کد خبر 793685
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
عراقچی

معاون وزیر امور خارجه گفت: آمریکا در انجام تعهدات و تکالیف خود در برجام همواره با سوء نیت و در تلاش برای کاهش منافع ایران از برجام بوده است و این محدود به دولت فعلی آنها نیست.

به گزارش مشرق، سیدعباس عراقچی در توضیحات خود درخصوص روند اجرای برجام در جلسه علنی امروز مجلس (10 آبان 96) گفت: گزارشات ما درخصوص اجرای برجام در 21 ماه گذشته سعی کرده که تصویر واقعی‌ای را از پیشرفت‌های حاصل شده به گشایش‌های اقتصادی که برای کشور ایجاد شده و هم چالش‌هایی که ما با آنها مواجه بودیم ارائه کند.

وی افزود: شاید این چالش‌ها از انواع مختلف بوده برخی از آنها در خارج از چارچوب برجام است اما می‌توانم بگویم که بزرگترین چالش ما در اجرای برجام از زمان اجرایی شدن برجام تاکنون سوء نیت آمریکا در برجام است و این یک امر کاملا مشخص و روشنی است و این هم در دولت قبلی آمریکا بوده و هم در دولت فعلی آمریکا.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکا در انجام تعهدات و تکالیف خود در برجام علی‌رغم اینکه طبق برجام موظف است با حسن نیت این تکالیف را انجام دهد همواره با سوء نیت و در تلاش برای کاهش منافع ایران از برجام بوده است و این محدود به دولت فعلی آنها نیست و در دولت قبلی آنها نیز ما با این وضعیت مواجه بودیم.

عراقچی اضافه کرد: البته واقعیت این است که در چند ماه اخیر و در دولت فعلی آمریکا این روند شدت بیشتری به خود گرفته و موارد بدعهدی و حتی نقض برجام توسط دولت جدید آمریکا افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    5 0
    پیدا کنید پرتقال فروش را یکساله پس زیر کدوم علم سینه می زنید یکساله سر کدوم قبر زار می زنید ....
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    0 4
    خداوند به اوباما اجر عظیم عنایت کند دلوسزتر از سایت مشرق و دوستانش بود نبست به مردم ایران
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      2 0
      خدا به شما عقل سلیم عطا کنه که نظر مخالف را ولو درست تحمل نمی کنی و هنوز دعا گوی آن فرد مودب یافت شده ای
  • GB ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    4 0
    برای همینه ماله می کشیدی!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس