حسن رسولی

اصلاح‌طلبان که زمانی خود را فدایی و دستبوس رئیس‌جمهور روحانی می‌نامیدند اما اکنون قصد «عبور از روحانی» را دارند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

عقل منفصل رئیس‌جمهور به جای «عذرخواهی» راه حل ارائه کرد!

محمود سریع‌القلم، فردی که گفته می‌شود مشاور رئیس‌جمهور روحانی بوده و صاحب عمده تئوری‌هایی است که از جانب رئیس‌جمهور روحانی اظهار و اجرا شده‌اند؛ به تازگی طی سخنانی که سایت جماران آنها را باز نشر داد گفته است:

«مساله ما هم اصلا مساله هسته‌ای نیست. این هم استراتژی خوبی نبود که مساله هسته‌ای به حل‌المسائل کشور تبدیل شود. ما با آمریکا ۹ مشکل داریم که مساله هسته‌ای یکی از آنهاست.»

او می‌افزاید: روانشناسی سیاسی در خاورمیانه در کار است تا بحران ایران زنده نگه داشته شود و موضوع هسته‌ای طولانی شود تا ایران دائما موضع تدافعی بگیرد. اعراب خلیج فارس و اسرائیل دنبال ضعیف و فقیر نگه داشتن ایران و منزوی کردن کشور ما هستند.[۱]

*سریع‌القلم همان کسی است که زمانی مردم ایران را لبوفروش‌ها و راننده تاکسی‌هایی خطاب کرده بود که دانشی در مسائل هسته‌ای ندارند تا بخواهند درباره آن اظهار نظر کنند![۲]

تأکید بر میان‌پایه بودن ایران، بیان اینکه آمریکا دیگر قصد براندازی ایران را ندارد، خودکفایی بی‌معناست، اگر ۱۰ هزار خارجی در تهران بودند آلودگی هوا را نداشتیم و... نیز تنها بخشی از تئوری‌های این فرد است.

سریع‌القلم یکی از تئوریسین‌های ماجرای کدخدا بودن آمریکا برای دولت رئیس‌جمهور روحانی و برجام محسوب می‌شود اما اینک می‌بینیم که همانطور که رئیس‌جمهور روحانی به جای عذرخواهی؛ مذاکره با آمریکا را «دیوانگی» خطاب می‌کند؛ این فرد نیز در مابه‌اِزای عذرخواهی -که یگانه نوشداروی شفای درد شکست برجام برای دولت آقای روحانی است- اما از این می‌گوید که تبدیل شدن برجام به حل‌المسائل مشکلات کشور استراتژی خوبی نبود!

جالب آنکه سریع‌القلم، چندی قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، یعنی همین چند ماه قبل گویا پس از ۴ سال آزگار هنوز به برجام و توافق به آمریکا امیدوار بوده است چون در اظهاراتی گفته بود: «در اجلاس اخیر داووس سرمایه گذاران خارجی می‌گفتند که ما منتظر نتیجه انتخابات دوره بعدی ریاست جمهوری ایران هستیم و بعد جدی وارد مذاکره برای سرمایه‌گذاری می‌شویم. این نشان می‌دهد که اگر آنها سرمایه‌گذاری هم می‌کنند نگران آینده هستند، چون تجربه تغیییر سیاست‌ها را در دوران اقای احمدی‌نژاد دیده‌اند.»[۳]

با خوانش این اظهارات و دورنگی‌ها بهتر مشخص خواهد شد که چه کسانی به نمایندگی از آمریکا تلاش کردند تا بازار سیاه‌نمایی از اقتصاد ایران بعنوان هفدهمین اقتصاد جهانی رونق بگیرد و ایضاً به قول آقای سریع‌القلم، مسئله هسته‌ای طولانی شود!

***

او با ما ناعادلانه رفتار می‌کند!

عبور فدائیان روحانی از روحانی

حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران و از اعضای شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا گفته است:

«قضاوتم این است که طی ماه‌های پس از برگزاری انتخابات، آقای روحانی با هر توجیهی که هنوز توضیح نداده‌اند نسبت به کسانی که برای وی مایه گذاشتند غیر عادلانه برخورد کردند.»[۴]

*عبور چپ‌ها از روحانی و طلاق سیاسی اصلاح‌طلبان از دولت، تئوری تحلیلی مهمی بود که نشانه‌های آن در روزهای جاری یکی یکی در حال عیان شدن است.

این نشانه‌ها همچنین به قدری پرتعداد و بزرگ بوده‌اند که دیگر جای هیچ انکاری باقی نمی‌ماند و به نظر می‌رسد در پرتو سکوت خواص کشور، نقشه‌ای که جریان خاص برای مابعد این عبور طراحی کرده است، با مشکلات کمتری برای اجرا مواجه باشد!

قبل از رسولی و فقط طی ۲ هفته اخیر، بهزاد نبوی هم منکر هرگونه ائتلاف میان روحانی و اصلاح‌طلبان شده است.[۵] عبدا... ناصری، عضو شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز که پیش از این جزو منکرین طلاق از روحانی بوده است اما حالا از این می‌گوید که روحانی اگر مختار باشد؛ اصلاح‌طلبان را رها خواهد کرد.[۶]

صحبت‌های اصلاح‌طلبان درباره بی‌مهری روحانی و ناعادلانه بودن رفتارهای او اما در حالیست که رفتار آقای روحانی نسبت به دولت اول خود هیچ تغییری نکرده است و مشخص نیست اصلاح‌طلبان از کدام بی‌مهری و بی‌عدالتی می‌نالند؟

آقای روحانی در دولت اول خود نیز با اینکه وزارتخانه‌های کلیدی‌اش را به اصلاح‌طلبان نداد اما باز هم چپ‌ها عنوان می‌کردند که فدائیان دولت هستند و باید دست روحانی و ظریف را بوسید.[۷] اکنون نیز اوضاع تغییری نکرده و حتی کابینه دولت دوازدهم به نوعی اصلاح‌طلب‌تر از دولت قبل نیز به‌شمار می‌رود اما شاهدیم که دیگر خبری از آن تعریف و تمجیدها نیست چون قرار است که جریان چپ از روحانی عبور کند...

نسبت اصلاح‌طلب بودن استانداران روحانی در دولت دوازدهم نیز حتی نسبت به دولت قبل، افزایش یافته است و از این جهت نیز اثری از بی‌مهری دولت نسبت به اصلاح‌طلبان دیده نمی‌شود!

***

«من هم مادر ۳ تا سگ هستم»! از نتایج رفتاری خانم بازیگر...

به تازگی، یکی از بازیگران سینمای کشورمان، ضمن اعلام خبر مرگ گربه خود، دلنوشته‌ای محبت‌آمیز را در صفحه اجتماعی منتشر و حتی برای خودش «آرزوی مرگ» و پیوستن به آن مرحوم! کرد.

این اقدام وی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بازتاب‌های فراوانی داشت و انتقادات گسترده‌ای را برانگیخت.

در این بین کسانی هم ترجیح دادند به منتقدین اقدام این خانم بازیگر حمله کنند و سبک زندگی اشتباه خود را به رخ بکشند.

یکی از همین افراد، در شبکه توییتر، ضمن بازنشر پیام یکی از منتقدان که در آن آمده بود: «خداروشکر پسرم سنش برای اینستاگرام داشتن کمه وگرنه چجوری باید براش توضیح میدادم چرا یه خانم خودشو مامان یه گربه میدونه» در واکنش به آن نوشت:

«(خدا) روشکر که مامان سه تا سگم. بچه‌های من شعور و شرفشون از این افراد بیشتره»!

*این قبیل رفتارها در میان چند نفری از بازیگران سینمای کشورمان متأسفانه مسبوق به سابقه است. کما اینکه چندی قبل پیام تسلیت یک دامپزشک به یک بازیگر مرد برای مرگ سگ خانگی او نیز منتشر شد!

و یا گاهی از برخی چهره‌های خاص، عکس‌هایی همراه با حیوانات گربه‌سان و سگ‌سان منتشر شده است.

جدای از اینکه این رفتار، غیر منطقی و غیر فطری است و انسان‌ها لیاقتی بیشتر از حیوانات برای دریافت محبت افراد دارند؛ اما چهره‌های مشهور و کسانی که به هر دلیلی بیشتر در منظر تماشای مردم هستند بایستی این دقت را داشته باشند که کوچکترین اقدامات آنها نیز اثرات تربیتی مختلفی بر روی برخی افراد دارد و ثمراتی مثل سبک زندگی و توییت اشاره شده را در توهین به عقلانیت، خانواده و حتی لوث کردن مفهوم مادری ایجاد می‌کند.

در واقع اگرچه این رفتارها در جامعه ایرانی و اسلامی ما هرگز شیوع ندارد و شیوع هم پیدا نمی‌کند؛ اما از آنجا که در تفکر منطقی و اسلامی، سرنوشت حتی یک نفر نیز مهم است؛ باید این نکته را به مشاهیر و بالخصوص به برخی هنرمندان کشور گوشزد کرد که عموم اقدامات و رفتارهای آنها از یک ژنتیک تبلیغی و ترویجی برخوردار است و این مقوله می‌طلبد تا این چهره‌های محترم، رعایت و تحفّظ بیشتری به خرج داده و از ارتکاب به اغلاط فاحش و کارهایی که منطق مدافع آنها نیست؛ خودداری کنند.

بدیهیست که می‌توان از ظرفیت شهره بودن استفاده‌های مثبتی داشت و به جای تأثیرات بد، دنیا و آخرت انسان‌ها و مخاطبین را به سمت زیبایی‌های معقول و حال و اکنون بهتر سوق داد.

***

۱_http://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۷۷۸۳۷۰

۲_http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۲۰۹۲۳۰۰۰۴۲۳

۳_ http://www.farsnews.com/۱۳۹۴۱۱۱۸۰۰۱۰۶۳

۴_ https://khabarfarsi.com/u/۴۶۶۵۷۲۴۸

۵_ mshrgh.ir/۷۹۰۴۹۹

۶_ mshrgh.ir/۷۹۳۰۳۴

۷_ http://fna.ir/a۱hzoo

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    115 6
    باید از این تازه بدوران رسیده های بی هویت پرسید اگر چنین کارهایی طرفداری در میان غربیان نداشت هرگز لحظه ای خود را برای آن به زحمت می انداختند؟!به وجدان خودشان که نمی توانند دروغ بگویند
    • حسین علیرضایی فدایی رهبر... IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      17 0
      خداوند انشاءالله غربزدگان رو سر عقل بیاره...
    • US ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      9 0
      بابا چکار به این افراد متواضع دارین مگه سگ چشه، گربه، شتر،بذارین تو این ظلمات این بی زبونا رو از انقراض نجات بدن
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    7 50
    آقاي فارس بي ادب نبودي مسلمون
    • ایران من IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      13 1
      خوبی کجا آقا نبودی !
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    94 26
    بدحجابی برخی بانوان هم اثرات گسترده ای در بروز تجاوز به عنف و آزار جنسی کودکان دارد
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      78 8
      دقیقا همینطور است. چون سطح تحریک را بالا می برند بی آنکه امکان دسترسی شرعی وجود داشته باشد. لهذا خود به خود آمار تجاوز زیاد می شود.
    • صادق IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      47 2
      دوست عزیز با حرف شما موافقم؛ اما توجه دارید که بسیاری از این تجاوزها توسط افرادی انجام می شود که «دسترسی» هم دارند؟!!!
    • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      7 36
      به حجاب ربط نداره وگرنه پس در غرب که بی حجابی هست و راه تخلیه جنسی راحتتر وجود داره چرا این همه تجاوز رخ میده ؟
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      21 6
      باید توی آب همه شهرها کافور ریخت
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      6 0
      به صادق بله. قطعا مواردی آن چنین هم هست اما خیلی کمتر است. ضمنا این زنان آنچان سبب ایجاد تحریک در جامعه می شوند که عملا حتی مردان متاهل را هم نسبت به همسرانشان سرد می کنند.
  • عبدالله شاکری IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    53 7
    باید این گونه بازیگران غربال شوند.
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    29 0
    واقعاً که بعضی همان به کجا می رویم
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    32 0
    روحانی دیوانگی رو گفت که عذرخواهی نکنه. ساده این شما؟!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    56 4
    این مادر سگ مادر سگ که می گویند.....
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      9 0
      روح این فرد در روز قیامت خیلی در عذاب خواهد بود
  • ناسپاس 39 ساله IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    8 71
    چقدر عقده ای وار بر علیه کسانی که با شما نیستند نوشته اید کجای نظرات ایشان ( منظور آقای سریع القلم ) غیر اصولیست که شما قبل از معرفی ایشان ، اعدامش کرده اید
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      25 3
      اول اینکه این فرد ... کسینجره و قصد داره با الفاظی که جماعت ساده اندیش که عاشق ظواهر غرب و سبک زندگی و فرهنگ غربی هستند کشور را از درون تهی و بی هویت کنه . این فرد کاملا تفکری لیبرالی ما... داره ومحتوایات ذهن ....خودرا به زیبایی هر چه تمام به حلقوم دانشجویان این مملکت میریزه و بچه های مردم هم که کمترین اطلاعی از چهره ..او ندارند میپزیرند که درست میگوید و دیگر تمام واقعیت دشمنی امریکا و اسراییل وانگلیس ملعون و غرب را که چگونه در یکصد سال اخیر حداقل باعث عقب ماندگی مردم ما و چپاول ثروت ملی و کشتن مردم بی گناهی که فقط بخاطر ایرانی بودن کشته شدند را تطهیر میکنه و ازاین موجودات وطن فروش در کشور ما زیاد است
  • حشر با معشوق IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    38 3
    خیلی حماقته که مونس ادم سگ بشه! پیامبر (ص) فرمود بهشت زیرپای مادر است و حضرت امام خمینی فرمود از دامن زن مرد به معراج می رود، آیا حماقت نیست این شرف و عظمت توسط یک فرد ،به مادری سگ و گربه تنزل یابد؟ ما برای ایشون و هم مسلکانشان، حشر با این معشوق هایشان را طلب داریم. خلایق هر چه لایق!
  • آریو سوئد IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    38 6
    من ۳۳ سال است که در غرب زندگی میکنم و با خیلی آدمهای جورو واجور از ملیتهای مختلف تماس دارم ولی متاسفانه باید بگم که ابله تر و ذلیل تر از این ایرانیان غرب گرا ندیده ام. بابا دست بردارید از این خیانتها و خباستها نسبت به ملت. شما دیگه از خود غربیها غربی ترید. این سریع‌القلم که دیگه گندشا درآورده. من موندم چه کسانی به این طور افراد عقب افتاده گوش می دن.
    • محسن IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      4 29
      بجای توهین کردن ، با استدلال نقد کن.
    • SE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      30 2
      با سلام. موافقم من هم همین مدت در سوئد زندگی کرده ام. بلاهت و عدم فهم درست این جماعت مشمئزکنتده است. خوشبختانه این حرف همه ایرانیان خارج کشور را شامل نمیشود. غرب زده ها مسخ کامل شده اند و ادم احساس میکند به یک شوک بزرگ احتیاج دارتد تا به زندگی واقعی برگردند.
  • محسن IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    39 1
    مردم باید یاد بگیرند ، که یک بازیگر فقط یک بازیگر است و نه بیشتر . از اشکالات فرهنگی ما اینه که هرکس را در جعبه تلویزیون یا پرده سینما می‌بینیم ، فکر می‌کنیم خیلی جلیل القدره . یک بازیگر فقط نقش بازی می‌کنه ، همین . چه دلیلی داره عالم باشه ، با فرهنگ باشه و خوب بفهمه؟ واقعا کسی که به گربه میگه مامان درجه کمالاتش کجاست؟
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      20 1
      نهایت درجه کمالش در حد میو میو هست.
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    23 1
    مسله گربه سگ نیست مسله اباحه گری و ترویج فرهنگ غربه که علی کریمی و هانیه توسلی و زهرا رهنما ها به زیبایی دارند این تفکر را ترویج می کنند متاسفانه مسولان فرهنگی خوابند
  • خانواده دکرت ارنست US ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    18 0
    من مخالف سگ و گربه پروری هستم اما بعضی ها از سگ کمترن و وفا ندارن. بهم خیانت شد و طلاق گرفتم. شرمنده ناراحتتون کردم
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    18 1
    مامان گربه . هانیه میو . پیشی توسلی . هانی گربه . اسم جدید برای دخترا
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      5 0
      اسم گربش نغمه بود.
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    16 0
    بازیگر است دیگر! شلوغش نکنید.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    14 0
    مادر سگ
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    14 2
    متنفرم از سگ و گربه
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      23 0
      حیوان بیجاره گناهی ندارد. این انسانها هستند که زندگی طبیعی حیوان را سلب کرده و آن را آپارتمان نشین می کنند.
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    18 6
    در تهران مادر سگ زیاد داریم
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
      38 10
      در شهرستان هم پدرسگ زیاد داریم. که تماماً جهت دزدی پول و فساد به تهران میایند تا کسی نشناستشون.
  • حمید IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    19 0
    حتماً همه نیازشان را از همان سگها تامین میکنند ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس