سرلشکر جعفری

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه توانمندی برای افزایش برد موشک‌ها وجود دارد گفت: فعلاً همین برد 2 هزار کیلومتری کفایت می‌کند چرا که آمریکایی‌های به اندازه کافی در تیررس این برد قرار دارند.

به گزارش مشرق،سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش جهان بدون ترور که صبح امروز در تهران برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص توان موشکی سپاه برای پاسخگویی به تهدیدات اظهار داشت: برد موشک‌های ما طبق سیاست‌هایی که رهبری تعیین کردند محدود بوده و 2 هزار کیلومتر است و هرچند توانمندی برای افزایش این برد وجود دارد اما این میزان فعلاً کفایت می‌کند چرا که امریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع 2 هزار کیلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند که در صورت تهاجم به آنها پاسخ داده خواهد شد.

فرمانده سپاه با بیان اینکه ما پیش بینی جنگی را نمی‌کنیم، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از عواقب جنگ با ایران وحشت دارند و می‌دانند که اگر چنین جنگی شروع شود آنها بازنده خواهند بود لذا از طریق جنگ نرم و فشار اقتصادی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی هستند.

سرلشکر جعفری درخصوص اقدامات اخیر آمریکایی‌ها علیه ایران و برنامه‌شان برای اعمال تحریم‌های بیشتر اظهار داشت: آمریکایی‌ها در گذشته توطئه‌ها و فشارهای زیادی علیه ما ایجاد کردند اما ملت و نظام ما مقاوم و محکم در مسیر خود ایستاد.

وی گفت: آنها با تجربه تحریم‌های گذشته و نیمچه موفقیتی که به تعبیر خودشان در برجام داشتند می‌خواهند تحریم‌های اقتصادی را این بار با بهانه توانمندی‌های دفاعی، موشکی و حقوق بشر اجرا کنند.

جعفری افزود: مردم ما دیگر آمریکا را به خوبی شناخته‌اند و اگر نیمچه اعتمادی هم وجود داشت در 4 سال اخیر و خصوصاً بعد از بدعهدی‌های آمریکا در قضیه برجام دیگر وجود ندارد و نه تنها مردم ایران بلکه دیگر ملت‌ها هم فهمیدند که نمی‌شود روی قول و تعهد آمریکایی‌ها حساب کرد و آنها به تعهداتشان عمل نمی‌کنند.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ملت ما تحت فشار زیر بار سازش و مذاکره نمی‌رود، گفت: آنچه آمریکایی‌ها روی آن دست گذاشته اند یعنی توان موشکی و دفاعی برای مردم ما مثل ناموس‌شان است و این ملت نشان داده است که اگر خونش به جوش بیاید انتقام بدی از دشمن خواهد گرفت.

جعفری همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص همکاری‌های ایران و روسیه اظهار داشت: هم ایران و هم روسیه امروز درگیر با فشارها و تحریم‌های تقریبا مشابه هستند، وقتی دشمن برنامه واحدی برای هر دو دارد طبیعی است که بیشتر با هم متحد شویم.

وی همچنین اظهار داشت: همکاری‌ها و تبادل‌های مختلفی در حوزه‌های متعدد از جمله اقتصادی و نظامی بین ایران و روسیه وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    0 1
    رو همین موشک خرمشهر باید کار کرد.همین موشک قابلیت اینو داره که به برد 5 هزار کیلومتر برسه.پرتاب موشک خرمشهر گویا توی بهمن ماه خیلی موفقیت امیز نبوده باید روش کار بشه.که به طور کامل جواب بده.ضمن اینکه زیر دریایی بعثت هم شروع کنن که همین موشک ها رو بتونه از دلخودش پرتاب کنه.
    • RU ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      5 0
      موتور خرمشهر سوخت مایع هست که دو خروجی داره و به درد قاره پیمای تاکتیکی شدن نمی خوره چون سرعت پرواز اون در فاز اولیه و ترمینال پایین هست و امکان زده شدن اون در صورت قاره پیما شدن بالاست بیشتر به درد استفاده در پرتابگرهای فضایی نسل جدید می خوره به نظرم خرمشهر بیشتر یه موشک دریایی زیر 5500 کیلومتر باید باشه.....
  • عباس IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    12 1
    برد موشکهای ما باید به دیه گو گارسیا بذسد
    • علی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      10 1
      اخوی برد تا اون مقدار بدون کلاهک هسته ای مسخرست. موشکهای قاره پیما بالستیک هزینه خیلی زیادی دارن. هر موشک نزدیک ده میلیون دلار اب میخوره . ازینجا موشک باکلاهک متعارف پرت کنیم که چی بشه؟ تادلت بخواد امریکا دراطراف ایران پایگاه داره .
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      14 0
      نخیر . باید به خود کاخ سیاه آمریکا برسه
    • یک دوست RU ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      4 0
      جناب علی با احترام به شما باید بگم کلاهک های جدید ای ام پی خلاء حرارتی هواسوز و آتش ز و خوشه ای که چند کیلومتر رو پوشش میده در دنیا ساخته شده که بشدت ساخت موشک های دوربرد و حتی قاره پیما رو توجیه پذیر کرده الان روسیه کلاهک های 5 تنی داره می سازه برای موشک های قاره پیما در برد کوتاه تا بتونه از ارتفاعی بالاتر از ارتفاع درگیری ضد موشک های جدید بمب لت ها رو رها کنه هدایت موشک ها هم مثل جنگ جهانی دوم نیست وبه شدت داره دقت هدف زنی بالا میره..الان با موشک بالستیک در چین دارن قایق رو هدف گیری می کنن!!..
    • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      6 0
      باسلام خدمت یک دوست عزیز بگم که بله درجریان انواع کلاهک های غیرهسته ای مثل کلاهک های ترموباریک و غیر هستم درجریان موشک دانگ فنک ۲۱ چینی هم هستم که ضد اهداف دریایی هستش. ولی با این وجود برای ما توجیه اقتصادی نداره این موشک با این برد. ما دراطرافمون تا دلت بخواد پایگاه امریکایی داریم . داداش گلم ما کل بودجه توسعه نیروی هواییمون چیزی تقریبا معادل ۵۶ میلیون دلاه یعنی یه چیزی درحدود قیمت یک سوخو ۳۰. ما میتونیم به جای هزینه بالای ۱۰ میلیون دلار برای یک موشک قسمت های دیگر رو وضعشون افتضاحه رو ترمیم کنیم
    • یک دوست IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
      0 0
      برادر علی قیمتی که شما برای موشک قاره پیما نوشتید نرم بین المللی اون هست در ایران با توجه به هزینه دستمزد یک پنجم تا یک دهم رقبای خارجی و همینطور بی ارزش بودن پول ملی و نیز تولید انبوه مواد اولیه که تا ده سال پیش به پنج شش برابر قیمت از روسیه و شرق آسیا وارد میشد هزینه تولید به یک پنجم ده سال پیش رسیده شما حساب کن پرتاب گر ماهواره سفیر ده میلیارد تومن میشه قیمت هر فروندش یعنی 2.5 میلیون دلار!.....بحرحال وقتی روسیه برای دور زدن ضد موشک ها از توپول در برد 2000 کیلومتری استفاده می کنه ما یا باید به سمت قاره پیما بریم یا کلآ توسعه موشکی رو رها کنیم بریم سمت جنگنده که با این وضع بودجه ها و اقتصاد کشور توهم هست!..و رقیب هم به شدت جلو هست حتی از روسیه و چین
  • RU ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    12 1
    چرا که امریکایی‌ها به اندازه کافی در شعاع 2 هزار کیلومتر در اطراف کشور ما حضور دارند!!!!!!!!!!!!!! قطعا اگر امریکا بخواهد حمله کنه حداقل دو سه هزار کیلومتر از ایران دور میشه و موج اول حملات با هواپیماها و کروزهای دور برد خواهد بود.....مگر میشه برد رو متوقف کرد!!!
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      0 5
      یعنی پایگاهاشا جمع میکنه خیلی سریع و میره؟؟!!!!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    1 0
    تیتر هیچ ربطی به متن نداره......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس