کد خبر 793401
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
بحرین

یکی از شهروندان بحرین بلافاصله پس از پایان حبس ۲ ساله‌اش، توسط دولت این کشور به نجف تبعید شد.

 به گزارش مشرق، صبح امروز (سه‌شنبه) «ابراهیم کریمی» از ساکنین جزیره «المحرق» بحرین با پایان محکومیت حبس دو ساله‌اش فورا با انتقال به فرودگاه بحرین توسط نیروهای امنیتی و اداره گذرنامه به عراق تبعید شد.

کریمی که در نیمه شب ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۵ با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش در منطقه «الدیر» بازداشت شده بود به اتهام شوراندن مردم علیه نظام، اهانت به عربستان و پادشاه آن به وسیله نشر توئیت در شبکه توئیتر به دو سال حبس و پرداخت ۲۰۰۰ دینار بحرینی (معادل تقریبی ۵۳۰۰ دلار) محکوم شده بود. دادگاه بحرین توئیتی را به کریمی نسبت داده که در آن پادشاه عربستان به علت وقوع فاجعه منا بی کفایت خوانده شده است اما کریمی در صحن دادگاه هرگونه ارتباط خود با این صفحه‌ی توییتر نفی کرد.

همچنین پس از آغاز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین حکم سلب تابعیت بحرینی از ابراهیم کریمی در ۷ نوامبر ۲۰۱۲ به همراه سی نفر دیگر توسط وزارت کشور صادر گردیده و کریمی متعاقبا در سال ۲۰۱۴ به اخراج از بحرین محکوم شده بود و دادگاه تجدید نظر در آن را وارد ندانست. کریمی مانند دیگر شهروندان بحرینی پس از صدور حکم سلب تابعیت با باقی ماندن بدون احراز هرگونه تابعیت و هویت رسمی از تمامی حقوق خود محروم شده بود.

صبح امروز ابراهیم کریمی با پایان مدت محکومیت دوساله‌اش و بدون هماهنگی با خانواده فورا توسط نیروهای امنیتی و اداره گذرنامه به فرودگاه بحرین منتقل شد و به نجف اشرف تبعید گردید.

سازمان عفو بین‌الملل پیش از این در نامه‌ای با هشدار نسبت به وضعیت ابراهیم کریمی و محکومیت و سلب تابعیت بحرینی وی حکم صادره برعلیه او را مرتبط با حق آزادی بیان خوانده بود.

سازمان‌های حقوقی و مجامع بین‌الملل بارها اقدام بحرین به سلب تابعیت از شهروندان منتقد نظام آل‌خلیفه را محکوم نموده و آن را انتقام‌جویی سیاسی و برخلاف موازین بین‌المللی خوانده‌اند.

جزیره کوچک بحرین تاکنون طی حکم‌های پادشاهی و یا توسط وزارت کشور اقدام به سلب تابعیت از بیش از ۴۰۰ شهروند خود در قضایایی سیاسی نموده است که در می آن تعداد زیادی از آنان که در داخل بحرین حضور داشته‌اند بدون داشتن هرگونه تابعیتی از این کشور اخراج شده و با تبعید به کشورهای مختلف بی‌خانمان گشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس