کد خبر 793603
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۵
دادگاه

دزدان دریایی سومالی که پس حمله به یک لنج ایرانی قصد غارت داشتند به دست ملوانان شجاع ایرانی بازداشت شدند. متهمان به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهند شد.

به گزارش مشرق، دزدان دریایی سومالی که پس حمله به یک لنج ایرانی قصد غارت داشتند به دست ملوانان شجاع ایرانی بازداشت شدند. متهمان به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهند شد.

فروردین‌ماه سال ۹۴، مأموران پلیس ایران از حمله دزدان دریایی سومالی به یک کشتی ایرانی که در مسیر بازگشت از آب­‌های آزاد بود، باخبر شدند. دزدان دریایی در حمله خود موفق شده بودند کشتی را به غنیمت بگیرند و ناخدا و ملوانان را بازداشت کنند. 

یکی از ملوانان که موفق به فرار از دست دزدان دریایی شده بود به مأموران پلیس گفت که چند نفر از دوستانش به علت شرایط نامساعد محل نگهداری‌شان و شکنجه‌های زیاد جان خود را از دست داده‌اند. بررسی‌های پلیس در این‌باره جریان داشت تا اینکه خانواده ملوانان اسیر شده به مأموران پلیس خبر دادند که دزدان دریایی با آنها تماس گرفته‌ و در قبال آزادی گروگان‌های خود درخواست پول کرده‌اند.

دزدان دریایی گفته بودند که در قبال دریافت ۸۰۰ دلار برای هر گروگان حاضر به رهاسازی آنها هستند، هرچند در چانه‌زنی‌های بعدی آنها به دریافت ۳۰۰ دلار هم رضایت دادند، اما خانواده‌های بی‌بضاعت این ملوانان توانایی پرداخت این مبلغ را هم نداشتند. بعد از آن بود که کمپین‌های مردمی برای رهاسازی ملوانان به جریان افتاد، اما تلاش‌ها ناکام ماند تا سرنوشت ملوانان همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند. 

چند ماه از وقوع حادثه گذشته بود تا اینکه بار دیگر حمله دزدان دریایی به یک لنج دیگر به پلیس گزارش شد. ۱۶ ملوان ایرانی سوار بر یک لنج برای ماهیگیری راهی آب‌های کنارک شده بودند که هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفتند.

چهار دزد دریایی در حالی که آرپی‌جی و کلاشینکف به دست داشتند قدم به عرشه کشتی ایرانی گذاشتند. یکی از ملوانان زیرک ایرانی متوجه شد که سلاح دزدان دریایی کارآیی ندارد و ماجرا را با دوستانش در میان گذاشت و دزدان دریایی خیلی زود به اسارت ملوانان ایرانی درآمدند. ملوانان ایرانی دست و پای دزدان را بستند و آنها را به مأموران پلیس در شهرستان کنارک تحویل دادند. 

براساس این گزارش پرونده دزدان دریایی به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی مسلحانه، نگهداری سلاح جنگی تشکیل شد و اعضای این باند روانه زندان شدند. مأموران پلیس احتمال می‌دهند این دزدان دریایی همان کسانی باشند که ملوانان ایرانی را به گروگان گرفته‌ بودند. پرونده متهمان به زودی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می‌شود.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس