کد خبر 793065
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰
روحانی

رئیس جمهور گفت: مردم ایران به توطئه اصلی آمریکا برای ایجاد یاس و ناامیدی پاسخ قاطع دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری حسن روحانی رئیس جمهور، صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست سران قوا درباره مهم‌ترین مسائل کشور و منطقه با هم گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور در پایان این جلسه و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از برگزاری نشست سران سه قوه و گفت‌وگو درباره مسایل مهم کشور و تصمیم گیری درباره آنها گفت: در مورد برجام ، آمریکایی‌ها دنبال توطئه هستند، توطئه اصلی آنها هم این است که مردم ما را نسبت به آینده اقتصاد و پیشرفت کشور دچار تردید کنند.


روحانی اظهار داشت: باید از طرف سه قوه از مردم بزرگوار ایران تشکر کنم که مثل همیشه در برابر این توطئه‌ها با قدرت ایستادگی کردند و ایستادگی می‌کنند و اساس برنامه آمریکا هم ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است که مردم در عمل و بیان، پاسخ قاطع دادند.

رئیس جمهور گفت: البته ما در این جلسه، برای سناریوهای مختلفی که ممکن است پیش روی ما باشد، بحث کردیم و هماهنگی لازم برای تصمیمات آینده ما بحمدالله وجود دارد.

روحانی، مسایل اقتصادی را یکی دیگر از محورهای گفت‌وگو بیان کرد و افزود: در این جلسه همچنین به طور مفصل درباره رفع برخی معضلات اقتصاد به گونه‌ای که مردم کاملاً احساس امنیت بکنند و بدانند برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی‌ آنان امنیت کامل در کشور وجود دارد، بحث شد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه ساز و کاری هم در این جلسه در ارتباط با این موضوع پیش‌بینی کردیم، گفت: برای جذب بهتر سرمایه‌گذاری بویژه از سوی کارآفرینان ایرانی خارج از کشور تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم به گونه ای که همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بتوانند در چارچوب قانون و مقررات کشور، از فضای اقتصادی کشور بهره‌برداری بکنند.

روحانی مسایل منطقه را از دیگر محورهای بحث و بررسی در نشست سران سه قوه بیان کرد و افزود: در منطقه ما استکبار جهانی همواره دنبال ناامنی و بی‌ثباتی و ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه است و ما معتقدیم مسایل منطقه باید توسط کشورهای منطقه و با هماهنگی این کشورها حل و فصل شود و برای آن ساز و کار لازم وجود دارد.

رئیس جمهور به تلاش استکبار برای ایجاد ناامنی و گسترش تروریسم در منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: امروز بحمدالله قدم به قدم در حال عبور از این معضل در منطقه هستیم و امیدوارم کشورهای منطقه در آینده نزدیک بتوانند از معضل تروریسم خلاصی یابند و تروریسم در منطقه ما مضمحل شود و استکبار نتواند به  آن اهدافی که دنبال می کرد، دست یابد.

روحانی با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای تغییر در مرزهای جغرافیایی منطقه ، گفت: تیر استکبار دراین عرصه نیز به سنگ خورد و نتوانست موفقیتی کسب کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استکبار همچنان به تلاش‌هایش برای ایجاد اختلاف در منطقه با هدف فروش تسلیحات نظامی خود ادامه می دهد ، اظهارداشت: ما باید برای اختلافاتی که در منطقه وجود دارد راه‌حل پیدا کنیم. در همین زمینه باید کشتار منطقه‌ای و بمباران نابجای منطقه متوقف شود و ما در این جلسه در خصوص این مسأله هم بحث کردیم و نکات مورد نظر سه قوه در این زمینه هماهنگ است و ان‌شاء‌الله اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.

روحانی برگزاری منظم‌تر و در فاصله زمانی کمتر نشست های سران سه قوه را از دیگر تصمیمات این نشست ذکر کرد و گفت: تصمیم گرفتیم که نشست سران سه قوه در فاصله زمانی کوتاه‌تر و به طور منظم‌تر برگزار شود .

رئیس جمهور اظهار داشت: معتقدم کشور در صورتی می‌تواند مسیر پیشرفت و تعالی را به خوبی بپیماید که همه قوا و نیروهای کشور در کنار هم متحد و زیر نظر مقام معظم رهبری باشیم  و بی‌تردید همفکری، رایزنی و هماهنگی سران سه قوه بسیار تأثیرگذار است و این مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بود که جلسات روسای قوا بیشتر تشکیل شود و ما امشب تصمیم گرفتیم که به طور نوبه‌ای، منظم و با فاصله‌های کمتر جلسه سران سه قوه را برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس