طراحی یونیزر هوا

طرح جامع احیا و ساماندهی رودخانه های شهر تهران، برنده جایزه جهانی برترین های طراحی شهری (ایزوکارپ) شد.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، طهمز احمدپور مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام خبر فوق افزود: روز پنجشنبه چهارم آبان ماه سال 1396، همزمان با برگزاری پنجاه و سومین کنگره سالیانه جامعه بین المللی برنامه ریزان شهری و منطقه ای در پورتلند آمریکا، نتایج یازدهمین دوره جایزه جهانی برترین های طراحی شهری (ایزوکارپ) رسما اعلام شد؛ بر این اساس طرح احیا و ساماندهی رودخانه های شهر تهران از میان 300 پروژه حاضر در این رقابت ها، در جایگاه سوم طرح های برتر قرار گرفت.

وی با بیان آنکه هیات داوران یازدهمین دوره جایزه جهانی برترین های طراحی شهری (ایزوکارپ)، طرح های برتر را براساس معیارهایی از قبیل نوآوری و اثربخشی، بررسی و ارزیابی کرده اند، یادآور شد از این منظر طرح احیا و ساماندهی رودخانه های شهر تهران که مشتمل بر رویکردی جامع و بین رشته ای بوده و جنبه های شهری، محیطی و اجتماعی را به شیوه ای خلاقانه مطرح کرده، پروژه ای جامع و جالب توجه تشخیص داده شده است؛ به ویژه آنکه طرح های مربوط به ساماندهی منابع آب، یکی از چالش برانگیزترین مسائل برای برنامه ریزان شهری در تمام دنیا به شمار می آید.

به گفته مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در میان پروژه هایی که امسال برای قرارگرفتن در فهرست برترین طراحی های شهری تلاش کرده اند، عنوان طرح هایی از شهرهای توسعه یافته جهان همچون آمستردام، پورتلند، ملبورن، بوستون، بارسلون، کپنهاگ، شانگهای، سئول، لندن و سیاتل به چشم می خورد. در واقع سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران برنده جایزه ای شده است که پیش از این به طرح های نوآورانه و تاثیرگذاری همچون طرح جامع شهر دبی تا سال 2020، طرح جامع شهر لیسبون، طرح توسعه بندر خنت بلژیک، طرح کاهش سطح کربن در بریزبن استرالیا و طرح توسعه مرکز شهر لوهه چین تعلق گرفته است.

گفتنی است شهرداری تهران نگاهی ویژه به مقوله احیای رودخانه های شهر تهران دارد. تغییرات جریان ورودی آب از سرشاخه ها، ورود فاضلاب خانگی و صنعتی به رودخانه ها و همچنین دخل و تصرف در حریم رودخانه ها، از جمله چالش هایی است که حیات آبراهه ها و به تبع آن سفره های آب زیرزمینی تغذیه کننده از بستر آنها در شهر تهران را تهدید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    0 0
    تهران بهترین دیار من شهر عشق و امید و آرزو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس