالا که دلارها ای آن سرشون کرده، عاروق گنده میزنن تو دماغ خودمون!
  • پسر IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    1 0
    فرانسه داره میاد همون کشوری که خونهای آلوده فرستاد و شما جرات گرفتن غرامت ازش ندارین. مسئولان فرانسه باز فرش قرمز آماده کنین برای استقبال
  • نا شناس IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
    1 0
    این ترامپ عوضی مخ این ماکرون روهم زد اینم از راه بدرکرد.
  • عجباااااا IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    0 0
    این همه بمباران‌ و محاصره و کشتار مردم یمن توسط رژیم کودک کش اهمیت نداشت ولی موشک یمنی‌ها به ریاض‌ خورد نگرانی‌ها شروع شد؟ راه حل آزادی و خلاصی مردم یمن فقط همینه باید ریاض و مردم داخل این شهر‌ زیر ضرب موشک قرار داد تا پا پس بکشند. فقط

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس