اپراتور

در میان اپراتورها درصد شکایات کم‌فروشی اینترنت به این صورت است که کل شکایات رایتل 4.7 درصد، شرکت ارتباطات سیار 3.9 درصد و ایرانسل 3.7 درصد است.

به گزارش مشرق، استفاده از بسته‌های اینترنت برای گوشی‌های هوشمند به دلیل دسترسی 24 ساعته به اینترنت به یکی از ضروریات زندگی امروز تبدیل شده و کمتر کسی است که با خدمات اپراتورها در این زمینه کاری نداشته باشد.

اپراتورهای تلفن همراه نیز از این فرصت استفاده کرده و هر یک اقدام به تعریف و فروش بسته‌های به اصطلاح ترکیبی با حجم مشخصی اینترنت و یا در برخی موارد به همراه تعداد مشخصی اس ام اس و زمان از پیش تعیین شده‌ای صحبت دورن شبکه‌ای می‌کنند.

مسابقه‌ای که در آن اپراتورها با تبلیغات و ترفندهای خود تلاش به جذب مشتریان بیشتر دارند تا در نهایت سهم خود را در بازار افزایش دهند. ترفندهایی که تنها برخی از آنها همسو با نیاز مشتری است.

استفاده کنندگان از طرح‌ها معتقدند در صورت نیاز به اینترنت همراه به طور قطع باید از یکی از بسته‌ها استفاده کرد در غیر این صورت هزینه گوشی تلفن همراه به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد و بسته‌ها نیز به شکلی تعریف شده اند که گاها تمام بسته با نیاز مشتری مطابقت ندارد ولی به دلیل کامل نبودن پکیج بسته‌ها مجبور به انتخاب موردی هستیم که باید موارد دیگر را نیز در کنار آن خریداری کنیم.

علاوه بر این موضوع نظارت ضعیف بر روی کیفیت خدمات اینترنت و یا کم فروشی در این بسته‌ها نیز به عنوان نقاط ضعف موجود معرفی شده است.

بر اساس آمار منتشره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص آمار شکایات درج‌شده در سامانه 195 درباره کم‌فروشی اینترنت در سال 95 دریافتیم در حدود 3.9 درصد از مجموع شکایت‌های ثبت‌شده در این سامانه در حوزه تلفن همراه در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته‌شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گران‌فروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

در میان اپراتورها نیز درصد شکایات کم‌فروشی اینترنت به این صورت است که کل شکایات رایتل 4.7 درصد، شرکت ارتباطات سیار 3.9 درصد و ایرانسل 3.7 درصد داشته است که بر اساس این آمار در سال گذشته در مجموع 442 گزارش مربوط به کم‌فروشی اینترنت بوده که 3.9 درصد از شکایات کل را شامل می‌شود.

اپراتورها باید این نکته را در نظر داشته باشند که با توجه به امکان ترابردپذیری در میان اپراتورها هر گونه نارضایتی در میان مشتریان تغییر اپراتور را به دنبال خواهد داشت. همچنین با توجه به رقابت‌پذیری بالا در این حوزه اپراتورها باید در راستا جلب رضایت مشتریان حرکت کنند تا با اعتماد ایجاد شده سهم خود را در بازار افزایش دهند در غیر این صورت با مرور زمان از صحنه بازار حذف خواهند شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام رایتل اوایل خوب بود ولی اخیرا زیاد از حجم بسته کم میکنه بطوریکه من بسته اینترنتی 3+3 رو همیشه تو یک ماه تموم میکردم و کمترین زمانی ک طول کشید 28 روز بود ولی ایندفعه 16 روزه بسته ام تموم شد درحالیکه الان بسته همراه اول دارم ولی روال عادی مصرف میکنه و چند ماهی هست ک مناسبتر از سایر اپراتورها هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس