اربعین

داروهایی که جزو داروهای ارسالی از ایران به عتبات نیست و پیدا کردن این داروها در عراق نیز مشکل و بسیار گران است. بر همین اساس به زائران توصیه اکید دارند که داروهای مورد نیاز را همراه داشته باشند.

به گزارش مشرق، همزمان با آغاز 10 روز ویژه پیاده روی اربعین، داروهای ارسالی از ایران به دست مسئولان درمانگاه ایران در شهر کاظمین رسید و این داروها در میان دو کانکس درمانی موقت که ویژه اربعین راه اندازی شده است و یک درمانگاه شبانه روزی توزیع شد.

با توزیع این داروها از امروز سه شنبه نهم آبان ماه دو کانکس درمانی هلال احمر در خیابان‌های «شارع امام علی(ع)» و «شارع امام زمان (ع)» ارائه خدمات درمانی به تمامی زائران را آغاز می‌کنند.

همچنین درمانگاه 24 ساعته هلال احمر در خیابان باب المراد (شارع باب المراد) واقع در طبقه اول هتل جنت الفردوس نیز که در طول سال ویژه زائران ایرانی فعال است، با آغاز ماه صفر ارائه خدمات به تمام زائران اربعین را آغاز کرده است و با نزدیک شدن به روز اربعین همزمان با افزایش تعداد زائران شهر کاظمین بر تعداد مراجعه کنندگان به این درمانگاه نیز افزوده می‌شود.

بر اساس این گزارش با توجه به آلودگی هوای شهر کاظمین و سامرا و بازگشت زائران ایرانی از شهر سامرا به کاظمین تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به درمانگاه هلال احمر دچار مشکلات ناحیه تنفسی بوده و اغلب مبتلا به سرماخوردگی، سرفه و کوفتگی عضلانی هستند.

البته تعداد قابل توجهی از زائران نیز علی رغم توصیه‌های اکید مسئولان مرکز پزشکی هلال احمر مبنی بر همراه داشتن دو برابر داروهای تخصصی مورد نیازشان؛ با کمبود داروهای تخصصی مانند اسپری‌های تنفسی، داروهای فشار خود، قند خون، داروهای قلبی و ریوی روبه رو شدند که این داروها جزو داروهای ارسالی از ایران به عتبات نیست و پیدا کردن این داروها در عراق نیز مشکل و بسیار گران است بر همین اساس کادر درمانی هلال احمر به زائران توصیه اکید دارند که داروهای مورد نیاز خود را هنگام پیاده روی اربعین همراه داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاوه DE ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    2 0
    الان تیتر چه ربطی به متن داشت؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس